Kort en leuk!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
kristelhans

Kort en leuk!

Bericht door kristelhans » ma 14 sep 2009, 18:23

Ik ga het eens kort proberen te houden.. :+

Net op Beer gereden in de bak..en het ging fantastisch! Ik heb een half uur ons huiswerk met hem geoefend en hij reageerde zo super! Kan zelfs op een volte al wat stelling en ronding vragen., (2 weken geleden waren onze voltes nog vierkant). Hij volgt mijn hand al hele stukken (niet de hele tijd nog natuurlijk en in draf heeft ie heeeel overdreven met zijn neus over de grond gesleept haha..zo los was ie! Lekker briesen en ik voelde zijn rug helemaal ontspannen! Hij begint mijn hand op te zoeken in stap en reageert dan heel goed als ik contact maak en ontspan..ZALIG! En dat allemaal bitloos...ben ook best trots op mezelf dat we nu al zo'n goed team vormen! :#

Morgen een antenne knutselen want dan kan ie lekker weer de wei in..hij kruipt nog steeds het weiland uit..slimmerd! Ohja..het scheren loont nu al..hij heeft in dat half uur wel weer gezweet maar veeeel minder dan met haar! (en ik hoefde bijna niks te poetsen! :D )
Nou, kort is best moeilijk maar dit is het! :wave:
Cindy+Uniek

Re: Kort en leuk!

Bericht door Cindy+Uniek » ma 14 sep 2009, 19:55

wat super!!!! dat voelt goed he!!!!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 14 sep 2009, 19:57

JA! Kort maar krachtig denk ik dan maar..ik ben soms nog steeds verbaasd over Beers altijd zonnige rij-humeur! In 't weekend maar weer het bos in..lekker lange zandpaden stappen en trutten met hem..hihi, oh wat is ie toch leuk!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 14 sep 2009, 19:59

Fijn dat het zo goed ging, dat is genieten. Is hij weer helemaal opgeknapt?
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 14 sep 2009, 20:03

Yep! Temperatuur is constant 37,3 en hij heeft weer praatjes. (op de knietjes uit het weiland ontsnappen en alle draden slopen/losmaken, dekens slopen, hard rennen achter de merries aan...)

De plek waar de bult door was gekomen is volledig genezen..geen korstje meer en alleen nog een haarloos plekje.. Het was eind juli/ begin augustus toen hij zo naar was en nu half september dus het werd ook wel tijd! We doen het nog wel rustig aan hoor...maximaal 3 keer in de week rijden..een half uur oefenen in de bak of iets langer stappen in het bos. (of wandelen samen met rugzak met lekkers)

Nu ie kaal is gaan we langzaam alles wat opbouwen en conditie en spiertjes kweken.. Beer heeft er zin in! En ik ook natuurlijk!
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 14 sep 2009, 20:05

kort en goed/blij/ontspannen
is ook altijd beter dan lang en niet goed/vechten/gespannen

ik had de eerste keer op uniek een kwartier gestapt en 1 rondje draf, maar ze liep zo fijn en ik was zo blij dat ik helemaal gelukkig was!

gelukkig is beer weer bijna de oude :j
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 14 sep 2009, 20:06

Super om te horen! Soms duurt het toch even voor ze weer helemaal fit zijn, ze kunnen een flinke jas uit doen als ze ziek geweest zijn.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 14 sep 2009, 20:11

Ja, dat van die jas....dat idee had ik ook..dat ie door zijn weerstand al eerder begonnen was met verharen...en daarom was ie wat dunnetjes.. Nu krijgt ie veel voer om aan te komen en zodra ie wat spekjes heeft gaan we dat weer afbouwen.. dan gaan we kijken wat een mooie balans is..trainen en voeren moeten wel goed bij elkaar passen..ik heb er niet zoveel verstand van maar mijn stalbaas gelukkig wel..en die houdt ook van heeeeel veel uitleggen haha..
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 16 sep 2009, 12:30

op zijn knieen onder t draad door? haha dat zijn schapen streken, je hebt m toch niet t verkeerde jasje uitgetrokken he dat ie zich nu schaap waant.......maar fijn dat het goed gaat hoor, dat is een berichtje, kort of lang wel waard, maar idd kort leest lekkerder
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Plaats reactie