Wij zijn fier op ons C'tjes topic deel 4!!
Re: Wij zijn fier op ons C'tjes topic deel 4!!
Beterschap voor Cyra. Het is dan zo jammer dat ze niet kunnen praten.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

De beloofde foto's van het betuigen van Celine .
Ze loopt er nu helemaal alleen voor en het ging SUPER !!
Ik vind dit altijd zeer spannend. Volgende week mag ze wat in de wei gaan slepen en daarna gaat er een "landbouw slee" achter. Dat is een ijzeren slee waar de boer vroeger zijn ploeg e.d mee naar het land bracht. Wij hebben er een stoeltje op gelast.
Maar nu nog even de rijbak slepen.
Wij gebruiken om te beleren altijd een extra verstevigd marraton tuig. Als ze dit tuig en de strengen goed kennen dan pas gaat ze in het Noorse tuig.

Don't try this at home
Mijn vader van 72 kon het niet laten om te proberen of ze wilde trekken ....
Ze loopt er nu helemaal alleen voor en het ging SUPER !!

Ik vind dit altijd zeer spannend. Volgende week mag ze wat in de wei gaan slepen en daarna gaat er een "landbouw slee" achter. Dat is een ijzeren slee waar de boer vroeger zijn ploeg e.d mee naar het land bracht. Wij hebben er een stoeltje op gelast.
Maar nu nog even de rijbak slepen.
Wij gebruiken om te beleren altijd een extra verstevigd marraton tuig. Als ze dit tuig en de strengen goed kennen dan pas gaat ze in het Noorse tuig.

Don't try this at home

Mijn vader van 72 kon het niet laten om te proberen of ze wilde trekken ....
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Ziet er super uit Aurora (sorry weet je echte naam ff niet
)
En trok ze?

En trok ze?

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ik ben ook wel benieuwd of ze je vader door de bak gesleept heeft
Aan het spoor te zien wel.
Staat haar goed dat tuig. Ziet er echt goed uit.

Staat haar goed dat tuig. Ziet er echt goed uit.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Celine is echt een superfjord!!
Ze vindt echt alles leuk en is heel erg betrouwbaar!
Echt heel leuk dat alles met haar zo goed gaat he annemarie!
(en ja ze trok, dat zie je ook aan d'r houding)

Ze vindt echt alles leuk en is heel erg betrouwbaar!
Echt heel leuk dat alles met haar zo goed gaat he annemarie!

(en ja ze trok, dat zie je ook aan d'r houding)
Celine AA-cert zadelproef 99 punten!!
Oweeeh wat zit je pa daar gevaarlijk....
Maar ziet er goed uit hoor. Waarom eigenlijk niet gewoon meteen voor de wagen? Wennen aan strengen kan ook gewoon zonder slepen.
Maar ziet er goed uit hoor. Waarom eigenlijk niet gewoon meteen voor de wagen? Wennen aan strengen kan ook gewoon zonder slepen.
Arme Cyra
Die Celine doet het al super zeg!
Mijn C'tje heeft besloten dat de winter in aantocht is, die heeft gewoon al een halve wintervacht
Iemand daar meer ervaring mee? Volgens mij zat ze vorig jaar veel gladder in het haar rond deze tijd...
Ze is verder wel superfit, niet sloom met rijden

Mijn C'tje heeft besloten dat de winter in aantocht is, die heeft gewoon al een halve wintervacht

Iemand daar meer ervaring mee? Volgens mij zat ze vorig jaar veel gladder in het haar rond deze tijd...
Ze is verder wel superfit, niet sloom met rijden

Ereplaatsje voor

Geweldig hoe Celine het oppakt, braaf hoor.
Bij ons is Djambo al aardig gevorderd met zijn wintervacht. Dat hele gladde van de zomer is verdwenen.
Bij ons is Djambo al aardig gevorderd met zijn wintervacht. Dat hele gladde van de zomer is verdwenen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Yep hier nog 1 die denkt dat het al bijna winter is. Die is zo'n 2 weken geleden al begonnen met verharen
Hij heeft er verder volgens mij niet echt veel last van, behalve dat hij natuurlijk met deze temperaturen wel snel zweet

