Nu toch verbetering!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Wia80
Contacteer:

Nu toch verbetering!

Bericht door Wia80 » za 26 sep 2009, 19:06

Langzaam en met ups en downs wordt mijn Yosh toch steeds weer meer de oude fijne pony die ik had. Heb vandaag lekker gereden, galop gaat goed vooruit. Ze was fijn in de hand en lekker voorwaarts. We hebben zelfs nog een paar hindernisjes gesprongen. 17 okt is de eerste wedstrijd van de onderlinge clubkampioenschappen en 30 december de tweede. Ik denk er aan om me gewoon op te geven. Als is het voor de ervaring. Straks heb ik ook de zadelproef, heb er heel lang aan getwijfeld of ik het wel zou doen maar als ze zo blijft ga ik er heen! Ik ben alleen altijd zo bang om af te gaan.... Maar ik ben een stuk positiever ingesteld dan een paar maandjes geleden.
Contessa
Esther

Re: Nu toch verbetering!

Bericht door Esther » zo 27 sep 2009, 05:32

Volgens mij is iedereen bang om af te gaan, geloof me, het valt mee, hihi..
Fijn dat het weer beter gaat met Yoshino!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mir

Bericht door Mir » zo 27 sep 2009, 06:35

Fijn om te lezen dat het beter lijkt te gaan!
En ik ga ook altijd met gezonde tegenzin zo'n proef in hoor, het idee dat je er een puinhoop van maakt... terwijl aan de andere kant: NOU en? Als het echt niet gaat zoals het hoort gaat er niemand staan lachen en heb je gewoon ervaring opgedaan voor de volgende keer.
Alleen al eraan beginnen is moedig, want er zijn genoeg mensen die langs de zijlijn staan, daar blijven en de stap nooit nemen zelf eens te proberen!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 27 sep 2009, 08:47

Het heeft haar vast goed gedaan om een tijdje wat anders te doen. Men je nog wel eens of ben je daar eerst weer mee gestopt?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Wia80
Contacteer:

Bericht door Wia80 » zo 27 sep 2009, 09:51

Anita: ik men nog steeds 1 of 2 keer per week met haar, alleen maar lekker rechtuit in het bos. Ga nu eerst de remmen laten repareren want we zijn vrijdag op de kletter gegaan en toen bleek de rem vastgeroest te zijn. Oeps. Ze is nog geen 100 meter ver gekomen maar t was wel spannend.

Gistermiddag liep ze heel fijn, begin zowaar hoop te krijgen dat het ooit wat wordt met ons. Heb zelfs nog een sprongetje gemaakt, dat was ruim een half jaar geleden dat we dat gedaan hebben.
Contessa
Wia80
Contacteer:

Bericht door Wia80 » do 01 okt 2009, 08:46

Helaas... ik ben te optimistisch geweest.....
Contessa
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » do 01 okt 2009, 09:34

Hoezo??
:(:)
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Kelly

Bericht door Kelly » do 01 okt 2009, 09:37

Nou ik zag haar te koop staan op Bokt met de tekst erbij.
Loopt ze met andere wel ok dan Wia?
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Wia80
Contacteer:

Bericht door Wia80 » do 01 okt 2009, 18:49

@ Kelly: er rijdt eigelijk nooit iemand op haar die haar echt aan het werk wil zetten maar in principe reageert ze op iedereen hetzelfde. Wil ze iets bij mij niet, dan bij een ander ook niet. Ik denk wel dat als er een meer ervaren persoon op zit die beter aanvoelt wat ze doet dat ze wel verbeterd maar daar zal wel tijd in zitten. Er moet dan een knop om. Ik weet t gewoon echt niet meer, ik heb al mijn spaargeld er in gestoken om haar na te laten kijken door fysio's dierenartsen en tandartsen, incl mijn zadel en zo en niks helpt. |( Ik ben er ook van overtuigd dat het niet is omdat Jos niet wil maar sinds die smak door het hek is ze veel gevoeliger geworden en rij simpelweg niet goed genoeg om haar er doorheen te helpen.
Contessa
nina1993

Bericht door nina1993 » do 01 okt 2009, 18:59

Wat jammer dat het niet meer wil lukken. Kan me je keuze echter wel voorstellen. Wens je dan ook veel succes en sterkte met het vinden van een nieuw huisje.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
grietsje

