Het V-tjes topic
Re: Het V-tjes topic
Twee Vera's???
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
ja en er was nog een Vera op FW, maar ik weet niet of de nieuwe eigenaar ook hier weer zit
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Vera gaat vanaf maandag op vakantie, haar hoeven zijn weer zo slecht dat ze nu zelfs gevoelig loopt met ijzers buiten
. Dus maandagmiddag gaan de ijzers eraf en dan mag madam vakantie gaan vieren op haar blote voeten.

Ziggy@ Wat sneu voor haar. Heeft ze er ook pijn aan?
Afgelopen maandag met Vlin wezen lessen. Ik zelf vind het allemaal nog wat rommelig, maar mijn intructrice verzekerde mij dat het er allemaal al best netjes uitzag. Vooral de galop wil nog niet helemaal lukken in de bak en is hij ontzettend goed in het afsnijden van de bochten. Ik ben dan zo bezig hem daarin te krijgen dat ik verder alles; houding, voeten, handen e.d. vergeet. Maar ik moet zeggen....vergeleken met een jaar geleden....! Wij gaan al wel veel beter door de voltes e.d. Ik heb wel het gevoel dat ik een jaar geleden weer helemaal opnieuw ben begonnen met het leren paardrijden. Het zal de leeftijd wel zijn maar ik heb vroeger dingen verkeerd aangeleerd en kan die nu niet meer goed geleerd krijgen. Ik moet nu zo vreselijk nadenken en dan ben ik weer te laat. Maar het gaat langzaam aan beter. (Ons doel is om met de volgende Olympische Zomerspelen met Vlin uit te komen in de kur op muziek...of springen...of endurance.....of alles bij elkaar....of......hihihi. Ik heb nog de tijd en totaal geen praatjes, proest).
Nee hoor, laat mij maar lekker door bos en duin hobbelen. Vindt Vlin ook best. (als hij af en toe maar eventjes lekker hard kan).
Afgelopen maandag met Vlin wezen lessen. Ik zelf vind het allemaal nog wat rommelig, maar mijn intructrice verzekerde mij dat het er allemaal al best netjes uitzag. Vooral de galop wil nog niet helemaal lukken in de bak en is hij ontzettend goed in het afsnijden van de bochten. Ik ben dan zo bezig hem daarin te krijgen dat ik verder alles; houding, voeten, handen e.d. vergeet. Maar ik moet zeggen....vergeleken met een jaar geleden....! Wij gaan al wel veel beter door de voltes e.d. Ik heb wel het gevoel dat ik een jaar geleden weer helemaal opnieuw ben begonnen met het leren paardrijden. Het zal de leeftijd wel zijn maar ik heb vroeger dingen verkeerd aangeleerd en kan die nu niet meer goed geleerd krijgen. Ik moet nu zo vreselijk nadenken en dan ben ik weer te laat. Maar het gaat langzaam aan beter. (Ons doel is om met de volgende Olympische Zomerspelen met Vlin uit te komen in de kur op muziek...of springen...of endurance.....of alles bij elkaar....of......hihihi. Ik heb nog de tijd en totaal geen praatjes, proest).
Nee hoor, laat mij maar lekker door bos en duin hobbelen. Vindt Vlin ook best. (als hij af en toe maar eventjes lekker hard kan).
All that we see
All that we seem
All that we seem
ze liep gisteren niet lekker, vooral haar ene achterhoef leek heel gevoelig
En wat jij met Vlin hebt in de bak dat had ik met Vera ook, die kreeg ik niet in een normale galop in de les, die kon alleen maar racen.

En wat jij met Vlin hebt in de bak dat had ik met Vera ook, die kreeg ik niet in een normale galop in de les, die kon alleen maar racen.

Ziggy@ zou dat aan het bouwjaar liggen en stormde het in die dekperiode heel veel? Dat zou een hoop verklaren.(hihi) Jij hebt dus ook zo'n racemonster in de bak. Vlgns mij vinden ze dat heerlijk om te doen, zo schuin mogelijk door de bochten met een aanmodderende baas bovenop. Drakementen zijn het.
Ik ben ook benieuwd of de andere V-tjes ook van die kuren hebben.
Ik ben ook benieuwd of de andere V-tjes ook van die kuren hebben.
All that we see
All that we seem
All that we seem
Helaas hebben we mijn V-tje gister terug moeten brengen naar de oude eigenaar.. 
Voor mij dus geen V-tje meer..

Voor mij dus geen V-tje meer..
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
ja die kan niet normaal doen in de bak, ze vind er ook geen bal aan hoor, dat zie je aan dat hoofd. Ze gaat dan ook heel geforceerd "in de krul" lopen, terwijl jij met een lang teugeltje zit
Maar goed, ze heeft mazzel dat vriendje Exel het momenteel veel harder nodig heeft om "opgevoed" te worden
@Grietsje waarom heb je jouw V-tje terug moeten brengen? Klikte het niet?

@Grietsje waarom heb je jouw V-tje terug moeten brengen? Klikte het niet?

Grietsje@ Ja waarom? Ben ook nieuwsgierig.
All that we see
All that we seem
All that we seem
mijn arme Veertje loopt hartverscheurend slecht
Maarja wat moest ik anders doen? Op ijzers kon ik haar ook niet laten staan, maar die hoeven zien er niet uit, ik heb zo te doen met me meisje
heeft iemand nog tips om de pijn wat te verzachten voor haar?

heeft iemand nog tips om de pijn wat te verzachten voor haar?

