In de donkere bossen van.....
In de donkere bossen van.....
........Helvoirt. Gisteravond lekker Vlin opgezadeld en om 19.30 uur opgestegen. lekker fluitend over de paden gestapt. Zelfs de reeën in de weilanden bleven staan. Het ging zo ontspannen dat ik het aandurfde om met hem over een gewone weg te gaan langs vlaggen, camping, paarden, drempels, kapelletje enz. We stapten en draafden en dachten nergens aan...........En toen........toen was het opeens schemerdonker. Het was al 20.30 uur. En dan is het in het bos zelfs al duister. Slik! Hoe nu te gaan zodat ik de weg zo kort mogelijk kon maken. Tja, alleen via het zand en de bossen. Dus donker!! Zachtjes in mezelf zingend " ik ben niet bang voor de donk're bossen, ben niet bang, ben niet bang...." en met samengeknepen billen zo rustig mogelijk gestapt en Vlinnie regelmatig geaaid en geklopt. Maar toen het zelfs op het pad aan de bosrand erg donker werd ben ik toch maar gaan draven. Heel eng als je de grond onder je paardje bijna niet meer ziet. Ik zei tegen hem "Kerel, ik zorg er altijd voor dat jij veilig thuis komt, zorg jij er nu voor dat ik veilig thuis kom". En die brave Vlin........alsof hij het aanvoelde. Normaal struikelt hij regelmatig op dit lange, lange pad en nu zweefde hij er over heen, in zo'n fijne regelmatige draf.....Ik kreeg toen weer de rust om toch om me heen te kijken en dan zie je aardig wat in die duisternis. Er stak een vos voor ons over, een uil vloog even met ons mee en ik hoorde de reeën "blaffen".
Op het lange rechte pad achter zijn stalletje hebben we heerlijk gestapt. Daar rij je in de open vlakte en is het dus wat lichter.
Het is toch wel een vreemde gewaarwording om in het duister te rijden. Al je zintuigen ervaren die duisternis zo intens dat ik het eigenlijk(achteraf gezien) een heerlijk moment vond. Dit allemaal dankzij mijn koelbloedige Vlin die MIJ nu veilig naar huis heeft gebracht.
Om 21.15 uur waren wij weer terug. Ik heb hem eens heerlijk verwend met lekkere zaken en wel duizend keer gezoend op zijn neus.
Op het lange rechte pad achter zijn stalletje hebben we heerlijk gestapt. Daar rij je in de open vlakte en is het dus wat lichter.
Het is toch wel een vreemde gewaarwording om in het duister te rijden. Al je zintuigen ervaren die duisternis zo intens dat ik het eigenlijk(achteraf gezien) een heerlijk moment vond. Dit allemaal dankzij mijn koelbloedige Vlin die MIJ nu veilig naar huis heeft gebracht.
Om 21.15 uur waren wij weer terug. Ik heb hem eens heerlijk verwend met lekkere zaken en wel duizend keer gezoend op zijn neus.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Re: In de donkere bossen van.....
Kan me voorstellen dat het een heel bijzondere rit was zeg! En ondanks dat het me wel spannend lijkt heb je dus echt genoten. Heerlijk hoor! 

Gelukkig ziet Vlinnie beter dan jij in het donker!!!
Was ook niet veel maan te bekennen, wel veel wild zo te horen!
Je eerste "nacht rit!!!" gefeliciteerd, heerlijk het bos van jezelf alleen.
vos, uil, reeen, klinkt goed!
kan ik jou een keer lenen als tourguide op nacht rit?
(wel handig als je in het vervolg toch lampjes in je zak hebt voor het geval dat..)
Wel jammer dat het weer zo vroeg donker wordt...
Moet je al die rommel weer meenemen, en de kansen op avondritje zijn kleiner...
Was ook niet veel maan te bekennen, wel veel wild zo te horen!
Je eerste "nacht rit!!!" gefeliciteerd, heerlijk het bos van jezelf alleen.
(wel handig als je in het vervolg toch lampjes in je zak hebt voor het geval dat..)
Wel jammer dat het weer zo vroeg donker wordt...
Moet je al die rommel weer meenemen, en de kansen op avondritje zijn kleiner...
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Gelukkig heeft Vlin jou dit keer veilig thuis gebracht 
Klinkt trouwens wel bijzonder, die vos, uil en reeen.