Hij heeft er verder volgens mij niet echt veel last van, behalve dat hij natuurlijk met deze temperaturen wel snel zweet
@Viv, nee ze gaan bij ons nooit meteen voor de wagen !
Ze krijgen eerst van allerlei verschillende dingen achter hun kont hangen. Dit is zeer leerzaam wat de geluiden en het gevoel betreft en om te kijken of ze willen trekken/werken. Ook grijgen ze in de wendingen pas echt goed contact met de strengen.
Ook oeffenen we met alleen de het tussen de bomen zetten , dus zonder kar of rijtuig, dus niet ertussen zetten maar met de leidsels ervoor rijden en dan achteruit aan de leidsels ertussen sturen.
Als dit allemaal goed gaat Dan pas voor de wagen. Ach iedereen heeft zo zijn methode en mijn vader en ik betuigen ze altijd op deze mannier tot grote tevredenheid....
Ze krijgen eerst van allerlei verschillende dingen achter hun kont hangen. Dit is zeer leerzaam wat de geluiden en het gevoel betreft en om te kijken of ze willen trekken/werken. Ook grijgen ze in de wendingen pas echt goed contact met de strengen.
Ook oeffenen we met alleen de het tussen de bomen zetten , dus zonder kar of rijtuig, dus niet ertussen zetten maar met de leidsels ervoor rijden en dan achteruit aan de leidsels ertussen sturen.
Als dit allemaal goed gaat Dan pas voor de wagen. Ach iedereen heeft zo zijn methode en mijn vader en ik betuigen ze altijd op deze mannier tot grote tevredenheid....
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Bij ons gaan ze eerst ook altijd aan de leidsels/band/slee en dan in de koets. Mja, met dat gedeelte heb ik zelf niet zoveel te maken 
@Claudia: Hayco is een week of 2(?) al begonnen met verharen en hij zit zeker niet meer super strak in z'n vacht. Ik had z'n staart gewassen en er hingen wat waterspetters op z'n lijf waardoor hij zich uitschudde, en toen was heel duidelijk te zien dat hij echt een donsje krijgt. Hij heeft dit jaar welgeteld 1,5 à 2 maand in z'n strakke velletje gezeten pff

@Claudia: Hayco is een week of 2(?) al begonnen met verharen en hij zit zeker niet meer super strak in z'n vacht. Ik had z'n staart gewassen en er hingen wat waterspetters op z'n lijf waardoor hij zich uitschudde, en toen was heel duidelijk te zien dat hij echt een donsje krijgt. Hij heeft dit jaar welgeteld 1,5 à 2 maand in z'n strakke velletje gezeten pff
Aron van ons zit ook alweer een heel stuk in zijn wintervacht,die heeft ook maar heel kort een zomervacht gehad.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Cyra is sinds 2 dagen als een gek aan het haren, dus denk dat er ook wel een wintervachtje in aantocht is. Ze is gelukkig weer wat beter. Alleen nog wat snot en wat kuchjes.
En wat doet Celine het goed.
En wat doet Celine het goed.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Was puur interesse hoor, Helga zet ze altijd meteen voor de wagen (en wij doen het voorbereidende werk qua strengen en stemhulpen enzo).
Kdies zit net als vorig jaar nog vrolijk in zn zomervelletje. Die had afgelopen winter ook amper een wintervacht dus verwacht dit jaar ook niks spectaculairs. Terwijl we Tjo altijd om deze tijd al moesten scheren zo dik was het.
Hij is alleen nog steeds niet zo lekker, geen verhoging enzo. Denk zelfde virusje als toen met de vakantie. Alleen is zn mest nu wel dikker (zo en ma wel diaree).
Morgen maar ff vitaminestoot halen, wil ook meestal wel helpen.
Kdies zit net als vorig jaar nog vrolijk in zn zomervelletje. Die had afgelopen winter ook amper een wintervacht dus verwacht dit jaar ook niks spectaculairs. Terwijl we Tjo altijd om deze tijd al moesten scheren zo dik was het.
Hij is alleen nog steeds niet zo lekker, geen verhoging enzo. Denk zelfde virusje als toen met de vakantie. Alleen is zn mest nu wel dikker (zo en ma wel diaree).
Morgen maar ff vitaminestoot halen, wil ook meestal wel helpen.
Caylinn heeft tot nu toe natuurlijk wel elke winter buiten gelopen, dus die moest wel een wintervacht hebben 
Noujah, mocht het te erg worden, dan kan altijd nog het scheerapparaat er over heen

