Regendeken : ja of nee?
Regendeken : ja of nee?
Okeeej Ik heb dus een btje een Dillema.
Amon-dhay komt straks savonds op stal te staan, en overdag gaat ie naar buiten.
Ik wil eigenlijk geen dekens gebruiken,
Maar ik wil deze winter hem goed doorrijden.. dus wil straks toch wel 5 tot 6 keer in de week rijden & heb dan 1 keer in de week les..
Alleen als het zo regent is ie dus zeiknat.. en ik hoor van verschillende kanten verhalen..
Ik kan het zadel zo opgooien op een natte rug.
en de ander zegt dat ik ervoor moet zorgen dat ie droog is ivm schuurplekken..
dus wat zal ik doen... een 0 grams regendekentje op.. of gewoon zonder deken??
Ik weet het ff niet meer!
Amon-dhay komt straks savonds op stal te staan, en overdag gaat ie naar buiten.
Ik wil eigenlijk geen dekens gebruiken,
Maar ik wil deze winter hem goed doorrijden.. dus wil straks toch wel 5 tot 6 keer in de week rijden & heb dan 1 keer in de week les..
Alleen als het zo regent is ie dus zeiknat.. en ik hoor van verschillende kanten verhalen..
Ik kan het zadel zo opgooien op een natte rug.
en de ander zegt dat ik ervoor moet zorgen dat ie droog is ivm schuurplekken..
dus wat zal ik doen... een 0 grams regendekentje op.. of gewoon zonder deken??
Ik weet het ff niet meer!
Amon-dhay mijn Schatje!! 
(Manus x Ragni v. Lenngard)

Re: Regendeken : ja of nee?
Als je zorgt dat het gedeelte waar je zadel komt te liggen zo schoon mogelijk is kan dat wel. Ik doe altijd ook even een handdoek eroverheen halen.
Ik vindt het nadeel met een regendeken opleggen, als je dan bv in de regen hebt gereden en hij komt daarna weer buiten te staan kan je niet weer die deken opleggen want dan is hij al nat.
Als je gaat rijden en hij komt daarna altijd gelijk op stal dan zou je hem wel met regendeken buiten kunnen zetten.
Ik vindt het nadeel met een regendeken opleggen, als je dan bv in de regen hebt gereden en hij komt daarna weer buiten te staan kan je niet weer die deken opleggen want dan is hij al nat.
Als je gaat rijden en hij komt daarna altijd gelijk op stal dan zou je hem wel met regendeken buiten kunnen zetten.
Gewoon het zadel er op gooien, alleen moet je dan je dekjes wat vaker wassen waarschijnlijk. Wel zoveel mogelijk eraf halen hoor, met een handdoek kan dat idd prima.
Ik ben geen fan van het rijden op een nat paard. Met een borstel zorg je ervoor dat het water dieper de huid in kan, maar niet poetsen is ook weer geen optie ivm schuren. Ik kies er nu dan ook voor om er een regendekentje op te gooien. Niet constant, maar wel als ik iets in de planning heb waarvoor ik wil dat het paard droog is.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Ik zou geen deken doen. Handdoek en borstelen en dekjes vaak genoeg wassen. Als je pony echt heel vies is, kun je met een spons de modder weghalen op de plek waar het zadel komt. En dan met een handdoek afdrogen.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.

ik ga er zeker gebruik van maken.. ik ga het gewoon zonder deken proberen!
Amon-dhay mijn Schatje!! 

Ik heb mijn Fjord ook vaak droog gereden, gaat prima! En dan kan ie weer droog op stal of de wei in. Met dekens krijg je weer schuurplekken in de manen of op de borst. Zou het niet doen!
Morris, mijn superfjord!
Je kan hem ook gewoon goed poetsen en als je iets eerder voor de les komt kun je hem mooi even droog maken. Of doe je even een zweetdekentje op.
Die van mij heeft het regen deken al op.:p

Die van mij heeft het regen deken al op.:p
Prizly(briggen×myrstein): L1+5 (l)verkocht
Kora(wobke×remmelt): Nog niet gestart(l)
Kora(wobke×remmelt): Nog niet gestart(l)