Wat doe je als ....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Wiesje

Wat doe je als ....

Bericht door Wiesje » zo 20 sep 2009, 10:13

.... je paard een ijzer aftrapt op een buitenrit? :\
Dan laat je je liefste zus/verzorgster/groom/etc etc met jouw paard naar huis lopen en gaat zelf op het paard van je zus verder :D

Heeeeel slim van Dorothea.

Vanochtend weer heerlijk met de mannen naar buiten gegaan. Het was nog dicht van de mist, lekker fris dus alle ingredienten voor een heerlijke herfstachtige buitenrit. Wikkie en Kobus waren heerlijk de frisse boslucht aan het snuiven, tot Dorothea erover begon dat we de hoefsmid van de week moeten hebben omdat ze echt serieus dacht dat Wikkie een los ijzer had. Prima, morgen gelijk bellen. En weer verder hobbelen.
Lekker stukje draf richting Toverland (pretpark). Nu konden we daar nog een lange lus maken, want Toverland zou bijna openen en dan ratelen de pretpark attracties zo hard dat de paarden daar niet meer in de buurt moeten komen. Dus rustig aan het draven. Dorothea spreekt nog net uit dat ze het ijzer steeds beter hoort, tot Wikke al struikelend tot stilstand komt.
Het lag er dus al af en hing nog aan 1 spijker. Ik ook afgestapt en met wat geklooi het ijzer eraf gekregen.
Wat nu?

Besloten om met Wikke in de berm te blijven maar toch naar huis te lopen. Halen is daar ook geen optie en tja, in de rijbak loopt hij nu verder ook de hele dag, en we moeten toch terug. dus rustig aangewandeld.
Maar dorothea is dus vier maanden zwanger dus ik vond dat ik die dat hele stuk niet kon laten lopen. Dus maar eens voorzichtig gezegd dat ze best op Kobus mocht.
Het is algemeen bekend dat die twee een behoorlijke afkeer vna elkaar hebben (en echt, dat ligt niet alleen aan Dorothea's gevoel, dat is ECHT wederzijds normaal!!). Nah, dat hoefde niet.

Na een klein halve kilometer nog maar eens gezegd en toen wilde ze wel! :D
Dus Dorothea op Kobus geholpen, en ik netjes met Wikke naar huis gewandeld. Kobus had zijn stand weer op : LIEF, gezet dus die was hartstikke braaf.

Eenmaal thuis alles lekker afverzorgd, Wikke goed gecontroleerd, beentjes lekker afgespoeld, appel in hun mik, en klaarrrr voor vandaag!!
En ik .... ik doe niks meer. Heb verdorie spierpijn van het wandelen, nu al. :( :D
Dorothea

Re: Wat doe je als ....

Bericht door Dorothea » zo 20 sep 2009, 10:18

Als dat ijzer nou even duidelijk los had gezeten of zo, maar net zo van: de hoefsmid maar eens bellen, maar het kan nog goed. Nou niet dus.
Bedankt voor het lenen van Kobus, we worden misschien nog wel eens vrienden. O:) :D
Gerritje

Bericht door Gerritje » zo 20 sep 2009, 10:25

Wat fijn dat je je zus op Kobus liet. En hij lief was voor haar!
---
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 20 sep 2009, 10:36

Zou het toch nog eens wat worden tussen Dorothea en Kobus? :))

En ik vind jou een hele lieve zus om zomaar je paard af te staan :j
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Marloes

Bericht door Marloes » zo 20 sep 2009, 11:32

Oh dat is inderdaad net balen dat je het ijzer kwijt raakte tijdens een buitenrit! Wel fijn dat Dorothea op Kobus kon en dat het goed ging! :) Hoe komt het eigenlijk dat jullie niet zo goed samen kunnen normaal?
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 20 sep 2009, 13:22

Mooie oplossing zo. Kan me trouwens niet herinneren dat ik Kobus hier wel eens voorbij heb zien komen. Ik heb dus geen idee om wat voor een paard het gaat.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Dorothea

Bericht door Dorothea » zo 20 sep 2009, 13:32

Kobus is een KWPN-er van 1.60 of wat groter. O:)
Tja Kobus en ik liggen elkaar niet zo goed. Hij is mij wat te hyper (maar dat doet hij ook vaak gewoon om even wat aandacht te hebben, gewoon uit aanstelleritus, kijken hoever hij kan gaan enz.) :D
Ik moet wel zeggen dat het vandaag erg goed ging met ons, dus misschien komt het wel goed.
colunder

Bericht door colunder » zo 20 sep 2009, 14:05

Anita.ik denk dat het paard op de avatar van wiesje kobus is(leuk paard trouwens)
Toch fijn dat je op het paard van je zus verder mocht.
Wat ik me alleen afvraag is: is het erg als je op je pony blijft zitten als hij een ijzer kwijt is??dat kan toch geen kwaad als je zo naar huis stapt??
Niet als commentaar bedoelt hoor maar dat vraag ik me nu af .(Deze vraag ga ik eens bij discussies voorleggen)
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 20 sep 2009, 14:12

Wat een avontuur! Goed opgelost en een leuk stukje om te lezen!
Dorothea

Bericht door Dorothea » zo 20 sep 2009, 15:00

colunder schreef:Anita.ik denk dat het paard op de avatar van wiesje kobus is(leuk paard trouwens)
Toch fijn dat je op het paard van je zus verder mocht.
Wat ik me alleen afvraag is: is het erg als je op je pony blijft zitten als hij een ijzer kwijt is??dat kan toch geen kwaad als je zo naar huis stapt??
Niet als commentaar bedoelt hoor maar dat vraag ik me nu af .(Deze vraag ga ik eens bij discussies voorleggen)
Nou in dit geval was het sowieso zijn voorhoef en was het ijzer toch een beetje rot los gegaan. Dus er zit een hoogteverschilletje tussen beide voorbenen nu (ijzer weg en stukjes hoef weg, niks wat een hoefsmid niet goedkrijgt gelukkig). Verder hebben we hier van die "mooie" kiezelpaden en vindt Wikke dat rot lopen zonder ijzers (ik vind het zelf ook waardeloos lopen, dus kan me er iets bij voorstellen). Vandaar de keuze om te voet verder te gaan.

