Trots op mn mannen...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Viv

Trots op mn mannen...

Bericht door Viv » zo 11 okt 2009, 06:23

Ook voor ons een zeer verrassend CK 2009.

Vrijdagavond de auto en trailer al ingepakt, en dat was maar goed ook want de trailer stond zaterdagochtend traditiegetrouw weer ingebouwd (begint er wel op te lijken dat ze het erom doen). Dus op de vroege ochtend het nodige gevloek en gescheld zoals u begrijpt.
Paarden snel gevoerd, kar opgeladen, poownie uit zn box getrokken en hup naar Hoendertjesloo, een half uur later dan gepland.

Cyra stond dr vriendje al op te wachten op de VR en dat was meteen weer dikke mik die 2 :L
Stal was lekker dik opgestrooid en er lag al lekker vers hooi/kuil in dus meneer stond er prima.

Opt fietsje naar nummer 125 getuft en nummers opgehaald, ff bijgekletst met Annemiek en Sel weer ff geknuffeld (die dikke reet heefttie toch echt van zn mamsie :D). En toen poownie langzaamaan klaar gaan maken voor de keuringsrubriek. Snel nog fkes baardje eraf geknipt, manen en staart in de Cowboymagic. En hup daar gaan we.
En zoals verwacht vond meneertje de keuring echt boooooringgggg :z maar ach geef hem eens ongelijk hihihi. Volgende keer toch ff een windmolen langs de bak zetten hihii.

Daarna snel terug naar de VR om hem in te spannen voor de vaardigheid. Bij Andy sloegen op dat moment de zenuwen toe en dat was duidelijk aan Kdies te merken die ineens zn steun en toeverlaat kwijt was en nu zijn baas ineens vertrouwen moest gaan geven. Maar dat probleempje was snel opgelost toen Andy op de kar klom.
Opt gemakje naar het hoofdterrein getuft en Anna en paps een lift gegeven :D
Daar beetje losgereden en toen mochten we voor de vaardigheid. Andy had het parcours goed in zn koppie zitten dus we gingen super zo voor een eerste keer zonder oefenen. Kdies vond het echt superleuk om te doen, had hier en daar nog wel wat meer begeleiding nodig maar al met al, knappies gedaan.

Eenmaal weer aan het losrijden voor het bestgaand riep vB ineens dat we cappies op moesten...??? Ja sorry zo ver zitten we helaas niet in de mensport, bokkleed stond in het boekje vermeld dus die hadden we geregeld... sjips wat nu....
Anna dr pa was zo lief om naar de VR terug te rennen en onze cappies op te halen (hadden we wel mee maar glad vergeten in de hectiek). Voor de 100e x superbedankt!!
We zaten onze ogen uit te kijken bij groep 1, wow wat konden ze allemaal sjouwen zeg. Alles werd keuring omgeroepen door de luidspeakers dus goed verstaanbaar.

Helaas hadden de luidspeakers even pauze toen groep 2 aan de beurt was, we verstonden er niks van (waar is Maureen als je dr nodig hebt _O-) maar ach we tuffen wel achter de rest aan. Wij hadden onze wedstrijd al gewonnen, wat wassie braaf zeg :L , en daar gingen we voor.
Ik kneep hem wel een beetje op de kar want ik zat pas voor de 2e keer weer op de bok sinds mn ongeluk met Tjo. Maarja moet ergens een keer beginnen.
Na ons kwartiertje rondtoeren over de hoenderloose groene weide kwam groep 2 er weer bij en was het opstellen geblazen.
Annabel mocht zeer terrecht als eerste opstellen met Binkie, jesus wat kan die knol sjouwen zeg, wauw..... wij nog grappen tegen elkaar dat ze het nummer verkeerd gelezen hadden en dat 25 (annabels nummer) 26 moest zijn (wij)..... worden we vervolgens naar voren geroepen en blijken mijn mannetjes 2e te zijn geworden *o/* *o/* En we gingen alleen maar voor de ervaring :o

Daarna meteen uitslag van de vaardigheid waar we geloof ik 4e ofzo waren met 2 balletjes en een tijd van 1,48 ofzo. Ook super dus. *o/*

Na de prijsuitreiking hup weer snel terug naar de VR om uit te stappen en meneertje even rust en eten te geven. Maar als snel belde Do dat de slinger al liep en dat ze al gingen opstellen.
Sjips haast haast haast...... (niet dat meneertje haast had want die was niet meer vooruit te branden) ons snel tussen de rij gepropt om vervolgens (ohja vergeten) een uur te wachten op de prijsuitreikingen van de overige rubrieken, bestgaand, behendigheid enz enz. Maar wat hadden we een lol daar achterin de rij.

Bij de keuring werd hij 7e of 6e ofzo. en mamma Selja werd kampioen in rubriek 1 *o/*
Leuk familieuitje!!

Wij hebben een superdag gehad en een super ervaring +:)+ Andy heeft de hele weg terug met een grote :D achter het stuur gezeten.

Bij deze dank voor de support langs de kant, alvast bedankt voor de foto's die gemaakt zijn.

En nu heeft meneertje eindelijk écht vakantie!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Daphne_65

Re: Trots op mn mannen...