Vossen en reeën zien we wel vaker. Die uil was idd erg byzonder. Die hoor je ook niet maar zie je ineens boven je. Hij was best groot. Je eerste reactie is schrikken maar dan ben je alleen maar verwonderd.Pamba schreef:Gelukkig heeft Vlin jou dit keer veilig thuis gebracht
Ik hoopte eigenlijk de dassen te zien maar die heb ik niet kunnen spotten. Als ik die zie........wauw. Jammer genoeg nog maar één keer van kunnen genieten.
Afglopen voorjaar hebben we er een aantal gespot bij de dassenburcht. Maar toen waren we zonder paard en op "kousenvoeten".
All that we see
All that we seem
All that we seem
Sjolvir schreef:
Gezellig Dominique, maar wel oppassen voor jagers e.d. Enne.....we gaan niet zo hard hoor. Want ik heb begrepen dat jij er nog al eens de turbo op hebt staan in de Drunense Duinen.
All that we see
All that we seem
All that we seem
Marloes schreef:Kan me voorstellen dat het een heel bijzondere rit was zeg! En ondanks dat het me wel spannend lijkt heb je dus echt genoten. Heerlijk hoor!
Achteraf gezien heb ik hier echt van genoten. De hele atmosfeer was zo anders. Zelfs het geluid klonk gedempter. En "blaffende" herten hoor ik wel vaker in andere gebieden of landen. Het was voor het eerst dat ik ze bij ons hoorde. Maar spannend was het wel!
All that we see
All that we seem
All that we seem
Straks is het weer zover dat het 's avonds alweer vroeg donker is
Je moet er altijd weer ff aan wennen om in het donker te rijden, maar met Skreia reed ik ook altijd gewoon 's avonds in het bos en gelukkig zien paarden ook zat in het donker. Nu scheelt het ook dat ik het bos goed ken en weet waar de goede en slechte stukken zitten van het ruiterpad
Je moet er altijd weer ff aan wennen om in het donker te rijden, maar met Skreia reed ik ook altijd gewoon 's avonds in het bos en gelukkig zien paarden ook zat in het donker. Nu scheelt het ook dat ik het bos goed ken en weet waar de goede en slechte stukken zitten van het ruiterpad
Dat vind ik nou altijd zo balen van deze tijd he. Eerst heb je vakantie en dan komen de dazen klieren, zijn die dazen weg, dan is je vakantie voorbij en wordt het 's avonds al weer donker. Gelukkig ken ik dat gedeelte van de Drunense Duinen ook als mijn broekzak maar er struinen nog al eens ongure figuren rond die dingen doen die het daglicht niet kunnen verdragen zoals afval dumpen, inbreken in caravans, gestolen auto's in de fik zetten en dieren stropen. Er wordt nogal eens gejaagd en je zult maar net voor een hert worden aangezien (Vlin met zijn ranke lijf en ik met mijn maatje ahum)skreia schreef:Straks is het weer zover dat het 's avonds alweer vroeg donker is
All that we see
All that we seem
All that we seem
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Wat vertel je het weer leuk
Een spannende maar ook een hele leuke rit zo voor jullie samen!

Een spannende maar ook een hele leuke rit zo voor jullie samen!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
- kristelhans
Wauw Janneke, wat een brave 'ome' Vlin! Klinkt heel gaaf hoe je het beschrijft..kan me voorstellen dat het vooral onwennig was. Ik moet hem toch ook maar eens in het echt komen bewonderen he!
Dat klinkt echt heel apart. Zou het ook wel eens willen, maar geloof niet dat ik dat durf (en officieel mag je hier het bos niet in na zonsondergang)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

ik ken me jouw gevoel helemaal voorstellen, heb dat een keer met Vera ook gehad. Was het ook ineens later dan gepland, het is heel bijzonder, maar toch ook griezelig
Gelukkig heeft jouw stoere vent je weer netjes thuis afgeleverd, het is wel een gentleman he?

Gelukkig heeft jouw stoere vent je weer netjes thuis afgeleverd, het is wel een gentleman he?

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Wat fijn dat je je toch hebt kunnen ontspannen en hebt genoten van je donkere rit. Ik geloof niet dat dit mij zou lukken want ik ben een echte scheitlijster.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ieks ik zou het doodeng vinden haha. Maar ik weet haast zeker dat Nis er ook geen punt van zou maken, maar goed. Ik ken bij mij de omgeving inmiddels zo dat ik weet hoe lang welk rondje duurt haha.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!