Bericht door grietsje » do 01 okt 2009, 20:07

Jee wat ontzettend jammer! Begrijp wel dat je dan zo'n keuze maakt!
Succes met het vinden van een passend huisje voor dr en zelf met zoektocht naar nieuw paardje?
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Wia80
Contacteer:

Bericht door Wia80 » vr 02 okt 2009, 07:42

Aan de ene kant kan ik zo niet doorgaan, het kost teveel om haar als grasmaaier te houden. Ik ben alleen heel bang dat ik er spijt van ga krijgen. Maar na anderhalf jaar nog maar zo weinig verder te zijn.... werkt niet echt motiverend.

Ik weet nog niet of er een nieuw paard komt. Mijn stalbaas had een leuke 3,5 jarige zei hij maar mss is het beter een meer ervaren paard te kopen.
Contessa
Ellebel

Bericht door Ellebel » vr 02 okt 2009, 08:09

Wat jammer zeg! Yoshino is écht een leuke fjord!

Heb je nog niet aan de optie gedacht om er echt eens iemand aan te laten sleutelen op rijtechnisch gebied? Een goede instructeur die je paardje eens voor een maandje 3x per week gaat rijden en na dat maandje er met jou samen voor gaat. Ik denk ook dat José Dolfing er misschien een fijner rijpaard van kan maken.

Mocht je haar toch verkopen, koop zeker geen jong paard terug. Hoe pijnlijk ook, de onoverkomelijkheden met Yoshino komen waarschijnlijk vooral door jouw rijden en ruitergevoel in combinatie met haar onervarenheid en africhtingsgraad. Laat het ook écht niet makkelijk zijn wat in een paard te kunnen rijden hoor.

Succes met je beslissing!
Ellebel

Bericht door Ellebel » vr 02 okt 2009, 08:09

Wat jammer zeg! Yoshino is écht een leuke fjord!

Heb je nog niet aan de optie gedacht om er echt eens iemand aan te laten sleutelen op rijtechnisch gebied? Een goede instructeur die je paardje eens voor een maandje 3x per week gaat rijden en na dat maandje er met jou samen voor gaat. Ik denk ook dat José Dolfing er misschien een fijner rijpaard van kan maken.

Mocht je haar toch verkopen, koop zeker geen jong paard terug. Hoe pijnlijk ook, de onoverkomelijkheden met Yoshino komen waarschijnlijk vooral door jouw rijden en ruitergevoel in combinatie met haar onervarenheid en africhtingsgraad. Laat het ook écht niet makkelijk zijn wat in een paard te kunnen rijden hoor.

Succes met je beslissing!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 02 okt 2009, 09:48

Ik moet het natuurlijk doen met alleen datgene wat ik hier lees op FW maar is het niet zo dat jij door je eigen onzekerheid zelf van de hak op de tak springt?
Op 26 en 27 september schrijf je:
Wia80 schreef:Langzaam en met ups en downs wordt mijn Yosh toch steeds weer meer de oude fijne pony die ik had. Heb vandaag lekker gereden, galop gaat goed vooruit. Ze was fijn in de hand en lekker voorwaarts. We hebben zelfs nog een paar hindernisjes gesprongen. 17 okt is de eerste wedstrijd van de onderlinge clubkampioenschappen en 30 december de tweede. Ik denk er aan om me gewoon op te geven. Als is het voor de ervaring. Straks heb ik ook de zadelproef, heb er heel lang aan getwijfeld of ik het wel zou doen maar als ze zo blijft ga ik er heen! Ik ben alleen altijd zo bang om af te gaan.... Maar ik ben een stuk positiever ingesteld dan een paar maandjes geleden.
Wia80 schreef:Gistermiddag liep ze heel fijn, begin zowaar hoop te krijgen dat het ooit wat wordt met ons. Heb zelfs nog een sprongetje gemaakt, dat was ruim een half jaar geleden dat we dat gedaan hebben.
En nauwelijks 4 dagen later gaat het ineens helemaal de andere kant op en schrijf je:
Wia80 schreef:Helaas... ik ben te optimistisch geweest.....
Wia80 schreef:@ Kelly: er rijdt eigelijk nooit iemand op haar die haar echt aan het werk wil zetten maar in principe reageert ze op iedereen hetzelfde. Wil ze iets bij mij niet, dan bij een ander ook niet. Ik denk wel dat als er een meer ervaren persoon op zit die beter aanvoelt wat ze doet dat ze wel verbeterd maar daar zal wel tijd in zitten. Er moet dan een knop om. Ik weet t gewoon echt niet meer, ik heb al mijn spaargeld er in gestoken om haar na te laten kijken door fysio's dierenartsen en tandartsen, incl mijn zadel en zo en niks helpt. |( Ik ben er ook van overtuigd dat het niet is omdat Jos niet wil maar sinds die smak door het hek is ze veel gevoeliger geworden en rij simpelweg niet goed genoeg om haar er doorheen te helpen.
Maar ik lees ook dit:
Wia80 schreef:Aan de ene kant kan ik zo niet doorgaan, het kost teveel om haar als grasmaaier te houden. Ik ben alleen heel bang dat ik er spijt van ga krijgen. Maar na anderhalf jaar nog maar zo weinig verder te zijn.... werkt niet echt motiverend.

