K(n)ollen Topic
K(n)ollen Topic
Op het forum zijn er best veel fjorden met een kol of kolletje.
Zo ook Erna die heeft een kleine kol. Dat maakt Ernie net even af wat daar boven vergeten is in te verven.
Vandaar dit topic over onze fjorden met hun bijzondere witte aftekeningen.
Benieuwd naar foto's met daarop een kol!
Foto van Ernie en haar kolletje zal ik eens opzoeken.
Zo ook Erna die heeft een kleine kol. Dat maakt Ernie net even af wat daar boven vergeten is in te verven.
Vandaar dit topic over onze fjorden met hun bijzondere witte aftekeningen.
Benieuwd naar foto's met daarop een kol!
Foto van Ernie en haar kolletje zal ik eens opzoeken.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Re: K(n)ollen Topic
De (druip)kol van Hayco is hier wel bekend geloof ik? (het is dan ook erg moeilijk om er naast te kijken
)

Ben eigenlijk heel erg van de standaard, correcte fjorden maar de emotionele waarde was bij hem zo hoog dat het me allemaal niks uitmaakte. Het hoort gewoon bij hem
Het enige jammere vind ik eraan dat ik hier niet op keuring moet verschijnen met zo'n paard... Misschien toch maar in NL inschrijven?!

Ben eigenlijk heel erg van de standaard, correcte fjorden maar de emotionele waarde was bij hem zo hoog dat het me allemaal niks uitmaakte. Het hoort gewoon bij hem

Het enige jammere vind ik eraan dat ik hier niet op keuring moet verschijnen met zo'n paard... Misschien toch maar in NL inschrijven?!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ik vind dat maakt hem juist anders dan andere fjorden.
Ben je mal als je hem links liet liggen alleen om dat hij een druipkol heeft! Hij is niet fokwaardig dus zo'n druipkol maakt hem niets uit.
Zelfs Erna heeft als veulen A-premies gekregen en dat met haar kolletje.
Ben je mal als je hem links liet liggen alleen om dat hij een druipkol heeft! Hij is niet fokwaardig dus zo'n druipkol maakt hem niets uit.
Zelfs Erna heeft als veulen A-premies gekregen en dat met haar kolletje.
Heb er ook nooit aan getwijfeld om hem te laten staan omwille van zijn kol hoor. Ik vind 'm gewoon geweldig zoals hij is 
En wat betreft keuring... hier zijn ze er (helaas) niet zo soepel in als in NL. Heb ooit wel eens een mail gestuurd naar het stamboek om te vragen wat voor invloed die kol heeft. Kreeg toen zoiets heel standaard terug dat hij in de rangschikking hooguit achter een paard zou komen te staan van zelfde kwaliteit, maar dan zonder kol. Ik geloof er allemaal niet zoveel van eerlijk gezegd.
Heb ook geen zin om naar daar te gaan en thuis te komen met rotpunten.

En wat betreft keuring... hier zijn ze er (helaas) niet zo soepel in als in NL. Heb ooit wel eens een mail gestuurd naar het stamboek om te vragen wat voor invloed die kol heeft. Kreeg toen zoiets heel standaard terug dat hij in de rangschikking hooguit achter een paard zou komen te staan van zelfde kwaliteit, maar dan zonder kol. Ik geloof er allemaal niet zoveel van eerlijk gezegd.
Heb ook geen zin om naar daar te gaan en thuis te komen met rotpunten.
Ydel heeft ook een kolletje....
wel een kleintje, maar zit er wel
wel een kleintje, maar zit er wel

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Pauliena heeft zoals het omschreven staat 'Enkele witte haren' op het hoofd. Nou was het ook enkele witte haren. Maar per veulen komen er meer bij. Echt beetje ouderdom zegmaar.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
- Machteld&Falco
Falco heeft een klein half maantje. Ik vind die kolletjes wel schattig.
Die van Hayco vind ik overigens geweldig, wat de keurmeesters ook mogen zeggen
Die van Hayco vind ik overigens geweldig, wat de keurmeesters ook mogen zeggen

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
- Cindy+Uniek
uniek heeft ook een kolletje, heb m lam gezocht naar een foto, maar ze heeft zo'n mooie lange kuif dat ik m nergens op zie 

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Vera heeft ook een kolletje, ok het is niet zo'n grote, het is meer een polletje witte haartjes, maar toch

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Da's ook de moeite hihi 

Hehe, gevonden!!
Was even zoeken naar een foto waarbij de pluk er niet voor hangt..