Ja vera nummer 3 is van mij geweest!! De nieuwe eigenaar zit zeker weten op fjorden wereld (kijk maar bij pics plaza), maar niet zo heel vaak dus vandaar dat ze waarschijnlijk hier ook niet in reageerd, maar vera is een anton/halstor!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Hee, hoe zit het met alle V-tjes???? Ik hoor er niets meer van. Ben er zelf ook niet zo actief mee geweest, dus mag niets zeggen.
Vlin staat nu weer op de giga winterwei bolletje rond te worden. Heb de afgelopen twee weken niet veel gereden. Dat lag niet aan het weer (vandaag wel) maar aan het opstarten van het nieuwe schooljaar waardoor in pas laat thuis ben en er dus weinig rijtijd overblijft. (ik heb geen bak o.i.d.). Hopelijk wordt dat straks weer beter.
Ik ben benieuwd naar de andere V-tjes.
Vlin staat nu weer op de giga winterwei bolletje rond te worden. Heb de afgelopen twee weken niet veel gereden. Dat lag niet aan het weer (vandaag wel) maar aan het opstarten van het nieuwe schooljaar waardoor in pas laat thuis ben en er dus weinig rijtijd overblijft. (ik heb geen bak o.i.d.). Hopelijk wordt dat straks weer beter.
Ik ben benieuwd naar de andere V-tjes.
All that we see
All that we seem
All that we seem
ik had die van mij even op het grasgedeelte gezet met het idee dat het nou niet zo'n kwaad meer kon. Helaas heeft Vera zich dus behoorlijk "geschuurd" met haar achterhoeven. Ze heeft echt allemaal wondjes in haar manenkam, dus heb ze gelijk weer op het kale gezet met een berg hooi. Was ook nog eens niet met me eigen auto, dus kon haar ook niet insmeren
Is het de hele zomer goed gegaan en nou gaat het alsnog fout

Is het de hele zomer goed gegaan en nou gaat het alsnog fout

Waar kan ze dan nu jeuk van hebben???
All that we see
All that we seem
All that we seem
door toeval ben ik erachter gekomen dat Vera heel sterk reageert op gras. Toen ze bevangen stond, mocht ze niet op het gras en stond ze op het kale stuk, ze had toen ook ineens geen jeuk meer.
En nou heeft ze een paar dagen op het gras gestaan en het is weer foute boel
Ik dacht dat het qua gras nu wel kon, maar helaas 
En nou heeft ze een paar dagen op het gras gestaan en het is weer foute boel

Tja, gras heeft nu toch niet zoveel voedingswaarde meer. Het bestaat langzamerhand uit ongeveer 80% water. Dat ze daar nú nog zo op reageert.....
All that we see
All that we seem
All that we seem
ja ik snap het ook niet, nou is het ook wel broeierig weer en ze heeft ook al een behoorlijke vacht, dus dat werkt ook niet mee.

Beter laat dan nooit (letterlijk, want het is nu 2:01 uur en ik kan de slaap niet vatten
)..... Wij hebben ook een V-tje. Helemaal nieuw hier op het forum is ze niet. Ze heet Viola maar is al eerder (in juni 2009) hier op het forum verschenen als Vaya, gekocht door Grietsje (ik had het je beloofd hè Grietsje). Wij hebben Viola hier nu een maand of 2 lopen.
Viola is van mijn dochter van 13 jaar, die ontzettend veel plezier met haar heeft! Twee maal per week gaat ze naar de ponyclub (dressuur en springen) en verder lekker in de bak thuis een beetje rommelen en 'crossen door de bossen'. Viola heeft het super naar haar zin met haar vriendje Pedro
.
Viola is een heerlijk lief, ontdeugend, aanhankelijk knolletje!
En nu..... ga ik slapen
Groet! Trijn

Viola is van mijn dochter van 13 jaar, die ontzettend veel plezier met haar heeft! Twee maal per week gaat ze naar de ponyclub (dressuur en springen) en verder lekker in de bak thuis een beetje rommelen en 'crossen door de bossen'. Viola heeft het super naar haar zin met haar vriendje Pedro

Viola is een heerlijk lief, ontdeugend, aanhankelijk knolletje!
En nu..... ga ik slapen

Groet! Trijn
Leuk om Vaya hier weer te zien Trijnie! Ze heeft het goed naar dr zin zo te horen!
Dit topic is alleen niet meer zo heel actief geloof ik
Dit topic is alleen niet meer zo heel actief geloof ik

Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Dit topic is idd niet meer zo actief. Zullen we weer eens wat aan doen.
Gisteren is de tandarts bij Vlin geweest. Zij vond dat hij een mooi gebit had. Alleen zag ze op het laatst dat hij, vermoedelijk door een trap, een ontsteking heeft gehad aan één van zijn ondertanden. Dit moet ik wel goed in de gaten houden. De kans bestaat dat die eruit moet in de toekomst!!!! Dit was even schrikken.
Gisteren is de tandarts bij Vlin geweest. Zij vond dat hij een mooi gebit had. Alleen zag ze op het laatst dat hij, vermoedelijk door een trap, een ontsteking heeft gehad aan één van zijn ondertanden. Dit moet ik wel goed in de gaten houden. De kans bestaat dat die eruit moet in de toekomst!!!! Dit was even schrikken.
All that we see
All that we seem
All that we seem