Gefrustreerd en boos *update*

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Anna_Dani

Gefrustreerd en boos *update*

Bericht door Anna_Dani » ma 14 sep 2009, 13:34

Zo kwam ik gisteren en vandaag van Gillian af. En ik zal vertellen waarom. Ik ben erachter gekomen dat de eigenaar hem heel fijn kan rijden, met een PELHAM bit! Maar daar hoef ik niet mee aan te komen op wedstrijden. Dus ik blijf netjes doorrijden met het dubbel gebroken trensje, maar hij is nu dus zoooo ontzettend stug. Gisteren heb ik vrij snel opgegeven, vandaag moest en zou ik hem ontspannen krijgen, maar na een uur vechten heb ik het toch ook maar weer opgegeven.

Aanstaande zaterdag heb ik wedstrijd, dus ik wilde me uitschrijven, want ik ga niet voor hammer rijden natuurlijk! Maar de inschrijflijst was al weg, dus ik wordt gewoon ingedeeld. Ik ga wel meedoen, maar waarschijnlijk kom ik er jankend vanaf.

Tot vorige week liep hij zo lekker ontspannen en nu heb ik het gevoel dat hij niet meer reageert op de dubbel gebroken trens. Grrrr!

Woensdag heb ik les, hopelijk gaat ie dan weer een beetje ontspannen...

Wintercompetitie doe ik ook niet aan mee, maar dat had ik al eerder besloten. Per 1 oktober heb ik namelijk de dagelijkse verzorging voor Dani erbij en zal ik Gillian niet meer zo vaak kunnen rijden. Aanstaande zaterdag zal dan ook (voorlopig) de laatste wedstrijd zijn.
Laatst gewijzigd door Anna_Dani op wo 16 sep 2009, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Gerritje

Re: Gefrustreerd en boos

Bericht door Gerritje » ma 14 sep 2009, 13:53

vervelend dat je niet lekker kan rijden nu. maar of dat komt doordat de eigenaar met een ander bit rijdt vraag ik me af hoor. Hier wissel ik bij mijn arab de pelhem en dubbel gebroken ook af. Rijden met laatste in de bak. En eigenlijk merk ik geen verschil met welk bit ik in de bak rij.
---
Kelly

Bericht door Kelly » ma 14 sep 2009, 13:56

Vervelend An...
Kun je hem niet weer even lekker aan de longe aan het werk zetten en daarna erop stappen?
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » ma 14 sep 2009, 14:41

Ja ga ik woensdag proberen.

Misschien zal het niet uitmaken als je weet hoe het werkt, zo'n bit, maar wel als je er nooit mee gereden hebt... En dan 1 teugel alleen aan de onderste ring vast. Lijkt me niet echt goed, want hij gaf ook na op een dubbel gebroken bit, zeker sinds we les hebben. Ik snap eigenlijk niet waarom ze dat doet (ja dan hoef je niet te werken op hem, lekker makkelijk).
Gerritje

Bericht door Gerritje » ma 14 sep 2009, 16:53

mmm maar als je het bit zo gebruikt dan rij je hem in de krul, waarschijnlijk zonder goed achterbeen gebruik. Kan je niet met de eigenaar in gesprek hierover?

succes ermee.
---
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » ma 14 sep 2009, 18:18

Ja ze belde me oom te vragen waar dat bit was (ik heb het zelf gekocht, dus als ik hem wil uitlenen is dat geen probleem). Dus toen raakten we erover aan de praat en toen heb ik wel gezegd dat ik het er niet mee eens ben. Het ging zo goed en nu mag ik in mijn handjes knijpen als ik 160 punten haal zaterdag. Het is wel weer te herstellen, maar niet op tijd. Nou ja, woensdag weer een update van hoe de les is gegaan.
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » ma 14 sep 2009, 18:34

Kan me voorstellen dat het frustrerend is.
Misschien dat hij goede spierpijn had van het 'doortrekken' bij een pelhalm en dat hij daardoor niet goed wilde nageven?
Je zegt dat je een uur hebt moeten vechten om hem ontspannen te krijgen, dat klinkt nogal tegenstrijdig als je begrijpt wat ik bedoel :D
Hopelijk heeft het gesprek effect met de eigenaresse, met een goed gesprek kun je gelukkig al veel bereiken :)
En hopelijk gaat je wedstrijd een beetje goed de komende week!
Denk persoonlijk als je probeert je paard lekker los te krijgen, met een zachte hand. Dat je paard al heel snel door heeft wie erop zit en ook weer voor jou gaat ontspannen.
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » ma 14 sep 2009, 18:43

Ja dat hoopte ik ook, misschien is ie inderdaad wel stijf, dat dacht ik gisteren omdat de eigenaresse zaterdag 2 uur in het bos heeft gereden (met een enkel gebroken bit, want die pelham hing er dus niet).

