Water in het algemeen wordt geloof ik ook niet zo gewaardeerd. Vandaag heb ik haar even in de bak gereden wat natuurlijk lekker plonzen was na die vele regen van vannacht. De trucjes om de plassen te ontwijken waren mij al bekend, dus dat lukte Jeskim niet. Ze heeft het 3x geprobeerd en toen opgegeven. Wat heerlijk is het om eens zo gemakkelijk een "overwinning" te behalen. Met Nina is het vaak drama, die heeft de opgeefknop nog wel eens kapot.
Jes is dus lekker aan het werk. We hebben nu een keer of 5 gereden en een keer gelongeerd. Haar conditie gaat met sprongen vooruit en ik zag vandaag voor het eerst wat verandering in de buik. Ze lijkt iets minder breed te zijn als je haar van voren ziet staan. Uiteraard nog geen kilo's, maar wat werken in combinatie met een schraal land lijkt wel effect te hebben.
We hebben dinsdag voor het eerst even op het zandpad uitgestapt. Vandaag dat kunstje maar eens herhaald en met een beetje geluk gaan we morgen een buitenritje maken. Zo'n eerste keer wil ik dat niet helemaal alleen doen, dus ik moet even iemand van thuis charteren. Die zijn echter vaak vrij weergevoelig, dus ik hoop op een stralend zonnetje

Even een kleine update dus. Geen wereldnieuws, maar het gaat gewoon lekker en het is heerlijk om een paard te hebben die de zandweg gewoon afloopt ( beter gezegd, af draaft) zonder hangen en wurgen. Ze is nu ook lekker kalm in haar tempo. De eerste keren wilde ze vooral even laten zien hoe hard ze wel niet kon draven, nu begint ze eerst in een rustige draf ipv andersom.
Het gaat gewoon lekker