Wodan dagje

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Wodan
Moderator

Wodan dagje

Bericht door Wodan » wo 23 sep 2009, 19:54

Ik zit nu in mijn laatste week vakantie en vandaag was het Wodan dag :D
'smorgens om half 11 kwam ik op stal, scheer spullen mee, klaar om aan de slag te gaan!
Bij het land aangekomen trof ik 2 op zijn kant liggende watertonnen aan. Dit betreft een nieuw geintje van Wood water stampen tot de tonnen om vallen O:) . De tonnen eerst maar gevult, anders hebben de andere ook niets te drinken.
Vervolgens Wood even gepoets en toen het scheerapparaat erover. Hij vond het heerlijk, je zag z'n lipje heen en weer gaan, zo grappig.
Na Wood voor het grootste deel geschoren te hebben, zonder extra paar handen is het erg lastig om tussen de plooien bij zijn voorbenen gescheren dus dat moest even wachten tot er wat extra handen kwamen.

In de tussentijd heb ik mijn auto vol geladen, want het was ook Wodan verhuisdag! Pff wat heb ik toch een zooi en alles gebruik ik ook nog....
Ondertussen was de hoefsmid ook aangekomen dus die heeft eerst Wodan gedaan, daarna Zanouk, Tasja en Fugo. Mijn auto was vol, trailer aangekoppeld en met een extra paar handen Wodan afgeschoren. Mijn hoefsmid had mijn kast in de pickup gelegd, kortom klaar voor de verhuizing naar onze nieuwe stal.

Daar aangekomen eerst de kast uitgeladen en op zijn plek gezet. Wodan uitgeladen en die mocht even wennen in de paddock met een pluk kuil.
Vervolgens heb ik mijn spullen weer uitgeladen en in mijn kast gedaan.
Nog even een kopje thee en vond ik het wel even genoeg. Het was inmiddels alweer 17 uur!

Na het eten weer naar stal gegaan, ze hadden Wood even lekker op het land gezet en dat vond hij wel lekker. Helaas moest hij toch echt met mij mee, want er moest nog gewerkt worden. Het rijden ging erg lekker hij was een beetje nerveus, maar wel goed te rijden. Na het rijden moet je bij het uitkomen van de bak hoeven krabben. Ik was daar mee bezig toen een paard vanuit de bak langs galoppeerde, hier schrok Wood even van, maar daarna was het goed.
Hij staat nu tevreden op stal te eten, zo aan hem te zien voelt hij zich al een beetje thuis.
Wodan en ik M1+10
roos

Re: Wodan dagje

Bericht door roos » wo 23 sep 2009, 20:18

Dus Wood gaat weer als kale kikker door het leven. Veel plezier op jullie nieuwe stal!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Vera

Bericht door Vera » do 24 sep 2009, 14:46

wat grappig dat hij het nu zo fijn vind om geschoren te worden.
Ik herrinner me nog dat ik een keer geholpen heb. Toen had je hem zo verdoofd dat ie geen pap meer kan zeggen en evengoed was ie nog als de dood van dat ding.
Geweldig dat hij het nou zo goed doet!
(wel ongezellig dat je geen hulp nodig had, anders zagen we elkaar nog eens) we moeten gewoon weer snel eens afspreken.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » do 24 sep 2009, 14:58

Jeetje, wat gaat het toch alweer snel, dat jullie nu alweer op de nieuwe stal staan.
Zijn de mensen daar wel een beetje aardig voor jullie? :)
Ik ben heel erg benieuwd, als het mag wil ik graag een keer komen kijken.
(met fototoestel? :D )
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » do 24 sep 2009, 18:18

Jaa Eef dat zou leuk zijn Wood foto's!

Nou hopelijk zijn jullie gauw gewend op de nieuwe stal en dat jullie daar maar veel plezier mogen hebben!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 25 sep 2009, 09:40

Veel plezier op jullie nieuwe stal. Hopelijk vinden jullie snel allebei jullie draai daar.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » vr 25 sep 2009, 18:15

@ Vera, ja het is zeker alweer even geleden dat ik jullie gezien en gesproken heb, maar ja de vakanties gooien ook roet in het eten :D

@ Evy, is goed hoor, wanneer wil je foto's komen maken?
Half oktober een keer op een zaterdag als ik les heb. Dan is het ook licht en kun je goed zien hoe hij nu staat.

@ Anita, Wodan is afgelopen winter al vaak op zijn nieuwe stal geweest. De bak op mijn oude stal was toen niet goed (plassen of bevroren) en voor een kleine vergoeding konden we daar rijden. Hierdoor is de omgeving niet helemaal nieuw voor hem. Hij is wel wat onrustig, maar dat zal komende week wel goed komen. Vandaag na de les en een wasbeurt, mocht hij heerlijk slapen onder het solaruim :o
Wodan en ik M1+10
Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » za 26 sep 2009, 14:24

Leuk dat hij al een beetje gewend lijkt :)
Hopelijk krijgen jullie het naar je zin daar!
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 27 sep 2009, 10:54

heel veel plezier op je nieuwe stekkie
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Plaats reactie