Even snel en sneaky....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
kristelhans

Even snel en sneaky....

Bericht door kristelhans » vr 11 sep 2009, 07:08

..een stukje schrijven! Ik zit te wachten op leerlingen die maar niet komen (lokaalwijziging en eerste uur op vrijdag..) dus maar even stiekem op de laptop op FW!!! }>

Gisteren weer les met Beer gehad..eeeindelijk! Het was zwaar! Ik heb een hele lieve maar o zo strenge instructrice.. Kleuterklasje voor ons was over volgens haar.. haha.. Beer kent nu de 'commando's' en snapt de basisdingen..nu gaan we langzaam aan naar nageeflijk en ontspannen rijden over de rug..lastig! Mijn oude pony vroeger deed dat vanzelf en nu moet ik dat heel bewust gaan doen.. Ik voelde me net een beginner!! Na 3 kwartier (half uur les en een kwartiertje zelf pielen terwijl instructrice stalgenoot les gaf in de bak) vatte Beer het concept van mijn hand opzoeken zonder te hangen en begon echt heerlijk laag te lopen.

We rijden bitloos en ik heb een gewone sidepull zonder release systeem dus het is best lastig om hele subtiele, fijne signalen te geven aan Beer.. We doen ook alles nog heel overdreven..net als met sturen in het begin en dan bouwen we af. Meneer scheen het allemaal best leuk te vinden en kwam zowaar heel ontspannen en laag.. Dit gaan we oefenen komende weken en dan gaan we de volgende les (over een week of 2, 3) weer een stapje verder.. Nu moet ie gewoon mijn hand leren volgen/aannemen..

Ik vind het zoooo leuk en fijn om les te krijgen! Vroeger was dat allemaal een gedoe en duur enzo en nu betaal ik alles zelf en gaat het zo fijn allemaal..had echt even een heel trots moment gisteren.. MIJN lieve paard waar ik alles lekker zelf mee voorelkaar heb gekregen tot nu! Beer doet alles ook zo zalig goed en heeft altijd goede zin! Hij vult ook aardig op nu.. Mijn instructrice heeft er even op gezeten (vond ik raaaaaaar..iemand anders op mijn Beer!!) maar zo zie je je paard vanuit een heel ander oogpunt..bijzonder leerzaam..zij kan nu beter aanwijzingen geven omdat ze nu weet hoe hij beweegt..

Nou, inmiddels nog steeds geen leerlingen..heeeeel raar..ga maar eens even rondkijken in school..
Naisven
Moderator

Re: Even snel en sneaky....

Bericht door Naisven » vr 11 sep 2009, 07:49

Hopelijk zijn je leerlingen inmiddels aanwezig... Fijn dat Beer het zo lekker oppakt!
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 11 sep 2009, 07:52

Ha er was dus een roostermisverstand..de helft van de leerlingen was nog niet op school en de andere helft stond bij een andere locatie..beetje jammer.. maar de roostermakers waren er met hun hoofden niet helemaal bij geloof ik..nu kan ik mooi even wat 'werk' doen! ;)
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 11 sep 2009, 08:49

schiet niet op dus, wat voor les geef jij dan?

Super dat het zo lekker met Beer loopt. jullie gaan als een trein
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 11 sep 2009, 10:33

Ik geen Engels op een MBO in Zwolle..superleuk!
Elvis

Bericht door Elvis » vr 11 sep 2009, 10:35

Fijn joh dat het zo goed gaat het lessen.Een lekker trots momentje dus!
Lekker zo door gaan ;)
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » vr 11 sep 2009, 11:01

Verslavend he....FW :P
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » vr 11 sep 2009, 12:04

Leuk dat hij zo goed luisterde! :)
Keandra

Bericht door Keandra » vr 11 sep 2009, 12:58

leuk dat hij de dingen vlot blijft opnemen

het is toch een troetelbeer he
Gerritje

Bericht door Gerritje » vr 11 sep 2009, 19:03

hahaha, een juf die 'spijbelt'

fijn dat Beer het zo leuk doet en dat hij ook gevulder wordt. is zijn rug ook al wat opgevuld?
---
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 11 sep 2009, 19:10

Hee Gerritje, ja ik heb het idee dat zijn rug ook mooi bij trekt..ik zie hem natuurlijk iedere dag dus ik vind het lastig om heel precies te zeggen.. Zadel ligt nog prima maar we houden het goed in de gaten.. Hij staat vanwege al het uitbreken in een paddock en daarbij krijgt ie wat extra voer met 2 keer pw een ritje of wandeling om aan te sterken na zijn flut-zomer... Denk wel dat het een fjord is met schoft..dat ie altijd wel wat hoekig blijft..maar ja..hij gaat nog uitzwaren en spieren kweken en nog een paar kilo's erbij krijgen dus eigenlijk kan ik er nu ook niet echt wat zinnigs over zeggen..haha!

Zit nu af te wegen of ik hem misschien in oktober ofzo toch ga scheren..schijnt dat ie dan zijn energie niet in haren aanmaken hoeft te steken maar ik ben me pas sinds kort hierin aan het verdiepen...als jij me meer kunt vertellen..gaarne! Ik heb 3 dekens dus ik kan alle kanten op! We hebben alleen een binnenbak dus buiten de (vele) buitenritten rijden we binnen..dat maakt denk ik ook wel uit..en ik wil deze winter beginnen met conditie training dus ik wil wat lekker is voor Beer..LASTIG!
Gerritje

Bericht door Gerritje » zo 13 sep 2009, 09:44

gewoon lekker scheren hoor. maar geloof op je hyves al een kale beer gespot te hebben ;-)

is alleen maar makkelijker met rijden en hij staat toch op stal en je hebt een lekkere binnenbak.
op www.depeelrand.nl staat een schema om conditie op te bouwen. erg handig. je moet namelijk veel stappen en dat verwacht je vaak niet.
dan draf sessie's uitbouwen. dus eerst bijv. blokjes van 5 minuten draven achter elkaar en 3 minuten stappen. dan daar paar blokjes van. wel uiteraard eerst in stappen.

dan ga je dat steeds verder uitbouwen. blokjes van 10 minuten draven en 5 minuten stap etc.
---
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 13 sep 2009, 11:13

Ha kijk das handig! Stappen doen we juist heel veel..ook omdat dat voor zijn spieren lekker is..dat draven en galopperen komt later wel. Heb alles een beetje gedaan behalve galop in de bak maar daar is ie echt nog wat te stijf en ongebalanceerd voor (en het bos is veel leuker dan de bak!) ..we maken nu heerlijke stapritten en we houden daar allebei heel erg van..ik lekker genieten van Beer en de prachtige omgeving hier en Beer lekker conditie opbouwen en soepel worden.. Hij moet toch alles eerst in stap beheersen voordat we lekker los in draf gaan...alles op z'n tijd!

Ik ga dat schema eens even lekker bekijken en als je dan hier een keer komt rijden kun je ons mooi timen enzo ;) Die apparatuur schaf ik pas volgend jaar aan..eerst maar eens kijken of meneer endurance wel leuk vindt..bedankt voor de tip!
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 13 sep 2009, 11:15

hihaa de peelrand is een naturistenvereniging haha...de link is niet helemaal goed maar heb m inmiddels gevonden..

http://www.endurancepeelrand.nl/pagina9.html
Gerritje

Bericht door Gerritje » ma 14 sep 2009, 06:20

oeps

gelukkig heb je de juiste gevonden.
---
Plaats reactie