En Toot, net voor Tootje... vonden Anika en ik een jongen met de naam Thomas gewoon een lekker ding !
Betekenis van jullie fjordennaam?
Re: Betekenis van jullie fjordennaam?
Fjordy... Fjord, Fjordy.. Gewoon lekker makkelijk haha 
En Toot, net voor Tootje... vonden Anika en ik een jongen met de naam Thomas gewoon een lekker ding !
. Hij had de bijnaam Toot, en ja.. Tootje is ook een lekker ding dus, haha.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
is fjordy ook zijn stamboek naam Amber?
Karev betekend niks. Allcum betekend, dacht ik, knoflook, aangezien Jacob al zijn paarden latijnse bloemen en planten namen geeft. Alleen over Allcum kan ik niks vinden op google. wel allium
Karev betekend niks. Allcum betekend, dacht ik, knoflook, aangezien Jacob al zijn paarden latijnse bloemen en planten namen geeft. Alleen over Allcum kan ik niks vinden op google. wel allium
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Fjordy heet officieel Sonstral 
Caylinn Mae heb ik zelf bedacht, alleen wel ietwat aangepast. Cailin [Iers] is een meisjesnaam, het betekend ook meisje
Mae klinkt als May [Mei] Caylinn is op 19 mei 2006 geboren. Haar naam betekend dus Meisje Mei

Caylinn Mae heb ik zelf bedacht, alleen wel ietwat aangepast. Cailin [Iers] is een meisjesnaam, het betekend ook meisje
Mae klinkt als May [Mei] Caylinn is op 19 mei 2006 geboren. Haar naam betekend dus Meisje Mei
Zie net dat mijn Mae klinkt als May = Mei niet eens zo raar gedacht is, ik kom op dezelfde website nu dit tegenThe girl's name Cailin \ca(i)-lin\, also used as boy's name Cailin, is pronounced KAY-lin. It is of Gaelic origin, and its meaning is "girl, lass". Possibly a contemporary variant of Cailean (Scottish). See also Kaylin.
Cailin has 5 variant forms: Caelan, Caelyn, Caileen, Cailyn and Caylin.
The girl's name Mae \mae\ is a variant of May (English), and the meaning of Mae is "the fifth month".
Laatst gewijzigd door Claudje op vr 04 sep 2009, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Ereplaatsje voor
Jaa dat klopt
Sonstral

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ik denk ook dat er iets verkeerd is gegaan met de naam van jou paard Tamara. Ik denk dat ze Allium had moeten heten. Ik heb mijn vader (hovenier) ook al gevraagd of hij Allcum kent. Nee dus, zei ook al gelijk: dat moet Allium zijn.Karev betekend niks. Allcum betekend, dacht ik, knoflook, aangezien Jacob al zijn paarden latijnse bloemen en planten namen geeft. Alleen over Allcum kan ik niks vinden op google. wel allium
Ik denk dat iemand het verkeerd overgenomen heeft.
Onze paarden heten, Mibora, Zoysia en Erica. Komen ook bij Jabob Reinders vandaan en zijn dus planten. Zoysia is Japans siergras, Erica heide, Mibora is dwerggras. Mijn vader zijn paard (staat hier) heet Opuntia, dat is een cactus.
Mirjam
Laatst gewijzigd door mirretje op vr 04 sep 2009, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Sonstrale met een rondje boven de a betekend zonnestraal..
(uitgebreid al zitten neuzen voor naam voor mijn pontentiele g..)
goudenzonnestraal zat daar bij.. vandaar dat ik dat weet....
Sjolvir , met streep door de o, lastig te typen, maar zo heet ze officieel wel.. betekend zilver.....
(achteraf goede combi, spreken is zilver (ikke), zwijgen is goud (Sjollie...)
Vandaar dat het veulen iets met een goud moet gaan heten..
(uitgebreid al zitten neuzen voor naam voor mijn pontentiele g..)
goudenzonnestraal zat daar bij.. vandaar dat ik dat weet....
Sjolvir , met streep door de o, lastig te typen, maar zo heet ze officieel wel.. betekend zilver.....
(achteraf goede combi, spreken is zilver (ikke), zwijgen is goud (Sjollie...)
Vandaar dat het veulen iets met een goud moet gaan heten..
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
- Love_Jordy
Jordy betekent: Stroom -Jordaan van de rivier.
SIebe (zijn stamboeknaam) betekent erg mooi: Schitterende 0verwinnaar.
Leuk topic!
SIebe (zijn stamboeknaam) betekent erg mooi: Schitterende 0verwinnaar.