Noujah, mocht het te erg worden, dan kan altijd nog het scheerapparaat er over heen

Ereplaatsje voor

Hier verharen ze ook al redelijk, maar gelukkig (zal het afkloppen) nog niet naar een dikke wintervacht.
Gister de gup weer door het raam aan het werk gezien. Zou zelf, maarja kon niet, dus janna opgestapt. En het is ook zo'n scheet. 1,5e week niks gedaan, opstappen en wegrijden..zoals het hoort.
Gister de gup weer door het raam aan het werk gezien. Zou zelf, maarja kon niet, dus janna opgestapt. En het is ook zo'n scheet. 1,5e week niks gedaan, opstappen en wegrijden..zoals het hoort.
Geluk is de vrucht van intens werk
Heerlijk is dat als ze zo nuchter zijn he... Longeren voor ik ging rijden heb ik wel geteld 3 keer gedaan denk ik. Nu is het ook gewoon opstappen alsof het al jaren zo gaat, ook na een week niet gereden te hebben
Top jaargang! (en top ras
)
Ik ga maandag toch maar de DA bellen als we zo verder gaan... Hay is al even een beetje slomer, wat ik eerst maar stak op de warmte, maar zelfs met deze wind doet hij nog alsof het 30° is. Gisteren was zijn mest ook iets platter dan anders, maar vandaag zaten de benen toch onder. Geen koorts gelukkig (wat een gedoe dat tempen, is niet z'n favoriet hihi) maar ik wil er toch zeker van zijn dat er niks mis is..

Ik ga maandag toch maar de DA bellen als we zo verder gaan... Hay is al even een beetje slomer, wat ik eerst maar stak op de warmte, maar zelfs met deze wind doet hij nog alsof het 30° is. Gisteren was zijn mest ook iets platter dan anders, maar vandaag zaten de benen toch onder. Geen koorts gelukkig (wat een gedoe dat tempen, is niet z'n favoriet hihi) maar ik wil er toch zeker van zijn dat er niks mis is..
Cyra heeft alleen nog totaal geen vetlaag in haar vacht van het wassen voor de keuring. Die staat nu in dat ontzettende rotweer buiten. Maak me er echt druk om, zeker omdat het tijdens zo'n bui maar 11 graden is. Hoop zo dat ze er niet nog zieker van wordt dan ze al is
Morgen binnen halen is gewoon geen optie, dan wordt het namelijk weer beter weer en dan zou ze weer op stal staan.
(Stal en wei zit hier trailerrit of 3 kwartier lopen tussen).

(Stal en wei zit hier trailerrit of 3 kwartier lopen tussen).

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
In die paar dagen zit er genoeg vet op hoor An tussen de haartjes. Hier viel de regen wel mee, paar grote druppels maar niet echt noemenswaardig. Zag er erger uit dan het was.
Nou gelukkig is mn mannetje ook weer beetje zichzelf. Krijgt vandaag nog dagje vrij maar morgen maar weer eens an die arbeit denk ik.