Ik was vanochtend al voor 8 uur op stal. De beide dames zagen er mooi schoon uit. Maar mijn optimisme werd al snel de kop in gedrukt, toen Anne aangaf dat hij zich zorgen maakte over Woudina. Ze wilde niet eten en was vreselijk suf. Hij had even met ze gelopen, maar het leek niet helemaal fijn. Ik haar even goed bekijken, ze leek idd. suf en niet erg oplettend wat eten betrof, maar ze trok toch op het gras aan. Temperatuur opgenomen, geen koorts. Mest gecheckt, die was goed. Dus toch richting Roden vertrokken, omdat het niet zo ernstig leek.
In Roden aangekomen, leek het eerst ook niet zo slecht. Ze was suf, maar probeerde niet te liggen ofzo. Op een gegeven moment was ze echter flink aan de diarree en werd ze onrustiger. Ondertussen toch verdergegaan met de voorbereidingen, want we moesten al bijna de ring in. Toen Woudina even later opeens flink begon te kwijlen, hadden we de schrik echt te pakken. Oh wat voelde ik me toen ellendig. Ik wilde eigenlijk de ring niet eens meer in....
Maarja omdat we er toch al waren, toch een poging gedaan. We hebben gelijk bij de ringmeester gemeld hoe het zat en in overleg met de jury mochten we als eerste ipv als laatste. In de ring mestte Woudina vervolgens nog een keer, nog steeds diarree en het spoot er gewoon uit... Ik had het echt compleet gehad en wilde het liefst zo snel mogelijk weg, maar we hebben toch een rondje voor de sier gelopen. Opstellen ging netjes, alleen het stappen niet. Omdat Woudina bijna niet vooruit kwam, was Finnea strontvervelend. Dus ik hield gelijk al rekening met een slecht resultaat, en het kon me echt helemaal niks schelen. Het belangrijkste was Woudina op dat moment.
Voordat we weg konden, moest Finnea wel eerst gechipt worden. Gelukkig ging dat vrij vlot. Hadden we ook nog de pech dat de chipper in een ader zat, dus het werd één groot bloedbad

Al met al viel het dus ontzettend mee, maar zeker geen fijne keuringsdag voor ons.
Finnea had trouwens een B-premie met 34 punten (8-7-6-6-7) dus mijn gevoel klopte wel aardig. Ze had een bemerking op het rechtervoorbeen (stijl gekoot) en op de gangen (kort). Geen verrassingen dus, dat ze niet 100% top op d'r beentjes staat had ik zelf al gezien en daar komt de smid volgende week voor. En een 6 voor de gangen vind ik nog best mild gepunt, aangezien ze alle kanten op sprong

Omdat ik geen idee heb wanneer ik tijd heb om wat foto's te plaatsen, hier vast eentje. Heb trouwens alleen thuis foto's gemaakt, op de keuring is dat er natuurlijk niet van gekomen...