Ik weet nog niet of er een nieuw paard komt. Mijn stalbaas had een leuke 3,5 jarige zei hij maar mss is het beter een meer ervaren paard te kopen.
Ik kan je alleen maar aanraden, doe iets met de raad van Ellen. Als ze 1x verkocht is kun je het niet meer terugdraaien. Als hulp niets uithaalt kan dat altijd nog.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » vr 02 okt 2009, 10:15

ik ga met anita mee..

heb je les en heeft je instrcutrice er wel eens op gezeten? misschien ligt het wat bij jezelf je zit er nu natuurlijk met ene bepaalde instelling op.

Neem bv iemand die het verhaal niet kent en blanco komt.
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » vr 02 okt 2009, 11:08

Ik heb ook nog niet op bokt gekeken en lees alleen de dingen hier op FW, maar ik had dezelfde gedachten als Anita.

Je schrijft zelf dat het met ups en downs gaat, nu gaat het weer even slecht maar er zijn toch ook momenten waarop het goed gaat?
Wat zijn eigenliijk je doelen met Yoshino? Wanneer heb je het idee van 'Ja..nu zitten we ergens waar ik ons wil hebben'?
Omdat je schrijft dat jullie in 1,5 jaar tijd niet ver zijn gekomen, hoe ver wilde je dan zijn in je gedachten?
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Wia80
Contacteer:

Bericht door Wia80 » vr 02 okt 2009, 20:33

Ik had gehoopt na anderhalf jaar een fatsoenlijke B proef te kunnen rijden en eventueel een zadelproef. Ik hoef er geen Z mee te worden maar een fatsoenlijke proef leek me niet onmogelijk. In februari ging het zo lekker, de foto's van een ontspannen lopende Jos zijn daar het bewijs van, alles klopte toen. En ik krijg het niet meer terug.

En ik weet dat ik van de hak op de tak spring, ik wist ook dat het zo zou overkomen en dat daar iets over gezegd ging worden. Dus dat stukje snap ik wel maar ik moet het blijkbaar toch kwijt. Ik ben iemand van uitersten, zegt mien moeke. Altijd geweest en geen tussenweg zeg maar. Gaat t goed dan schreeuw ik t van de daken, gaat t slecht dat krijgt eigelijk iedereen dat ook mee. Ik kan t niet opkroppen.

Blijkbaar had ze zaterdag een enorme opleving, ik was zo dolgelukkig en dan kan het zo teleurstellend zijn als t de keren daarna weer helemaal mis is. Ik had er zo'n zin in. Mijn instructrice heeft er wel eens op gezeten en die heeft gevoelt hoe sterk ze kan zijn. Ze heeft mijn zegen om er es vaker tijdens de les op te zitten, dat weet ze ook.

Ik verkoop haar liever niet maar om te zeggen dat ik het nog zie gebeuren... nee dat nu in elk geval niet. En de beurs om haar nogmaals te laten nakijken is echt leeg.
Contessa
Anna

Bericht door Anna » vr 02 okt 2009, 23:40

Is er lichaamelijk dan iets mis met haar :? of moet ze gewoon een tijdje eens flink aangepakt worden door een meer ervaren ruiter :o
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Plaats reactie