Leuk topic!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Allicum wordt ook wel eens geschreven voor knoflookTamara schreef:Karev betekend niks. Allcum betekend, dacht ik, knoflook, aangezien Jacob al zijn paarden latijnse bloemen en planten namen geeft. Alleen over Allcum kan ik niks vinden op google. wel allium
En Allium is een ui of looksoort.
Maar blijft altijd leuk die namen van Jacob Reinders!!
Flamingo zit weinig extra betekenis aan dan de letterlijke. Wel een mooie plant trouwens, de flamingoplant.
Geluk is de vrucht van intens werk
Vraag me niet hoe ik erop heb kunnen komen, maar de moeder van Castor heet Datura en zijn vader Topas. Ik ben beginnend met een C wat gaan spelen met gedeeltes van de namen van zijn ouders en kwam uiteindelijk op Castor uit.
Wat Castor betekend volgens Wikipedia:
Castor, een figuur in de Griekse mythologie
Castor (berg), een berg in het bergmassief van de Monte Rosa
Castor (ster), de ster (alpha Geminorum)
Bevers (Castor), een geslacht van de beverachtigen
CASTOR, het Europese project voor CO2-afvang en -opslag
Wat Castor betekend volgens Wikipedia:
Castor, een figuur in de Griekse mythologie
Castor (berg), een berg in het bergmassief van de Monte Rosa
Castor (ster), de ster (alpha Geminorum)
Bevers (Castor), een geslacht van de beverachtigen
CASTOR, het Europese project voor CO2-afvang en -opslag
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Wow wat een betekenissen voor 1 naam 
Ik heb net voor alle zekerheid maar eens gewiki'd, maar zoals ik al dacht heeft Hayco geen betekenis. Wat er bij aanleunt is Haiku = japanse dichtersvorm.
Juf Nederlands heeft eens een half uur vol geluld over hoe geweldig ze het ni vond dat ik m'n paard een naam gaf met zo'n betekenis.
Heb lekker gezwegen en hoopte op wa extra puntjes daardoor
Ik heb net voor alle zekerheid maar eens gewiki'd, maar zoals ik al dacht heeft Hayco geen betekenis. Wat er bij aanleunt is Haiku = japanse dichtersvorm.
Juf Nederlands heeft eens een half uur vol geluld over hoe geweldig ze het ni vond dat ik m'n paard een naam gaf met zo'n betekenis.
Heb lekker gezwegen en hoopte op wa extra puntjes daardoor
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
hehe Githa
Githa is in Vlaanderen een zeldzaam gebruikte voornaam (supe rvoor paard dus, hehe, heowel een collega haar kindje Githe genoemd heeft)
Githa is afgeleid van Birgitta, dit was dan zogezegd de dochter van Birger. EnBirger heeft als betekenis helper, beschermer.
en vind helper of beschermer als betekenis voor een fjord wel mooi
Githa is in Vlaanderen een zeldzaam gebruikte voornaam (supe rvoor paard dus, hehe, heowel een collega haar kindje Githe genoemd heeft)
Githa is afgeleid van Birgitta, dit was dan zogezegd de dochter van Birger. EnBirger heeft als betekenis helper, beschermer.
en vind helper of beschermer als betekenis voor een fjord wel mooi
Iza heet eigenlijk Bella en dat is Italiaans voor mooi of schoonheid. We hadden al een Bella op stal, dus werd het Izabella, in de wandelgangen Iza. Betekent niets volgens mij, maar ik vind het een krachtige naam die goed bij haar past. En Izabella lijkt op isabel (overigens was er volgens mij ooit een Spaanse koningin Isabella waar de kleur isabel vandaan komt, had te maken met het niet wassen van haar onderkleding geloof ik...
).
Cosimo is een Italiaanse naam (ik heb iets met Italië en Bella was natuurlijk ook al Italiaans).
Hij is vernoemd naar een personage in een boek wat ooit veel indruk op mij maakte:
Het is 1767. De twaalfjarige baron Cosimo Piovasco di Rondo klimt na een ruzie in een boom, en weigert naar beneden te komen. Zijn vrienden en familieleden reageren ontzet, maar de jongen is zeer tevreden met zijn toevluchtsoord. Hij besluit de boom nooit meer te verlaten. Vanuit zijn hoge positie neemt hij volop deel aan het reilen en zeilen van zijn medemensen, gaat in de politiek, maakt kennis met Napoleon en wordt een legende.
“Het leven van Cosimo was zo buitengewoon en het mijne zo geregeld en bescheiden: toch hadden we onze jeugd samen doorgebracht, beiden trokken we ons niets aan van al die hersenschimmen van de volwassenen en waren op zoek naar andere dan de platgetreden paden.”
