Gisteren weer les met Beer gehad..eeeindelijk! Het was zwaar! Ik heb een hele lieve maar o zo strenge instructrice.. Kleuterklasje voor ons was over volgens haar.. haha.. Beer kent nu de 'commando's' en snapt de basisdingen..nu gaan we langzaam aan naar nageeflijk en ontspannen rijden over de rug..lastig! Mijn oude pony vroeger deed dat vanzelf en nu moet ik dat heel bewust gaan doen.. Ik voelde me net een beginner!! Na 3 kwartier (half uur les en een kwartiertje zelf pielen terwijl instructrice stalgenoot les gaf in de bak) vatte Beer het concept van mijn hand opzoeken zonder te hangen en begon echt heerlijk laag te lopen.
We rijden bitloos en ik heb een gewone sidepull zonder release systeem dus het is best lastig om hele subtiele, fijne signalen te geven aan Beer.. We doen ook alles nog heel overdreven..net als met sturen in het begin en dan bouwen we af. Meneer scheen het allemaal best leuk te vinden en kwam zowaar heel ontspannen en laag.. Dit gaan we oefenen komende weken en dan gaan we de volgende les (over een week of 2, 3) weer een stapje verder.. Nu moet ie gewoon mijn hand leren volgen/aannemen..
Ik vind het zoooo leuk en fijn om les te krijgen! Vroeger was dat allemaal een gedoe en duur enzo en nu betaal ik alles zelf en gaat het zo fijn allemaal..had echt even een heel trots moment gisteren.. MIJN lieve paard waar ik alles lekker zelf mee voorelkaar heb gekregen tot nu! Beer doet alles ook zo zalig goed en heeft altijd goede zin! Hij vult ook aardig op nu.. Mijn instructrice heeft er even op gezeten (vond ik raaaaaaar..iemand anders op mijn Beer!!) maar zo zie je je paard vanuit een heel ander oogpunt..bijzonder leerzaam..zij kan nu beter aanwijzingen geven omdat ze nu weet hoe hij beweegt..
Nou, inmiddels nog steeds geen leerlingen..heeeeel raar..ga maar eens even rondkijken in school..