Tea's chiptrip.
Tea's chiptrip.
Zoals sommigen van jullie al wel weten, op de keuring in Oldeberkoop bleek Tea's chip zoek. We hadden er al eerder wat problemen mee gehad, moeilijk te vinden e.d. maar op de keuring in Oldeberkoop kon de chiplezer geen chip vinden.
Kreeg van het stamboek te horen, wat nu te doen en zou papieren thuis gestuurd krijgen en kreeg meteen een nieuw transponder mee.
Bij de papieren zat een klachtenformulier voor de Vee, Vlees en eieren nogwattes, een nieuw registratie formulier en een briefje met de procedure.
Dus gisteren stonden we bij de VA op de stoep.
Uitgelegd dat de chip zoek was en de envelop met alles afgegeven.
Assistente vroeg nog, en ze is wel gechipt? Ja duhh!!
VA ging eerst eens met zijn beste chiplezer de hele hals bij langs, als die hem niet vond was hij echt kapot, nou jullie raden het al, echt kapot..
Dus een foto maken om te kijken of hij nog wel op de juiste plek zat.. Het leek de VA nogal onnodig. Hij vertelde namelijk dat een chip helemaal niet kan zwerven. Hij kan misschien een paar cm zakken als de chip in wat slap spierweefsel wordt gestoken, maar hij kan echt niet in de bloedbaan of gewrichten o.i.d. terecht komen. Dat is een broodje aap verhaal!!
Maar omdat het op de procedure lijst stond toch een foto gemaakt. Bleek nog wel moeilijk want een chip pakt maar heel weinig straling. VA zei ook dat hij al vele halsfoto's had gemaakt, voor de wervels, maar nog nooit een chip had gezien.
Maar door de instellingen van het röntgenapparaat wat te wijzigen uiteindelijk, na 5 foto's toch gevonden. Hij zat nog keurig op de juiste plaats!!
Omdat hij dus gewoon niet werkte is Tea even op nieuw gechipt, papieren allemaal ingevuld en die mogen naar het stamboek, evenals de rekening van dit gebeuren, wat ik helemaal super vind!!
VA vond dat ook erg netjes van het stamboek, hij was dat niet gewoon. Nu krijgt hij ook niet heel veel gevallen zoals Tea. Maar blijkbaar zeggen andere stamboeken, betaal het lekker zelf!!
Naja, dat is dus ook weer opgelost..
Kreeg van het stamboek te horen, wat nu te doen en zou papieren thuis gestuurd krijgen en kreeg meteen een nieuw transponder mee.
Bij de papieren zat een klachtenformulier voor de Vee, Vlees en eieren nogwattes, een nieuw registratie formulier en een briefje met de procedure.
Dus gisteren stonden we bij de VA op de stoep.
Uitgelegd dat de chip zoek was en de envelop met alles afgegeven.
Assistente vroeg nog, en ze is wel gechipt? Ja duhh!!
VA ging eerst eens met zijn beste chiplezer de hele hals bij langs, als die hem niet vond was hij echt kapot, nou jullie raden het al, echt kapot..
Dus een foto maken om te kijken of hij nog wel op de juiste plek zat.. Het leek de VA nogal onnodig. Hij vertelde namelijk dat een chip helemaal niet kan zwerven. Hij kan misschien een paar cm zakken als de chip in wat slap spierweefsel wordt gestoken, maar hij kan echt niet in de bloedbaan of gewrichten o.i.d. terecht komen. Dat is een broodje aap verhaal!!
Maar omdat het op de procedure lijst stond toch een foto gemaakt. Bleek nog wel moeilijk want een chip pakt maar heel weinig straling. VA zei ook dat hij al vele halsfoto's had gemaakt, voor de wervels, maar nog nooit een chip had gezien.
Maar door de instellingen van het röntgenapparaat wat te wijzigen uiteindelijk, na 5 foto's toch gevonden. Hij zat nog keurig op de juiste plaats!!
Omdat hij dus gewoon niet werkte is Tea even op nieuw gechipt, papieren allemaal ingevuld en die mogen naar het stamboek, evenals de rekening van dit gebeuren, wat ik helemaal super vind!!
VA vond dat ook erg netjes van het stamboek, hij was dat niet gewoon. Nu krijgt hij ook niet heel veel gevallen zoals Tea. Maar blijkbaar zeggen andere stamboeken, betaal het lekker zelf!!
Naja, dat is dus ook weer opgelost..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Re: Tea's chiptrip.
Nou idd Esther hebben ze goed voor je geregeld zeg! Top!
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Zal wel aan de T jaargang liggen, die van Tjo was ook kapoetskie en kreeg ook een nieuwe. Netjes geregeld hoor.
mysterie chip... opgelost, inderdaad netjes dat stamboek het zo doet.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Hihi wat zullen ze dan op de volgende keuring schrikken als ze ineens een chip kunnen vinden in 1x. haha.
Maar idd erg netjes van het stamboek, dit is toch een plus puntje voor de service.