Een achterijzer was misschien wel "gemakkelijker" geweest, dan had ik sowieso het andere ijzer ook af gehaald, maar nu was het gewoon beter op deze manier.
Wiesje

Bericht door Wiesje » zo 20 sep 2009, 15:32

Precies wat Dorothea zegt: wij hebben hier tot aan het bos erg rot paden. Met veel kleine kiezel dus. Ik heb in het begin, toen Wikke alleen voor ijzers had, al gemerkt dat hij hier niet fijn over loopt. Daarom hebben we toen ook besloten hem vierkant te laten beslaan. Daarna ging het ook super over de kiezel. Dat is wel de reden geweest waarom we nu dus naar huis gewandeld zijn. Belast loopt hij nog slechter over de kiezel dan onbelast, dus dan maar de voetjes op de vloer houden! En nu was al te merken dat het niet prettig liep. Dus we hebben voor het gevoel van Wikke gekozen.

Kwamen we nog zo'n oud boertje tegen (die het ALTIJD beter weet): "je moet noooooiiit afstappen onderweg". Ik:"ja, maar hij is een ijzer kwijt" . Hij weer:"ja, dan ook niet". Heb toch maar even gezegd dat ik dat wel zelf kan bepalen en we zijn doorgewandeld.

Kobus en Dorothea liggen elkaar gewoon niet. Ze heeft het zelf al best heel begrijpelijk uitgelegd :D. En inderdaad is Kobus het paard op mijn avatar. Misschien volgende week of zo eens wat foto's plaatsen. We hebben zondag een hele lange buitenrit met Fjovrili, en Dorothea gaat dan mee op de kar, dus die heeft tijd zat om wat kiekjes te schieten.
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 20 sep 2009, 17:00

irritant die kiezels he? Hier is het ook enkel kiezelpaden, paarden kunnen echt met geen mogelijkheid zonder ijzers. Ik heb Exel even op alleen voorijzers gehad, omdat zijn achterhoeven keihard zijn, maar toch liep hij niet lekker. Dus die staat nu ook vierkant op ijzers en hij loopt ineens een stuk beter (soms te goed, maar oke dat is een ander verhaal 8)7 )
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Dorothea

Bericht door Dorothea » ma 21 sep 2009, 05:26

Ja Kobus die loopt normaal ook vlot zonder ijzers, prima hoeven. Maar die kiezels die ze erop kiepen worden ook steeds groter lijkt het en nu heeft hij zelfs ijzers, omdat hij onderweg ineens even pijn had omdat er weer zo'n ding gepikt had.
Het is helaas niet anders, met ijzers gaat het gelukkig prima bij allebei. :D
Dorothea

Bericht door Dorothea » ma 21 sep 2009, 12:37

En onze lieve hoefsmid komt zo dadelijk weer even nieuwe ijzertjes aantrekken. Wat een super vent. Als je "gewoon" belt is hij er binnen de week (dat is zo afgesproken) en met deze wat meer dringende dingen komt hij gewoon dezelfde dag nog. *o/*
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » ma 21 sep 2009, 15:53

Hoi, jammer van dat ijzer anders hadden jullie er weer samen een lekker ritje op zitten. Wies, sterkte met je spierpijn, Dorothea het wordt nog wel eens wat tussen jou en Kobus ;)
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 22 sep 2009, 13:22

Wat een lieve zus ben je toch Wies :D
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Dorothea

Bericht door Dorothea » di 22 sep 2009, 14:38

DeeDee schreef:Wat een lieve zus ben je toch Wies :D
Eh ja, ze heeft haar momenten O:) :D

Wikke heeft alweer nieuwe schoentjes aan. Hij liep gisteren even wat minder. Ik heb op aanraden van de hoefsmid de voetjes een paar keer afgespoelt (die waren wat warm), en vanmiddag was het leed alweer geleden en liep hij als een zonnetje (vooral op het harde te zien trouwens, in het zand geen probleem).

Gelukkig maar, we hebben zondag een lekkere lange rit van Fjovrili, dus dan moet hij wel in orde zijn (al zal ik zelf niet rijden helaas, galop is nou niet echt prettig meer helaas.... |( ). Ach ja, ik heb een superplek op een koets geregeld, dus het komt wel goed, kan ik veeeeeeeeeeel foto's maken. *-:)
Wiesje

Bericht door Wiesje » di 22 sep 2009, 15:15

DeeDee schreef:Wat een lieve zus ben je toch Wies :D

Ja, best wel he!! :D *o/*
Maar vergeet vooral het lieve paard Kobus niet, die toch maar braaf dorothea naar huis droeg! Die is ook lief :D
Zipper

Bericht door Zipper » vr 25 sep 2009, 07:58

Hee dames,

Wat goed van Dorothea op kobus, en fijn dat wikke weer nieuwe schoentjes heeft!!!
Veel plezier zondag!
Wiesje

Bericht door Wiesje » vr 25 sep 2009, 08:38

Ahh petra, ga je niet mee dan???
Dat is wel erg jammer hoor!
Plaats reactie