Voor mij en Kjaere was Beekbergen gewoon een oefening, goed voor onze ervaring.
Met zijn drietjes hebben we het spits in ring 1 afgebeten. Het resultaat was 37-36-35 punten. Allemaal A's dus die buit was al binnen. De opstelling bleef zoals we begonnen waren. Kjaere-Elske-Eliene. Ik was erg gecharmeerd van Elske, die heeft zo'n mooie ontwikkeling doorgemaakt en heeft echt diverse kenmerken van haar moeder.
Ze gingen verder heel vlot door de keuring heen, wat natuurlijk ook kan met 2 rubrieken. Na de pauze werd bestgetoiletteerd gelopen. Ondertussen had ik Kjaere al klaar gemaakt voor het kampioenschap. Ik wilde dat ik nog even bij de trailer gebleven was...
Regen... hagel... en wij stonden op dat open veld. Het enige wat we konden doen was onze rug er naar toe keren. Het benam me zowat de adem zo hard ging het op een gegeven moment.
Nadat de bui over was hebben we de schade maar eens geinventariseerd. Die bleef beperkt tot drijfnatte kleding, soppende schoenen, een nat paard en behoorlijk gladde keuringsring.
Gelukkig mochten we er redelijk vlot in en daar heeft Kjaere haar titel van veulenkampioen netjes doorgezet in die van JEUGDKAMPIOEN

Ik heb me vervolgens afgemeld voor het dagkampioenschap. Koud, nat en moe en een paard wat steeds gekker ging doen, ik vond het wel best. Aan ongelukken heeft niemand iets.
Al met al toch een zeer geslaagde en gezellige dag. Leuk om eens een andere keuring mee te maken.