Ik ben Karin, ben 30 jaar en woon in Noordwijk zh. Ik heb een zoontje van 13 maanden en over een week ben ik uitgerekend van de tweede. (pff!)
Tot voor kort heb ik altijd een eigen paard gehad. Op mijn 12e kreeg ik mijn eerste paardje, een lieve fjordenruin, genaamd Igor, is helaas 2 jaar geleden overleden. Ik kom uit een gezin van 7 kinderen en iedereen was altijd bezig met hem, het was een heerlijke, lieve fjord.
6 jaar geleden heb ik een shireveulen gekocht en Jasmijn, mijn jongste zusje (17 jaar)is toen verder gegaan met Igor. (Waarschijnlijk kennen sommige mij wel via bokt onder de naam Rendel)
Achteraf heb ik mij een beetje vergist in hoeveel tijd er gaat zitten in het opvoeden, trainen en inrijden van een paard, vooral zo'n groot knollie!
We hebben een eigen stukje land met paddock en loopstallen, alleen helaas geen bak en moest haar alles leren op buitenritten en buiten wandelen.
Dat was best lastig op zijn tijd. En omdat het met mijn eerste kindje alleen maar drukker werd en toch wat minder tijd voor Rendel had, heb ik haar verkocht. Ik lukt me niet goed om haar helemaal goed door te rijden en nu is ze bij lieve mensen die wel alle tijd en ruimte (grote bak) hebben om goed met haar aan de slag te gaan.
Het fjordenras is altijd in mijn hart gebleven en omdat het voor mijn zusje ook al weer 2 jaar geleden is, zijn we uiteindelijk van plan om allebei toch weer een fjord te gaan kopen. We zijn al voorzichtig rustig aan aan het zoeken, maar ik wil zowiezo eerst even rustig bevallen, genieten van de baby en even ontzwangeren en dan pas kijken wat er op ons pad komt.
We gaan zoeken naar twee brave fjordjes, die al helemaal zijn ingereden en verkeersmak, zodat we samen kunnen gaan genieten van buitenritten naar duinen en strand en in de polder. Tis toch wat men vaak zegt, eens een fjord, altijd een fjord!
Goh, ik wilde het kort houden, maar das niet echt gelukt. Ik heb nog veel meer te vertellen, maar dat zal ik in de loop der tijd zeker doen!