Bericht door Daphne_65 » zo 11 okt 2009, 06:33

Cadiesje doet het maar weer! gefeliciteerd met je knappe kerel!!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 11 okt 2009, 06:39

Gefeliciteerd *o/*
Hij liep supernetjes hoor!
Heb idd foto's zal vanmiddag de rest wel even naar je toesturen ;) op normaal formaat.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
nina1993

Bericht door nina1993 » zo 11 okt 2009, 06:52

Van harte gefeliciteerd Viv! Het zag er ook goed uit. Die prijsuitreiking weten ze inderdaad wel goed te rekken, howel ze heel vlot begonnen :+.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 11 okt 2009, 07:28

Van harte gefeliciteerd! Ik moest wel lachen om Andy zijn smile!! Maar het was verdiend hoor!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » zo 11 okt 2009, 07:33

Fijn dat alles zo goed is gedaan. Die Cadiz doet het toch maar braaf!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
colunder

Bericht door colunder » zo 11 okt 2009, 07:49

Knappe Cadiz!!
Hij deed het allemaal toch maar even als 3 jarige.
Hij heeft zijn vakantie meer dan verdient.
En volgens mij was Andy niet de enige die er met een big smile bijliep!!
Ach, die cap stond je beeldig.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 11 okt 2009, 08:32

Kdiez deed het echt super. En Cyra is helemaal weg van hem. Normaal gilt ze wel tegen andere hoor.
Vond het ook super leuk dat we een stukje achterop de kar mee mochten met die stoere kerel. Welverdiende plek hoor en dat terwijl je al zenuwen had omdat je tegen AA paarden moest hihi
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 11 okt 2009, 08:42

Gefeliciteerd! Je kon duidelijk zien dat Cadiz nog lang niet de ervaring had die de andere paarden al hadden. Maar toch petje af, hij deed het erg braaf.

@ Anna: hihi maar nummer 1 en 2 hebben nog helemaal geen A of AA. haha... zo zie je maar weer het maakt allemaal niets uit!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » zo 11 okt 2009, 08:43

Dat heeft je puppie maar goed gedaan.
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » zo 11 okt 2009, 09:09

Mijn complimenten! +:)+ zoals jullie hem nu al aan het lopen hebben!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 11 okt 2009, 09:29

Zoiets bedenk je toch niet 's morgens vroeg als je trailer voor de zoveelste keer is ingebouwd (bekend verhaal uit mijn pensiontijd) en je hebt besloten voor de ervaring te gaan. Een zeer geslaagde dag voor jullie, van harte gefeliciteerd. Je kunt met recht trots zijn op je beide mannen, ze hebben het geweldig gedaan.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » zo 11 okt 2009, 09:32

Van wat ik gezien heb, aangezien ik in dezelfde rubriek reed, vond ik dat Cadiz lekker ruim liep. Vond het wel eng dat de kar op een gegeven moment op z'n voorbandjes stond, maar ach, ook Annabel verzorgde het nodige stuntwerk met wagentje met Bink ervoor ;)
Esther

Bericht door Esther » zo 11 okt 2009, 11:21

janna schreef:Gefeliciteerd! Je kon duidelijk zien dat Cadiz nog lang niet de ervaring had die de andere paarden al hadden. Maar toch petje af, hij deed het erg braaf.

@ Anna: hihi maar nummer 1 en 2 hebben nog helemaal geen A of AA. haha... zo zie je maar weer het maakt allemaal niets uit!
Tea heeft ook alleen nog maar D's gehaald op de aangespannen proeven, hihi.. Zo zie je maar weer, hoeft niets te zeggen, 3 paarden zonder goede Abop die bij de eerste 4 staan..
Misschien bedenken ze zich nog om het te veranderen voor de komende jaren, ze wilden naar alleen maar A en AA paarden.. hihi..

Gefeliciteerd hoor!! Ik heb er niet zo veel van gezien, Tea was iets druk, dus durfde niet zo veel achterom te kijken.. Was zelf ook nog te veel aan het nagenieten geloof ik..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mieke

Bericht door Mieke » zo 11 okt 2009, 11:29

Cadiz deed het echt super hoor!
Ctje :)
Leentje

Bericht door Leentje » zo 11 okt 2009, 11:46

wat een mooie prestatie,van beide mannen,van harte!
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Mir

Bericht door Mir » zo 11 okt 2009, 12:18

Zo die heeft zich dan even mooi laten zien tussen al die bevestigde paarden +:)+ , gefeliciteerd!
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » zo 11 okt 2009, 12:22

Een dag een met gouden randje Viv!
Gefeliciteerd
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 11 okt 2009, 12:59

Nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar foto's :D maar het klinkt iig. helemaal top!
Gefeliciteerd met de resultaten!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Viv

Bericht door Viv » zo 11 okt 2009, 13:34

Zei nog tegen Eline in Ridderkerk dattie het voor de kar beter deed (na onze kunst en vliegwerk dressuurproef).
Die stond met een brede grijnz langs de kant toen we langsreden :D
Zit nog steeds na te glunderen hihihi.
Zometeen fkes met meneertje wandelen om zn spiertjes los te maken. Hij zal wel flink stijf zijn na gister.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Plaats reactie