Verhuizing

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Thessa Keizer

Verhuizing

Bericht door Thessa Keizer » ma 31 aug 2009, 07:39

Een aantal van jullie wisten het al, afgelopen zaterdag ben ik met de paarden verhuist naar een andere stal.
Ik stond nog maar een jaar op de vorige stal en had het er ook erg naar mijn zin, allemaal leuke mensen en de paarden stonden ook prima daar.
Alleen weten jullie dat afgelopen maart mijn relatie over is gegaan en ik nu dus in mijn eentje twee paarden moet betalen naast mijn normale vaste lasten als huis, auto e.d. Nou ging dat allemaal net hoor en ik heb een leuke bijrijder voor Blaze die een stukje mee betaald. Nou kon ik op mijn vorige stal op de zondag voeren, in de ochtend en middag waardoor ik Blaze zijn stalling niet hoefde te betalen. Dat was dus in eerste instantie een super oplossing waar ik erg blij mee was alleen ben ik ook weer full time gaan werken waardoor ik minder tijd heb en dan de zondag er ook nog bij wat inhield dat ik alleen de zaterdag maar vrij was, nou heb ik dat heus over als dat nodig is hoor voor mijn paarden maar ik heb ook nog honden die mijn aandacht graag willen, dus het werd wel heel erg schipperen met de tijd en een hoop vliegwerk op deze manier. Daarbij moesten we op de vorige stal met elkaar het land mesten, wat inhield dat ik 3x per week de poep moest verwijderen uit het land waar ik zo een uur tot anderhalve uur mee bezig was, als ik dat dan gedaan had dan ging ik niet meer rijden omdat ik al zo'n tijd weg was van huis en dat vond ik voor mijn honden weer niet zo leuk, gelukkig stonden de mannen lekker op het land dus dat scheelde maar de lol ging er zo wel een beetje af, ik wil gewoon weer lekker rijden, daar heb ik ze voor :))
Toen kwam ik bij toeval op stal het Einde in Schiedam waar ik aan de praat raakte met iemand. Het bleek dat de stalling 20 euro per paard goedkoper was daar, ze worden binnen en buiten gezet maar 24/7 op het land is ook goed, dat is wat je zelf wilt, grotere stallen, een binnen en buiten bak (op de vorige stal was er alleen een buitenbak) beide bakken 20/60 en voorzien van een eb en vloed bodem +:)+ Verder hoef je daar dus niet het land te mesten, ze staan op een enorm groot land wat er prima uitziet :)) Verder zijn er in de zomermaanden, maandelijks KNHS wedstrijden, zodat ik weer kan starten, kon nu ook niet de afgelopen maanden want ik heb geen trailer :n Tevens is er vlakbij nog een stal waar ook regelmatig wedstrijden zijn zodat ik onder de man daar naar toe kan, heerlijk dus!! Verder zijn er binnen afspuit plaatsen, poetsplaatsen, dus niet meer in de regen, wind enz. je paard poetsen *o/* ennn er is zelfs een solarium!
Dus tsja met al deze voordelen heb ik toch maar besloten de mannen te verhuizen, het viel me best zwaar in het begin en heb ik erg getwijfeld, puur omdat ik het zo naar me zin had. Maar gelukkig zijn Yentl met Max en Katrien ( mijn oude verzorg fjord met shet), en nog twee meiden van mijn oude stal, die na het horen van mijn verhaal ook zijn gaan kijken en het geluk hadden dat er net een aantal stallen leeg waren gekomen na overlijden paarden, verkoop paarden en verhuizing naar een rusthuis van een paar paarden, en meteen besloten ook mee te gaan, wel zo gezellig dus :)) Die man van het Einde wist niet wat hem overkwam hahaha, hele invasie, hij staat nu overigens weer helemaal vol!
Nou afgelopen zaterdag hebben we de boel overgebracht, we zijn met zijn allen onder man daarheen gegaan, wat een leuke optocht was van een grote koffievos, een schimmel arabiertje, op beide zaten meiden, mijn fjord waar mijn vriendin op zat, ik met Blaze, Yentl op Max met Katrien aan de hand ernaast en achteraan een Fries voor de kar met daarop nog twee mensen, zag er leuk uit.
Daar zijn ze met elkaar op het land gegaan, we hebben een mooi groot stuk land gekregen waar ze gewoon weer lekker 24/7 op mogen, nou dit alles ging eigenlijk prima, gelukkig konden de paarden elkaar al, dus dat leverde niet zo heel veel problemen op. Alleen Max denkt nu dat ie hengst is, die heeft de merries toegeeigend hahahaha.
Vanmiddag ga ik daar voor het eerst rijden, ben benieuwd!
Ik zal snel foto's maken en plaatsen.

