Bucas dekens?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Thessa Keizer

Bucas dekens?

Bericht door Thessa Keizer » do 01 okt 2009, 07:15

Even een vraagje aan de mensen die voor hun paarden bucas dekens hebben.
Ik heb een leuke aanbieding gezien van bucas dekens en ik hoor altijd dat ze echt heel erg sterk zijn, is dit echt zo?? Verder staat erbij voor alle seizoenen, is dit echt zo? Of moet je dan toch verschillende dekens van bucas hebben of volstaat 1 deken voor alle seizoenen?

Nu zat ik te denken voor mijn paarden aan de bucas all-in-One Turnout Big Neck, speciaal voor de wat bredere type paarden zoals fjorden, haflingers, Tinkers enz. Nou staat er wel bij 490 grams vulling, is dit niet veelste dik of staat die vulling bij Bucas voor iets anders ofzo, verder staat erbi, stay dry fleece-vulling, werkt dit echt?Oh ja de prijs is nu 95 euro, volgens mij is dat best een leuke aanbieding toch??
Nou ik hoor graag van de experts onder jullie wat terug over mijn vragen hahahaha!

Groetjes Thessa :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ilonka

Re: Bucas dekens?

Bericht door Ilonka » do 01 okt 2009, 07:42

Geweldig leuk aanbieding lijkt me! Waar heb je die gevonden?

Alleen lijkt een 490 grams me wel erg warm.
Mijn Smartex Rain is 220 gram (in je andere topic over een vraagje over scheren heb ik net een reactie geplaatst dat ik er achter kwam dat de ongevoerde Bucas die in mijn beleving 0 grams was dus 220 is) en

Ilonk heeft het daar in principe meer dan warm genoeg onder. Bij extreme kou met regen doe ik er wel eens twee op als ze helemaal geschoren is, dan heeft ze dus iets meer dan 440 gram op. Natuurlijk staat Ilonk altijd buiten en gaat Aike wellicht in de winter weer op stal?
Ik heb zelf alleen een aantal Smartex Rain dekens en daarbij werkt de stay-dry lining super! Een kennis van mij heeft ook die met vullig en ook die werkt super, paard droog/deken droog.
Vraag me af of je echt een deken op de hals nodig hebt, daar kan ik je niet over adviseren, ik weet niet hoe jouw paarden zijn. Maar bij Ilonk heb ik hem nooit gemist, nou heeft die wel lange manen, dus dat scheelt aan één kant al warmte.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 01 okt 2009, 07:48

Bedankt voor je antwoord, en nee een deken met hals hoef ik niet, maar dat is deze deken ook niet hoor, dat big neck staat voor brede hals ;)
De aanbiedingen van deze dekens staan op de site van Equifashion en dan bij de last minute aanbiedingen.

Ennnnnn, Joost!!
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 01 okt 2009, 07:53

Oh hihi, dat is de big neck, ik dacht dat het een hele hals zou zijn! Fijn dat Bucas nu een deken voor bredere paarden heeft!
Oh op die site heb ik gisteren ook zitten speuren, Brass moet tzt ook een deken en ik ben Bucas fan.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 01 okt 2009, 07:55

Ilonka schreef:Oh hihi, dat is de big neck, ik dacht dat het een hele hals zou zijn! Fijn dat Bucas nu een deken voor bredere paarden heeft!
Oh op die site heb ik gisteren ook zitten speuren, Brass moet tzt ook een deken en ik ben Bucas fan.
Die jij erop hebt liggen is daar nu zelfs maar 85 euro en staat inderdaad bij 220 grams! Denk dat ik die voor mijn paarden ga bestellen, ben ik hopelijk ook eens voor langere tijd klaar met dat dekens kopen, hier gaan ze veelste vaak stuk :( En dit is best een leuke aanbieding, dus moet ik denk maar doen, valt de maat gewoon hetzelfde als andere dekens?Oh jouw uitvoering is er ook voor bredere nekken!Getver, volgens mij is de maat er niet meer die ik nodig heb :(

Laatst gewijzigd door Thessa Keizer op do 01 okt 2009, 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ennnnnn, Joost!!
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 01 okt 2009, 07:59

Ik denk het wel, ik heb nooit iets anders gehad dan Bucas, Ilonk heeft de 1.85 (gewone hals maar van een nieuwe editie zou ik wel de big neck kopen dan)
Mijn ouwe deken is ruim 10 jaar oud en niet kapot te krijgen (althans een paar jaar teurg zijn de voorsluitingen gesneuveld maar ik heb deze zo dicht gemaakt dat ze niet meer open kunnen en de deken over de hals moet) geen scheurtje in de stof oid.
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » do 01 okt 2009, 12:48

Hier nog een Bucas fan :j
Als ze nog wat nattig zijn van het rijden kun je de bucas er ook al opgooien :j ze drogen goed onder deken doordat ze goed blijven ademen.
Ook handig bij Bucas is dat ze ook halve maten hebben zoals 180 en 190 ;)

Waar heb je de aanbieding gevonden?
Jilly

Bericht door Jilly » do 01 okt 2009, 13:01

Janine schreef:Hier nog een Bucas fan :j
Als ze nog wat nattig zijn van het rijden kun je de bucas er ook al opgooien :j ze drogen goed onder deken doordat ze goed blijven ademen.
Ook handig bij Bucas is dat ze ook halve maten hebben zoals 180 en 190 ;)

Waar heb je de aanbieding gevonden?
www.equifashion.nl

Ik heb ook gekeken, maar van Bucas helaas niets wat ik kan gebruiken...
Wel wat andere dingen gevonden! Handige is dat ze een soort van winkeltje hebben hier in de buurt, dus ik kan het hier afhalen.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » do 01 okt 2009, 13:16

Thankx!
Ik ben overigens van de Turnout (de zilveren) versie nog meer Fan dan van de smartex :j
zarah

Bericht door zarah » do 01 okt 2009, 13:25

Janine, is dat de deken met hals dan ??
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » do 01 okt 2009, 13:35

Dat kan.
De naam is overigens Power Turnout ;) Sorrie.
Ik heb ene Light en de All-in-one, qua voering nog fijner dan de smartex, en nog beter regulerend.
roos

Bericht door roos » do 01 okt 2009, 13:42

Dancer past geen Bucas...echt zooo jammer, want Dekens overleven het hier ook nooit zo lang
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Marloes

Bericht door Marloes » do 01 okt 2009, 15:46

Ik heb voor Ullwinn ook een Bucas Big Neck. Past hem heel goed, en het zijn echt fijne dekens! :j Ullwinn heeft vorig jaar 24/7 buiten gestaan en maakte eigenlijk nooit gebruik van zijn schuilstal. :+ Hij stond dus soms uren achtereen in de regen, rolde in de modder etc, en hij is er altijd droog onder gebleven. Ook kan je na het rijden de deken meteen op doen, omdat die voering goed werkt. De dekens zijn ook nog eens heel sterk, echt fijn.
Krista

Bericht door Krista » do 01 okt 2009, 18:46

Het zijn echt hele fijne en oersterke dekens. Mijn Oos past ze helaas niet maar ik ga er voor Amaretto ook 1 kopen. Zie alleen in zijn maat helaas niets op die site want het is een mooie aanbieding!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » do 01 okt 2009, 19:28

Mijn Bucas is al denk ik 10 jaar oud en gaat nu uit elkaar vallen raar he :+ Nee echt super dekens +:)+ . Eigenlijk is hij op maar gebruik hem nu nog wel om nieuwe dekens netjes te houden.
Plaats reactie