Na een uur liep ie nog niet ontspannen hoor, dus heb ik opgegeven.
Viv

Bericht door Viv » ma 14 sep 2009, 19:01

Gerritje schreef:vervelend dat je niet lekker kan rijden nu. maar of dat komt doordat de eigenaar met een ander bit rijdt vraag ik me af hoor. Hier wissel ik bij mijn arab de pelhem en dubbel gebroken ook af. Rijden met laatste in de bak. En eigenlijk merk ik geen verschil met welk bit ik in de bak rij.
Ik heb het met Cadiz ook hoor, als Andy met menstang heeft gereden (naja gemend) dan issie weer niet te rijden en ontspanning ho maar de volgende dag als ik mn gebroken bitje erin hang. Als je als 1 ruiter zijnde wisselt maakt dat idd niet veel uit. Maar als 2 mensen met verschillende rijstijlen ook nog met verschillende bitten rijden kan dat heel frustrerend werken voor een paard.

Helaas mag fjordsport met een ongebroken trens niet en bitloos ook niet |o Dus wij prutsen nog even verder :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 14 sep 2009, 19:54

jeetje wat vervelend....
en erg zonde als een paard wat fijn liep op een gewone trens opeens met zo'n bit wordt gereden?! maar vind het ook wel bijzonder dat hij al zo snel zo verandert in zijn mond dan? zo snel worden ze niet hard in de mond lijkt me?!

en idd 'vechten' heeft helemaal geen zin :n

ontspanning bereik je alleen door veel oefeningen te rijden, recht stellen, links stellen, rechts stellen, schakelen en heb je je bit eigenlijk niet eens voor nodig, dus misschien ook een tip voor jezelf?!

ik ben vroeger zo vaak 'het gevecht' aangegaan, maar uiteindelijk was ik zelf de enige die 'vocht' als je begrijpt wat ik bedoel....

laat die handen varen, niet gaan trekken of wat dan ook, gewoon lekker veel sturen, overgangen en niet te lang met hetzelfde bezig zijn!

succes, hoop dat het nog een beetje op tijd goed komt
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Gerritje

Bericht door Gerritje » di 15 sep 2009, 07:17

Viv schreef:
Gerritje schreef:vervelend dat je niet lekker kan rijden nu. maar of dat komt doordat de eigenaar met een ander bit rijdt vraag ik me af hoor. Hier wissel ik bij mijn arab de pelhem en dubbel gebroken ook af. Rijden met laatste in de bak. En eigenlijk merk ik geen verschil met welk bit ik in de bak rij.
Ik heb het met Cadiz ook hoor, als Andy met menstang heeft gereden (naja gemend) dan issie weer niet te rijden en ontspanning ho maar de volgende dag als ik mn gebroken bitje erin hang. Als je als 1 ruiter zijnde wisselt maakt dat idd niet veel uit. Maar als 2 mensen met verschillende rijstijlen ook nog met verschillende bitten rijden kan dat heel frustrerend werken voor een paard.

Helaas mag fjordsport met een ongebroken trens niet en bitloos ook niet |o Dus wij prutsen nog even verder :D
zo had ik het nog niet bekeken. maar inderdaad twee ruiters, twee rijstijlen... snap hem nu wel. maar daar kan je dus ook tegen aanlopen met hetzelfde bit denk ik. Even niet bij stil gestaan.

Ben benieuwd hoe de wedstrijd zaterdag gaat.
---
Anna_Dani

Re: Gefrustreerd en boos *update*

Bericht door Anna_Dani » wo 16 sep 2009, 14:58

Halverwege de les afgestapt, dit is echt niet meer normaal. De wedstrijd aanstaande zaterdag ga ik ook afzeggen. Er zit gewoon iets niet goed, want hij liep alleen maar met zijn hoofd in de lucht. Zijn lymfeklieren zijn ook dik en hard. Ik weet het niet meer hoor. Er doet iets zeer bij hem, waardoor hij helemaal verkrampt in zijn rug. Ik vraag hem wel en hij wil graag voor me werken, maar hij kan het gewoon niet. Dus hopelijk gaat de eigenaar dat nu ook inzien en wordt ie eens goed gecontroleerd. Want hij kwijlt nog steeds heel erg, misschien dat het allemaal met elkaar te maken heeft???
Gerritje

Bericht door Gerritje » wo 16 sep 2009, 16:13

wat vervelend zeg. hopelijk laat de eigenaar ernaar kijken.

verkrampt hij alleen met rijden of ook als je zo aan de rug zit?
---
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » wo 16 sep 2009, 16:22

Wat vervelend allemaal heeft hij geen last van zijn tanden mijn vriendin haar paard toonde een paar weken het zelfde gedrag en die had last van tanden misschien een optie? Paarden kunnen heel vervelend worden als ze pijn in de mond hebben heb zelf maar eens kiespijn |(
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » wo 16 sep 2009, 17:06

Dat kwijlen kan best een teken zijn dat z'n tanden niet goed zijn hoor.
Wanneer is hij voor het laatst naar de tandarts geweest?