Maar idd erg netjes van het stamboek, dit is toch een plus puntje voor de service.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Jeetje wat een geweldige service!
En nu maar hopen dat deze wel blijft werken
En nu maar hopen dat deze wel blijft werken

Dat is inderdaad heel netjes geregeld door het stamboek, zeg!
Marga heeft dat ook gehad, wij zijn toch met Jan Dolfing naar Utrecht geweest, was toen nog centraal geregeld
De merrie die hij toen had, was er toevallig ook één uit de T jaargang, Tesca. Die kreeg ook een nieuwe. Wij zijn toen
zelfs nog met meneer Van Bon uit eten geweest

De merrie die hij toen had, was er toevallig ook één uit de T jaargang, Tesca. Die kreeg ook een nieuwe. Wij zijn toen
zelfs nog met meneer Van Bon uit eten geweest

Ereplaatsje voor

zo dat is zeker een goeie service van het stamboek, tijdens het lezen dacht ik bij mezelf dat dat jou een hoop geld zou gaan kosten, maar dat is dus niet zo, toppie hoor 

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Nou Esther, dan heb je nog wat te goed, hahaha. Nee, zonder gekheid, keurig netjes geregeld door het stamboek. Er zijn wel eens wat dingetjes die beter kunnen (bijv. de website) maar we mogen over het algemeen onze handjes dichtknijpen met zo'n stamboek. Daar kunnen vele anderen nog een puntje aan zuigen.Claudje schreef:Wij zijn toen zelfs nog met meneer Van Bon uit eten geweest
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Fijn dat Tea ook weer detecteerbaar is als Tea
. Maar goed geregeld ja, is vaak zoveel gedoe zoiets maar dit is mooi vlot. Ik had trouwens ook al wel eens gehoord dat een chip eigenlijk niet kan wandelen.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Volgens mij geeft de chipleverancier de garantie op de chips en is het dus gewoon een garantie kwestie als er een kapot gaat.. ?
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Waren de T-jaar-chips niet het technisch hoogstaande jaar qua levensduur.
@Janna: Als dan niet het oude chipnr in het boekje blijft staan
...nee dat komt vast goed, maar toch even vervelend...maar super dat het zo opgelost is.
@Janna: Als dan niet het oude chipnr in het boekje blijft staan

Geluk is de vrucht van intens werk
En toch ken ik mensen waar de chip is gaan zwerven. Ze waren er bij dat ze gechipt werd en toen ze voor stamboek opname moest was de chip spoorloos. Dus op zoek gegaan, hele pony algelopen met de chiplezer en ze hebben hem terug gevonden in haar bil..
Hoe is zoiets te verklaren dan?
Maar top service!
Maar top service!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Gelukkig is de chip dus niet gaan zwerven, maar gewoon stuk! Wel super geregeld dus vanuit het stamboek.
Wodan en ik M1+10
Dat is wel een héééél eind. Niet een chiplezer die hoognodig aan een nieuwe batterij toe is?Charret schreef:Dus op zoek gegaan, hele pony algelopen met de chiplezer en ze hebben hem terug gevonden in haar bil..
Geluk is de vrucht van intens werk
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Wat een service van het stamboek zeg
Een chip kan best gaan zwerven in het lichaam.
Zo hadden wij ooit een hond in het asiel, netjes gechipt op de gebruikelijke plek.
Tijdje later komt de vrouw terug omdat de hond mank liep.
Tja...je raad het al wat we daar voelden.....een chip (was een klein terrier met dunne poten)
En dit bleek ook zo te zijn.

Een chip kan best gaan zwerven in het lichaam.
Zo hadden wij ooit een hond in het asiel, netjes gechipt op de gebruikelijke plek.
Tijdje later komt de vrouw terug omdat de hond mank liep.
Tja...je raad het al wat we daar voelden.....een chip (was een klein terrier met dunne poten)
En dit bleek ook zo te zijn.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Marga's chip is ook enigzins gaan zwerven, toen ze op de foto is gezet zat hij een hele eind lager dan normaal 

Ereplaatsje voor

Vind het ook netjes van het stamboek. Maar wat maf dat hij dan stuk was. Gelukkig is het nou weer helemaal goed en kost het je gelukkig niks.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Top van het stamboek. Mijn complimenten.
En fijn dat ze nu weer een werkende chip heeft.
En fijn dat ze nu weer een werkende chip heeft.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008