verboden bos, enge witte hond, eng bruggetje en grotten

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ziggy

verboden bos, enge witte hond, eng bruggetje en grotten

Bericht door Ziggy » ma 07 sep 2009, 20:11

vanmiddag hadden Anja en ik allebei dezelfde gedachte, we pakken ieder lekker het makkelijkste paard en gaan een rustig rondje maken (lees we pakken Vera en Pjaff).

Maarja ondanks dat we zo'n 6 of 7 verschillende routes hebben, we wilden toch weer eens wat anders. Nou heb je hier het Savelsbos en daar mag je niet in met de paarden, maar ach als we een boswachter tegenkomen dan trek ik mijn Rotterdamse mondje open en wedden dat ie dan geloofd dat wij toeristen zijn en hopeloos verdwaald ? O:)

Hartstikke leuk bos om te rijden zeg, heel veel heuveltjes op en af, dus de dames Vera en Pjaff hadden het reuze naar hun zin. Totdat we wandelaars tegen kwamen die een witte herder bij zich hadden, ik had ze wel gezien, maar Vera reageert nooit op honden. Alleen deze was wel heel eng wit, dus madam had zich ineens omgedraaid. Nou is ze ook snel weer terug te draaien, maar juist op dat moment ging de telefoon van Anja en bleven wij dus staan, wandelaars gingen een ander pad in en ik zat op een Shaking Vera := Heb ik echt nog nooit meegemaakt, ze vond het echt doodeng.

Nou is het bos niet zo groot, dus we hebben 2 rondjes gedaan en zijn toen de andere kant van het bos in gegaan (dit bos wordt gesplitst door een weg), waar een eng bruggetje zou zijn volgens Anja. Vroeger was het een andere brug, maar deze nieuwe is heel smal. Nou heb ik daar een paar jaar terug ook eens gereden toen ik die fries nog had en ben toen over een bruggetje gegaan. Maar dit zou een nieuw bruggetje zijn en deze was echt eng. Nou ok, wij kijken. Bleek het toch echt hetzelfde bruggetje te zijn als waar ik met die fries over was gegaan en Vera stapte er zo overheen *o/* Toen wij aan de overkant waren kwamen Anja en Pjaff toch ook maar, vroeger schijnt die brug heel breed te zijn geweest, kon een paard op keren, maar ok, Anja ook weer van een "angst" verlost :D

Ach en als we dan toch gekke dingen aan het doen zijn, laten we eens bij de grotten gaan kijken, zoals jullie ongetwijfeld weten is zo'n beetje heel deze omgeving grot. Was er een heel klein grotje, wat eigenlijk meer een soort gangetje was van 4 meter ofzo. Dus ik zei zo gekscherend tegen Vera: "kom op we gaan grotpaard spelen" eigenlijk verwachtte ik niet dat ze erdoor zou gaan, maar wat schertste mijn verbazing? Mijn meisje is een volleerd grotloper :)) Dus toen nog een keer terug en ja hoor ze deed het zonder te aarzelen.

Ja en dan kijk je op je telefoon en blijkt het ineens half 6 te zijn (we waren om 4 uur vertrokken) en we moesten nog zeker 3 kwartier rijden. Ojee Jos is om 6 uur klaar met werken en komt dan naar de wei. Dus we hebben de terugweg maar even goed gas gegeven, wat de dames wel grappig vonden, want ze gingen wedstrijdje doen.

Bij de wei aangekomen bleek dat we toch te lang weg waren geweest, want ik hoorde Exel niet gillen toen we de holle weg op kwamen galopperen en dat betekend dus dat hij niet alleen is. En dat klopte, Jos zat al op me te wachten.......... oeps :o

Maar het was een heerlijke rit waar we alle 4 van hebben genoten.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
kristelhans

Re: verboden bos, enge witte hond, eng bruggetje en grotten

Bericht door kristelhans » ma 07 sep 2009, 20:19

Wauw! Dat klinkt echt lekker! Ik ben nog nooit in de grotten in NL geweest en jullie rijden er zo even met de fjord in..hihi..Klinkt als een zalige rit!
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 07 sep 2009, 20:29

haal jij maar gauw je e rijbewijs dan, dan kan je met Beer hier komen crossen :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » ma 07 sep 2009, 20:38

hihi toffe vera!
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 08 sep 2009, 05:57

Lekker uitwaaien er is niets beters!!

Grotloper, hi! Pas je op? Anders blijven de vleermuizen aan het randje van je cap hangen en liften mee naar huis.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 08 sep 2009, 09:25

Sjolvir schreef:Grotloper, hi! Pas je op? Anders blijven de vleermuizen aan het randje van je cap hangen en liften mee naar huis.
Haha, wat heb je weer een rijke fantasie Dominique.

Lekker genieten hoor Claudia van dergelijke ritjes.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 08 sep 2009, 11:06

ik heb 1 voordeel, ik rij zonder cap, dus die vleermuizen kunnen daar mooi niet op meeliften :D

kristelhans

Bericht door kristelhans » di 08 sep 2009, 16:27

Haa jaa! Even sparen nog..in de kerstvakantie ga ik het in één of twee dagen doen dus in het voorjaar cross ik overal heen!
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 08 sep 2009, 19:09

het grotten paard uit de oertijd.....ach er zijn mensen die noemen fjorden ook nog oerpaarden.
Super dat je zo lekker gereden hebt, alleen balen dat je de tijd dan zo vergeet, dat heb ik ook altijd
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 08 sep 2009, 19:18

ach gelukkig is Jos niet zo moeilijk, tenzij ik dit elke dag zou doen, maar vandaag was ik met allebei klaar met rijden en had de wei al schoon, dus kon zo met hem mee :D

Plaats reactie