Uit: De Baron in de Bomen, Italo Calvino (vertaling Henny Vlot, 1986)
Gelukkig is mijn Cosimo nog nooit in een boom geklommen
Cosimo is een Italiaanse naam (ik heb iets met Italië en Bella was natuurlijk ook al Italiaans).
Hij is vernoemd naar een personage in een boek wat ooit veel indruk op mij maakte:
Het is 1767. De twaalfjarige baron Cosimo Piovasco di Rondo klimt na een ruzie in een boom, en weigert naar beneden te komen. Zijn vrienden en familieleden reageren ontzet, maar de jongen is zeer tevreden met zijn toevluchtsoord. Hij besluit de boom nooit meer te verlaten. Vanuit zijn hoge positie neemt hij volop deel aan het reilen en zeilen van zijn medemensen, gaat in de politiek, maakt kennis met Napoleon en wordt een legende.
“Het leven van Cosimo was zo buitengewoon en het mijne zo geregeld en bescheiden: toch hadden we onze jeugd samen doorgebracht, beiden trokken we ons niets aan van al die hersenschimmen van de volwassenen en waren op zoek naar andere dan de platgetreden paden.”
Uit: De Baron in de Bomen, Italo Calvino (vertaling Henny Vlot, 1986)
Gelukkig is mijn Cosimo nog nooit in een boom geklommen
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
BlueShadow spreekt wel voor zich denk ik.
Mijn vorige merrie heette Paivi en dat is Scandinavisch voor Zonnegodin.
Mijn vorige merrie heette Paivi en dat is Scandinavisch voor Zonnegodin.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
- nadinefjorden
het valt mij op dat ik een aantal fjorden ken die een mensennaam hebben
amber = nu yaranelja
patricia = nu shelly
Vera
danielle = nu dani
Ylze
Bjorn
amber = nu yaranelja
patricia = nu shelly
Vera
danielle = nu dani
Ylze
Bjorn
-
Fabienne-Fotografie
azalia is afgeleid van Azalea en dat is een bloem. een rhododendron azalea. mijn pony heet dus bloempje!
Azalie :: Isabeau
Heb het even opgezocht en Elvis is een keltische naam en betekent de alwijze,wijs..Dat klopt wel
,goed gekozen dus Esther!
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Betekenis en herkomst van Dakota:
Dakota is een Engelse jongens en meisjesnaam.
De betekenis van de naam is `vriend`.
En dat is hij ook, mn beste vriend
Dakota is een Engelse jongens en meisjesnaam.
De betekenis van de naam is `vriend`.
En dat is hij ook, mn beste vriend
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
-
brendaatjuh
Dinant (dean) = Dinant is een stad en gemeente in de Belgische provincie Namen
Ik heb er Dean van gemaakt afgeleid van James Dean, lekkere charmeur
Ik heb er Dean van gemaakt afgeleid van James Dean, lekkere charmeur
Gillian heet eigenlijk Ringgard (en op Ringgard is niks te vinden, alleen een Iers beveiligingsbedrijf haha). Ik denk zelf dat het bestaat uit Ring (ring) en Gard (guard), dus de ringbeschermer whahaha!
Gillian betekent (op elke site weer iets anders):
- De jeugdige of gewijd aan jupiter (???)
- Afgeleid van Guillaume, de Franse variatie van Wilhelm. Afgeleid van het Germaanse wil; wil, en -helm; bedekker, beschermer. De naam betekent mogelijk: de beschermer met de (sterke) wil. (Daar heb je het beschermende weer
- Gillian is een Engelse meisjesnaam. De betekenis van de naam is `beneden gehaard` (maar goed dat er niet beneden BEhaard staat, oh ik ben melig)
Dani heet Daniëlle en betekent:
- Mijn rechter is God
Gillian betekent (op elke site weer iets anders):
- De jeugdige of gewijd aan jupiter (???)
- Afgeleid van Guillaume, de Franse variatie van Wilhelm. Afgeleid van het Germaanse wil; wil, en -helm; bedekker, beschermer. De naam betekent mogelijk: de beschermer met de (sterke) wil. (Daar heb je het beschermende weer
- Gillian is een Engelse meisjesnaam. De betekenis van de naam is `beneden gehaard` (maar goed dat er niet beneden BEhaard staat, oh ik ben melig)
Dani heet Daniëlle en betekent:
- Mijn rechter is God
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
#fulltimedreamchaser + M2+6
Herman: Afgeleid van het Germaanse 'her', met de betekenis 'heer, leger', en 'man', met de betekenis 'man, held'. De naam betekent dus; de heldhaftige krijgsman.
viewtopic.php?f=9&t=39079Esther schreef:En natuurlijk 'Do the Herman!'