Groetjes Thessa :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
nadinefjorden

Re: Verhuizing

Bericht door nadinefjorden » ma 31 aug 2009, 07:50

Veel plezier op je nieuwe stal
klink allemaal heel erg goed
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 31 aug 2009, 09:45

kijk dat scheelt toch weer!
klinkt helemaal goed
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
colunder

Bericht door colunder » ma 31 aug 2009, 10:03

Dat klinkt allemaal super daar!
Zal je oude stalbaas niet blij mee zijn dat er in 1 keer zoveel vertrekken.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 31 aug 2009, 10:17

colunder schreef:Dat klinkt allemaal super daar!
Zal je oude stalbaas niet blij mee zijn dat er in 1 keer zoveel vertrekken.
Nee, dat vond ik ook wel een beetje sneu voor hem, maar gelukkig had hij mensen op de wachtlijst en staat ie op 1 box na weer vol.

Ennnnnn, Joost!!
Marloes

Bericht door Marloes » ma 31 aug 2009, 10:27

Klinkt wel als een leuke nieuwe plek.
Veel plezier daar!
Elvis

Bericht door Elvis » ma 31 aug 2009, 10:28

Nou leuk hoor!Klinkt er goed allemaal je nieuwe stal..Sneu dat je je andere stal achter moest laten maar net wat je zegt je hebt je paarden toch ook een beetje als ontspanning en op je andere stal kon je dat denk ik niet erg vinden.Fijn dat het allemaal opgelost is zo.
Veel plezier :wave:
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 31 aug 2009, 11:17

Als je oude stalbaas al zo snel ook weer vol staat zal hij wel niks gaan doen aan de stalprijs en of de voorzieningen.
Jij in ieder geval veel plezier met Aike en Blaze op de nieuwe stal.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » ma 31 aug 2009, 11:55

dat klinkt goed de nieuwe stal en fijn dat je vrienden mee verhuisd zijn!
Scheelt een hoop dat je niet heen en weer hoeft te reizen voor wedstrijden.
Dat mis ik hier wel als je paarden bij huis houd. Dan is het even wat meer geregel om naar een wedstrijd terrein te gaan.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 31 aug 2009, 12:09

Anita45 schreef:Als je oude stalbaas al zo snel ook weer vol staat zal hij wel niks gaan doen aan de stalprijs en of de voorzieningen.
Jij in ieder geval veel plezier met Aike en Blaze op de nieuwe stal.
Nou toch wel, hij gaat de rijbak aanpakken en een betere bodem erin zodat er in de winter ook gewoon door gereden kan worden, wel fijn voor de mensen die daar staan en komen, geen idee of de prijs van de stalling dan omhoog gaat?

Ennnnnn, Joost!!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 31 aug 2009, 12:12

Nou das dan toch mooi meegenomen. Hebben de blijvers en nieuwkomers er ook nog wat aan. Idd alleen dan wel hopen dat de prijs gelijk blijft.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » ma 31 aug 2009, 14:27

Waar een verandering wel niet goed voor is! Klinkt super daar en leuk dat je wat mensen van je "oude" stal mee verhuist zijn.
Mir

Bericht door Mir » ma 31 aug 2009, 14:33

Lekker hoor Thessa, zo'n nieuwe stek.
En petje af voor jou, hoe je je staande houdt na zo'n onverwachte breuk destijds, 2 paarden, wat honden en een nieuw huis... je doet het allemaal maar effe +:)+ .
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » ma 31 aug 2009, 14:39

Kom snel bij jullie kijken :) ...
Wel ongezellig hoor ineens de paarden bij elkaar vandaan.
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » ma 31 aug 2009, 16:34

Hee, da's een leuke stal, een vriendin van me staat daar ook met haar Merens. Het is ook vlak naast de oude stal van Ydel.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Ilona

Bericht door Ilona » ma 31 aug 2009, 17:51

Kregen jullie geen groepskorting omdat jullie met zoveel tegelijk kwamen :P

Klinkt goed zo je nieuwe plek. Fijn dat er wat bekende/vertrouwde mensen en paarden meeverhuist zijn.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » ma 31 aug 2009, 18:11

Vanmiddag voor het eerst in de bak op de nieuwe stal gereden met Aike. Op een paar keer flink hinneken na, was hij super braaf en liep hij heerlijk! Lekker ding is het toch +:)+
Morgen met blaze rijden, die zal wel wat nerveuzer zijn, maar goed we zien het wel.

Ennnnnn, Joost!!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 01 sep 2009, 11:00

Klinkt super Thessa! Ik kan voorstellen dat het je allemaal wat teveel werd en op deze manier kan je wat meer quality time in je paardjes steken. Veel plezier op jullie nieuwe stekkie! En voor je jongens is het erg lekker dat er zoveel bekende paarden mee verhuizen dus dat zit vast snel snor.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 01 sep 2009, 19:13

wat lekker zeg Thessa, klinkt echt als een super plekje voor je mannen en ik vind het heel knap hoe je je staande weet te houden na die onverwachte breuk, mijn petje af voor je _/-o_
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
lientje

Bericht door lientje » wo 02 sep 2009, 08:59

Fijn Thes!
JA als je het zo beter kunt doen dan heb je groot gelijk!
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Plaats reactie