Halsdeken en Fjordenmanen?
Halsdeken en Fjordenmanen?
Ik zit een beetje te dubben over een nieuwe deken voor Wanja en ik vraag jullie advies.
Ik zou graag een deken kopen met een halve hals (zoals type Horseware Rhino WUG), maar mijn vraag is, hoe gaat dit met de manen? Wanja heeft een mooi boogje, maar verniel ik die met zo'n deken of valt dat mee? Wie o wie heeft hier ervaring mee?
Ik zou graag een deken kopen met een halve hals (zoals type Horseware Rhino WUG), maar mijn vraag is, hoe gaat dit met de manen? Wanja heeft een mooi boogje, maar verniel ik die met zo'n deken of valt dat mee? Wie o wie heeft hier ervaring mee?
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
- Love_Jordy
Re: Halsdeken en Fjordenmanen?
volgens mij gaat je boogje dan naar de ... je weet wel.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar ik gebruik dan ook geen halsdekens omdat ik een boogje en wil houden.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar ik gebruik dan ook geen halsdekens omdat ik een boogje en wil houden.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
ik denk dat het met een hgalve hals nog wel mee valt. Ze staan toch vaak met de kop aan de grond, en dan wipt die hals wat omhoog dacht ik
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik hoop op nog meer reacties en praktijkervaringen
Bij Alies gaat iedere winter het onderste stukje al naar de maan door de winter deken. Ik verwacht een erger resultaat met een hoger hals.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
- kristelhans
Beer heeft ook een soort geïmproviseerde, wannabe hengtenpluk(je) door zijn winterdeken.. Jammer maar niks aan te doen..denk zo'n 5 cm plat..knip ik van 't voorjaar wel een keer weer heel kort en dan groeit het wel weer mooi rechtop denk ik..
Dat was bij Ullwinn ook door zijn deken vorig jaar en de vliegendeken deze zomer. Ik laat het plukje plukje zijn, dat blijft namelijk toch gebeuren.kristelhans schreef:Beer heeft ook een soort geïmproviseerde, wannabe hengtenpluk(je) door zijn winterdeken.. Jammer maar niks aan te doen..denk zo'n 5 cm plat..knip ik van 't voorjaar wel een keer weer heel kort en dan groeit het wel weer mooi rechtop denk ik..

Een halsdeken gaat denk ik wel je boog verpesten, alleen ik heb er verder geen ervaring mee.
- kristelhans
Ja precies Marloes..maarja..comfort gaat voor de modeshow denk ik dan maar
Beers manen groeien echt achterlijk snel dus komt vast weer goed.

- Brittlover
Britt heeft in de winter overdag (buiten dus) een hals deken op. als ik haar manen kort houd is er niets aan de hand.
dat stukje bij de schoft is wel altijd plat.
dat stukje bij de schoft is wel altijd plat.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
- Cindy+Uniek
ik heb bij uniek een keer een deken met hele hals gehad, nou daar stond geen stukje manen meer van overeind 
hoe het met zo'n halve is weet ik niet...

hoe het met zo'n halve is weet ik niet...
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Als ik dat zo lees dan gaan we ons er toch maar niet aan wagen. Heb inmiddels besloten dat ik voor een Rambo Duo ga en daar kan de hals vanaf gehaald worden. In ieder geval bedankt voor jullie hulp!