Eerst 's morgens met Goodnest de keuring gelopen. In ring 1 liep ze echt heel netjes, dus vol goede moed naar ring 2. Blijkbaar iets teveel "let op" en "wakker" geroepen, want tijdens het voorbrengen ging ze net na het aandraven ineens naar de galop en was er niet meer uit te krijgen of even te stoppen. Nadat de jury vroeg om nog maar een rondje te draven en mevrouw Goodnest weer wilde galopperen, gaf ik een rukje aan de ketting. Uh.. nou, daar was ze niet zo van gediend. Ze gaf een ruk terug en was vervolgens niet echt meer te houden of te sturen. Blijkbaar voelde ze zich even 3 ipv 23..

Daarna even naar Janine in ring 2 gekeken, zij bracht Ylida voor. Nou, dat ging heel netjes! Ylida liep mooi ruim en stond prachtig met haar oortjes erop bij het opstellen. Daarna ben ik vaardigheid aan de hand gaan doen, waardoor ik Ylida & Janine niet in ring 1 heb kunnen zien, maar Ylida werd helaas in haar groep als laatste geplaatst.
De vaardigheid aan de hand was ook een leuke belevenis. Nadat ik vele combinaties in stap het parcours had zien afleggen, besloot ik maar een tandje bij te zetten en hardlopend het parcours te doen. Nadat ik Goodnest ervan overtuigd had dat ze écht tussen die super smal bij elkaar staande vlaggetjes en hekjes door moest, liep het eigenlijk als een speer. Hoppa over de lange mat, tjakka door de pionnen over het plastic, yes ze gaat nog achteruit... en toen kwamen we bij de hoelahoep. Ik zag al aan de ogen van Goodnest (en Anthony die foto's aan het maken was) dat die niet konden wáchten tot ze mij zouden zien hoelahoepen, maar het bleef bij HOE... en toen lag-ie op de grond. LAHOEP kwam er helaas niet uit. Voetjes optillen daarentegen kan Goodnest als de beste, dus voor we het wisten namen we de breek-je-benen-niet-balkjes, flitsten tussen de paraplu's door en waren gefinisht. Uiteindelijk zou blijken dat we 3e waren en hier een mooie beker hadden verdiend!
Daarna vaardigheid gereden. Jawel, good old Goodnest galoppeerde er lekker op los en we werden 3e! Jan sjeesde met Ylida door het parcours en werd 2e.
Toen kwam nog het bestgaand. Goodnest maakte zich erg sterk voor de wagen, maar liep verder wel netjes. Ylida liep, hoewel ze nog steeds af en toe wat scheef gaat, ook heel keurig. Ik was zwaar onder de indruk van THE BINK van Annabel, niet alleen z'n haren dansten

We hebben een TOPdag gehad!