Yessie gaat gewoon niet meer vooruit omdat ze het dan zo warm heeft, ook wordt ze echt bijna dagelijks gebruikt.
Met vacht maak ik me geen zorgen om het opdrogen ofzo hoor maar het is zo slecht te doen voor der dan.
Zonder deken steeds verdedigen
Re: Zonder deken steeds verdedigen
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Ik hoef me ook nooit te verdedigen. Hier hebben ze zoiets van "die vacht hebben ze niet voor niets" en "doe niet zo moeilijk". Als ik 's avonds heb gereden en hij zweet doe ik hem altijd voor één of twee uurtjes zijn zweet deken op en daarna blijft hij 's nachts op stal. Dan gaat hij 's morgens weer naar buiten. Is vorig jaar erg goed gegaan. Ik moet daarbij wel de stal eigenaresse lief aankijken want zij moet hem dan 's avonds zijn deken af doen.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Als je fanatiek rijdt is scheren best een oplossing. Ieder zijn ding daarmee.
Ik merkte vorig jaar met de ABOP-zadelproef dat Orlinde het veel te warm had in de binnenbak, ze kwam nauwelijks vooruit. Daardoor een B ipv de A die ze (denk ik) zeker kan halen. Dus ik snap zeker wel dat scheren voordeel heeft. Maar ik kies toch, om verschillende redenen, om Orlinde niet te scheren, op een flinke race-streep na (zoweinig dat ze geen deken hoeft maar t niet te warm heeft om lekker te rijden).
En ik hou ook wel van pluisjes
.
Het is alleen je zo vaak moeten verdedigen, dat irritant is. Vooral tegenover mensen die nooit hebben nagedacht over wel/ niet scheren, die het alleen doen omdat 'iedereen' het doet.
(En dan een deken erop in de nieuwste mode-kleurtjes van het merk dat 'in' is op een stal, maar de paarden hebben wel schuurplekken op de schouders...)
Ik merkte vorig jaar met de ABOP-zadelproef dat Orlinde het veel te warm had in de binnenbak, ze kwam nauwelijks vooruit. Daardoor een B ipv de A die ze (denk ik) zeker kan halen. Dus ik snap zeker wel dat scheren voordeel heeft. Maar ik kies toch, om verschillende redenen, om Orlinde niet te scheren, op een flinke race-streep na (zoweinig dat ze geen deken hoeft maar t niet te warm heeft om lekker te rijden).
En ik hou ook wel van pluisjes

Het is alleen je zo vaak moeten verdedigen, dat irritant is. Vooral tegenover mensen die nooit hebben nagedacht over wel/ niet scheren, die het alleen doen omdat 'iedereen' het doet.
(En dan een deken erop in de nieuwste mode-kleurtjes van het merk dat 'in' is op een stal, maar de paarden hebben wel schuurplekken op de schouders...)
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.