zo laten of niet
zo laten of niet
karev staat in Balloo voor de abop. Ze staat daar dag en nacht in de wei. Ze is deels geschoren, en heeft een deken op. Nu is 1 deken gesloopt,(ik was met 0 gr begonnen, maar omdat ze dag en nacht buiten staat heb ik de 100 gr erop gedaan, die is nu stuk) Voor nood heb ik haar de 200 grams op gedaan, omdat de 0 grams niet meer waterdicht waren. Nu staat ze dus een week dag en nacht buiten onder 200 gram. nou zijn de nieuwe dekens binnen, en dat is dus oa een 0 gram. Zou ik haar nu weer terug onder een 0 gram zetten, omdat de 200 eigelijk voor de winter is, of lekker onder de 200 gr laten, omdat ze dus ook s'nachts buiten blijft, en het dan aardig kouder is.(ik heb voor de ergere kou van de winter nog een 250 gr, en ze heeft nog nooit meer dan 250 gr op gehad, ook niet bij hele koude dagen) Ze is dus deels geschoren, modelletje 5 zegmaar
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Re: zo laten of niet
Ik zou niet meer teruggaan.
Wel zal je dan misshcien aan een dikkere deken moeten in de echte winter.
Wel zal je dan misshcien aan een dikkere deken moeten in de echte winter.

Ik zou haar weer terugzetten naar de 0 grams. Het is nu wel wat frisser 's nachts, maar het is nog láng geen winterse koude. En nu de komende dagen is het zelfs weer een stuk warmer. Ook 's nachts...dus ik zou zeggen: nu kan het nog!
Geluk is de vrucht van intens werk
- rocky&moby
Je kan nu nog wel terug je hebt haar toch niet volledig geschoren.
Wissel de deken begin van de middag dan went haar lichaam geleidelijk aan de temp.
200 gram is voor dit weer veel te warm in verhouding met de straks echte winter die we nog wel krijgen.
Wissel de deken begin van de middag dan went haar lichaam geleidelijk aan de temp.
200 gram is voor dit weer veel te warm in verhouding met de straks echte winter die we nog wel krijgen.
Ik zou denk ik ook terug gaan hoor.
Neem een dag zoals vandaag, het is echt nog niet heel koud hoor, en afgelopen nacht ook niet.
Neem een dag zoals vandaag, het is echt nog niet heel koud hoor, en afgelopen nacht ook niet.
Fjordy heeft ongeveer zelfde model als Karev, wel meer haar eraf. Maar die heb ik sinds gisteren ook onder een 200 staan. Daar blijft hij ook onder
.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Dat zou ik niet doen amber, gister was het bij mij in stal al zo warm van die pony's de temperatuur is niet gedaald ondanks de regen!
100 grams is voor een geschoren al warm zat! Vind ik dan, ik zou de lichtere op doen tamara, of ze moet niet heel warm voelen?
100 grams is voor een geschoren al warm zat! Vind ik dan, ik zou de lichtere op doen tamara, of ze moet niet heel warm voelen?
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Ik zou ook terug gaan. Met het model van Karev en de huidige temperaturen zou mijn inschatting zijn dat dat nog prima kan. Maar goed, tis natuurlijk voor een ander zijn paard wel ietsje lastiger beoordelen dan voor je eigen die je dagelijks ziet hihi.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Als het van de week nog wat warmer wordt dan kan je nog wel wisselen 
Ik heb nu nog geen deken op uberhaubt want het is idd niet zo heel koud.

Ik heb nu nog geen deken op uberhaubt want het is idd niet zo heel koud.

ook niet op een half geschoren paard dat dag ennacht buiten staat Kelly?
ik heb de 0 gram er weer op gedaan. Ze voelde trouwens niet gek warm hoor ondere de 200 gram
ik heb de 0 gram er weer op gedaan. Ze voelde trouwens niet gek warm hoor ondere de 200 gram
Ik had Yessie met een racestreep de hele winter zonder! Ze had het met veels te warm!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
Nee mijn paard staat nog binnen.
Maar hij heeft niet zo'n vacht als een fjord
Maar hij heeft niet zo'n vacht als een fjord

nee als karev binnen zou staan grootste deel van de dag zou ik ook geen deken gebruiken, maar dat is dus niet zo
gewoon terug gaan naar de ongevoerde en dan goed voelen aan oren. zijn die koud dan een dikkere deken erop.
mijn arabier staat ook nog steeds onder zijn sunshower (is hele dunne regendeken) en die heeft het nog lekker warm hoor. hier nog geen gevoerde dekens.
mijn arabier staat ook nog steeds onder zijn sunshower (is hele dunne regendeken) en die heeft het nog lekker warm hoor. hier nog geen gevoerde dekens.
---