Best frustrerend zeg, dat hij nu helemaal niet meer mee wil/kan werken.
Hopelijk gaat z'n eigenaresse dat ook inzien..
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » wo 16 sep 2009, 17:17

Hij is eind vorig jaar naar de kliniek geweest om alles bij te vijlen en begin dit jaar was de tandarts op stal en is ie weer nagekeken en wolfstanden weggevijld.
Fran

Bericht door Fran » wo 16 sep 2009, 21:05

Anna_Dani schreef:Ja ze belde me oom te vragen waar dat bit was (ik heb het zelf gekocht, dus als ik hem wil uitlenen is dat geen probleem).
als het bit door jou gekocht is, dan issie toch van jou? en kun je hem toch gewoon thuis neerleggen zodat hem niet kan gebruiken?

Maar het is en blijft vervelend, dat door zoiets ´kleins´ jij je wedstrijden op moet geven, heeft ze dat wel in de gaten?
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Esther

Bericht door Esther » do 17 sep 2009, 04:18

Waarom is eigenaresse hem dan met Pelham gaan rijden? Als hem wat mankeert waardoor hij stug wordt heeft ze hem misschien daarom gepakt en niet eerst naar de oorzaak gekeken..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » do 17 sep 2009, 06:25

Als zijn ln. (sorry, lymfklieren hard en dik zijn..) wel eens bedacht dat dat de reden kan zijn van verzet?
Dat ie gewoon niet lekker is? en dat het niets met bit te maken heeft?

als je je hoofd in moet buigen en die klieren zijn pijnlijk is niet echt prettig..
die komen dan namelijk klem te zitten.
Denk dat dat goede reden kan zijn van zijn niet willen ontspannen.

Zou hem dan eerst maar weer eens na laten kijken, althans dat zou de eigenaar dan moeten doen... en willen....
Gebit kan ondanks dat er naar gekeken is best weer iets mee zijn, echter kan ook iets totaal anders zijn.

Als het jouw bit is, moet jij toch weten waar je het laat? Aan de andere kant, je mag ook op haar paard rondrijden,
dus komt dit misschien wat kinderachtig over, ook al heb je het uitgelegd aan de telefoon.
Tja, en verzorgpaard blijft verzorgpaard, dus eigenaar altijd het laatste woord... Niet altijd leuk, wel reeel....
(realiseer je je, dat eigenaar hier misschien meeleest? Of mensen kent die meelezen?)

Wat betreft bit, maakt geen bal uit wat je erin hangt vandaag S&T, morgen gebroken ringentrensje,
overmorgen menstang, dag daarna gewoon bitje. Loopt ze niet anders om...
Wel om de ruiter.... jaren lang lespony geweest, heb maar van weinig mensen last gehad,
gevorderden of beginners, 6 jaar oud of 65!!!(ja, die hebben er allemaal op rond gereden...)
Had eigenlijk maar van 1 iemand last, snap nog niet waarom, zo op het oog deed ze een uur lang zo ongeveer niets..
En toch zat na haar Sjol altijd muur en muur vast!!!
(Instructie snapte het ook nooit) En we reden met hetzelfde harnachement..

Paarden hebben echt wel door wie er op dat moment aan het rijden is.

Tevens heeft Sjol, de ik ben vandaag hengstig en ik wil niet, of ik heb vandaag gewoon geen zin en ik verrek het stand,
maar ze heeft ook de "ik wil wel, maar ik kan het niet" stand.. Dat verschil kan ik voelen..
(we kennen elkaar al een paar jaar :D )
Zeker toen ze last had van haar luchtwegen, hadden we nog wel eens de ik wil wel, maar kan niet...
Moet je respecteren als ruiter
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 17 sep 2009, 06:53

Ja die lymfeklieren vielen me gisteren pas op. Ik heb in het dagboek van Gil geschreven dat het echt niet lekker gaat met hem. De eigenaar gaat morgen weer, dan hoop ik dat ze het zelf ook aanvoelt.

Ik weet zeker dat de eigenaar hier niet meeleest, misschien wel bekenden, maar ik zeg niks naars over haar toch?
Plaats reactie