Ik zeg altijd maar, de kol op een fjord is de kers op de taart!!
Hiermee is wel bewezen dat een fjord met kol het ook heel goed kan doen op de keuring.. Je moet er met het fokken wel rekening mee houden, maar tot nu toe zijn alle nakomelingen van haar kolloos.
Was even zoeken naar een foto waarbij de pluk er niet voor hangt..

Ik zeg altijd maar, de kol op een fjord is de kers op de taart!!
Hiermee is wel bewezen dat een fjord met kol het ook heel goed kan doen op de keuring.. Je moet er met het fokken wel rekening mee houden, maar tot nu toe zijn alle nakomelingen van haar kolloos.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik weet in ieder geval dat Erna aan haar laatste en negende veulen een grote kol doorge erfd heeft. En op de keuring met haar veulen deed ze het niet slecht ondanks de kol.
Leuke gezegde van 'de kers op de taart'
dat klopt helemaal!
Leuke gezegde van 'de kers op de taart'

Has Hayco een merrie geweest dan had ik er wss niet mee gefokt, tenzij het echt een veulen voor mezelf zou worden. Maar zijn kol is ook wel het dubbele van de meeste fjordenkollen... In een klein kolletje zie ik zelf ook niet zoveel problemen 
Is hier trouwens heel raar hoor. Hayco's mama heeft voor en na hem veulens gehad van dezelfde hengst zonder aftekingen. Haar halfzus heeft de dag na Hay's geboorte een merrieveulen met kleine kol en halve witte hoef gekregen van die hengst. Jaren daarvoor en erna ook gewoon kolloos.

Is hier trouwens heel raar hoor. Hayco's mama heeft voor en na hem veulens gehad van dezelfde hengst zonder aftekingen. Haar halfzus heeft de dag na Hay's geboorte een merrieveulen met kleine kol en halve witte hoef gekregen van die hengst. Jaren daarvoor en erna ook gewoon kolloos.
ja daarom schreef ik al dat het meer een dotje van witte haren isJilly schreef:Da's ook de moeite hihi

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Dankje!colunder schreef:Ik vind die kol van Hayco echt fantastisch!
Vind het altijd zo leuk om te horen dat het in smaak valt.

en dat ze hem af en toe voor een haflinger aan zien nemen we er maar bij hihi
- kristelhans
Oooeeeh! een topic waar ik ook in mee mag doen!
Beer heeft ook een kol..ik vind het het mooiste kolletje dat er is maar ja..ik vind alles aan Beer prachtig! Toen ik hem net gekocht had stond ie met een stuk of 10 andere fjorden bij Jan en José en als ik hem dan uit de wei plukte controleerde ik altijd nog even of wel de goede fjord aan het touw had haha..Hij krijgt er een heel sprekend hoofd van (vind ik).

Beer heeft ook een kol..ik vind het het mooiste kolletje dat er is maar ja..ik vind alles aan Beer prachtig! Toen ik hem net gekocht had stond ie met een stuk of 10 andere fjorden bij Jan en José en als ik hem dan uit de wei plukte controleerde ik altijd nog even of wel de goede fjord aan het touw had haha..Hij krijgt er een heel sprekend hoofd van (vind ik).

- Nathalie1985
- Contacteer:
ah hier hoor ik ook thuis
Idd hier in belgië zijn ze zeer streng op dit wit. Heb mij er lang tegen verzet maar doe ook met hen geen premiekeuring meer aangezien ze toch altijd als laatste eindigen.
Mijn Tannah heeft ook een witte kol

ook Jil haardochter heeft bijna identiek dezelfde kol als haar mama:

Idd hier in belgië zijn ze zeer streng op dit wit. Heb mij er lang tegen verzet maar doe ook met hen geen premiekeuring meer aangezien ze toch altijd als laatste eindigen.
Mijn Tannah heeft ook een witte kol

ook Jil haardochter heeft bijna identiek dezelfde kol als haar mama:

A Fjord Will Take You Anywhere