Na 8 maanden, eindelijk
Na 8 maanden, eindelijk
Vandaag is Meline na 8 lange maanden eindelijk weer eens voor de kar geweest. En ik heb genoten. Ze was zo braaf.
Vorig jaar december is ze er voor het laatst voor geweest. Ze trok het toen niet meer omdat Ferro nog aan boord was en ze behoorlijk zwaar was. Daarom heb ik haar toen met zwangerschapsverlof gestuurd. Het was eigenlijk de bedoeling om zo'n maand na de geboorte van het veulen weer te beginnen maar door allerlei omstandigheden is dat er niet van gekomen. Nu waren de dingen eindelijk weer eens gunstig en had ik een stuk van ons land tot mijn beschikking waar ik even kon gaan mennen. Daar is het gras net vorige week gemaaid en was het dus mooi kort en schoon. Dus ik had zo iets van nu of nooit! Je gaat er op den duur ook tegen aan hikken als het al zo lang niet meer is gebeurd.
We hebben Meline en Ferro uit het land gehaald en Ferro vervolgens op stal gezet. Hij kan nog niet bij Celony en Djambo blijven alleen want dat vliegt hij door de draden heen omdat ie ze nog wel erg eng vind.
Vervolgens Meline opgetuigd en voor de kar gezet. De binnen- en buitensingel van het schoftje moest behoorlijk wat gaatjes korter in vergelijking met afgelopen december want ze is nu natuurlijk lang niet zo dik als toen.
Bij het inspannen stond ze zoals gewoonlijk zowat te slapen met har neus bijna op de grond. Daarna op de kar en naar het land toe gereden. Af en toe een hinnikje naar Ferro maar verder was ze erg braaf. Alleen zo stijf als een plank, we gingen recht door de wendingen. Er is dus genoeg werk aan de winkel om haar weer een beetje voor elkaar te krijgen. Ik hoop dan ook dat ik binnenkort toch weer naar de menles kan want thuis lukt het niet erg. Binnenkort kan ik niet meer op dat grasland want dan is het te hoog en rij je alles stuk en een bak heb ik helaas nog niet.
We hebben een half uurtje wat gestapt en gedraafd en hebben toen even langs de weg uitgestapt. Ik kon het na die tijd wel aan mijn armen merken dat ik zo lang niet meer gemend had en ook nu voel ik het nog wel. Maar ik heb genoten en dat is het belangrijkste. Brave Meline.
Vorig jaar december is ze er voor het laatst voor geweest. Ze trok het toen niet meer omdat Ferro nog aan boord was en ze behoorlijk zwaar was. Daarom heb ik haar toen met zwangerschapsverlof gestuurd. Het was eigenlijk de bedoeling om zo'n maand na de geboorte van het veulen weer te beginnen maar door allerlei omstandigheden is dat er niet van gekomen. Nu waren de dingen eindelijk weer eens gunstig en had ik een stuk van ons land tot mijn beschikking waar ik even kon gaan mennen. Daar is het gras net vorige week gemaaid en was het dus mooi kort en schoon. Dus ik had zo iets van nu of nooit! Je gaat er op den duur ook tegen aan hikken als het al zo lang niet meer is gebeurd.
We hebben Meline en Ferro uit het land gehaald en Ferro vervolgens op stal gezet. Hij kan nog niet bij Celony en Djambo blijven alleen want dat vliegt hij door de draden heen omdat ie ze nog wel erg eng vind.
Vervolgens Meline opgetuigd en voor de kar gezet. De binnen- en buitensingel van het schoftje moest behoorlijk wat gaatjes korter in vergelijking met afgelopen december want ze is nu natuurlijk lang niet zo dik als toen.
Bij het inspannen stond ze zoals gewoonlijk zowat te slapen met har neus bijna op de grond. Daarna op de kar en naar het land toe gereden. Af en toe een hinnikje naar Ferro maar verder was ze erg braaf. Alleen zo stijf als een plank, we gingen recht door de wendingen. Er is dus genoeg werk aan de winkel om haar weer een beetje voor elkaar te krijgen. Ik hoop dan ook dat ik binnenkort toch weer naar de menles kan want thuis lukt het niet erg. Binnenkort kan ik niet meer op dat grasland want dan is het te hoog en rij je alles stuk en een bak heb ik helaas nog niet.
We hebben een half uurtje wat gestapt en gedraafd en hebben toen even langs de weg uitgestapt. Ik kon het na die tijd wel aan mijn armen merken dat ik zo lang niet meer gemend had en ook nu voel ik het nog wel. Maar ik heb genoten en dat is het belangrijkste. Brave Meline.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Yfke-lover
Re: Na 8 maanden, eindelijk
Volgens mij heb je het heerlijk gehad vandaag op naar de volgende rit Anita 

Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Yeah! Lekker weer aan het mennen geslagen! Super dat ze het gelijk weer zo braaf oppakte.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Heerlijk gevoel kan dat geven he?
Ik heb ook zo'n zin om weer met Marga te beginnen.
Ik heb ook zo'n zin om weer met Marga te beginnen.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Tja het is jammer dat het zover voor je is om dinsdags naar ons toe te komen met paard en karretje.
Anders hadden we je mooi kunnen helpen.
Anders hadden we je mooi kunnen helpen.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Wat fijn dat je het mennen weer hebt opgepakt.
Altijd weer een goed gevoel als het dan ook gelijk goed gaat!
Altijd weer een goed gevoel als het dan ook gelijk goed gaat!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
-
Ha goed te lezen Anita dat je het weer hebt opgepakt! En heerlijk dat Meline zo braaf was!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Oh, leuk dat je weer bent begonnen met mennen! Heerlijk zo'n braaf paard.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Dat moet zeker een heerlijk gevoel gegeven hebben weer lekker met je paardje bezig te zijn, dat heb ik ook altijd als ik met Tasja bezig ben.
- kristelhans
Oh wat klinkt dat fijn zeg! Heerlijk dat Meline zo braaf was.. Ik zeg; picknickrit in de herfst! 

Wat goed, kan me voorstellen dat het me een heel gevoel gaf!

Ik zat echt gistermiddag op een roze wolkje, zo heerlijk dat ik er weer achter gezeten heb. Wel de hele dag verder last gehad van m'n armen, hahaha.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Lekker is dat dan als je even weer bezig geweest bent he? Hoop dat Meline dit jaar iets minder gauw zwaar wordt, anders moet je over 4 maandjes al weer stoppen. Geniet er dus van zolang het nog kan!
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
kan me jouw gevoel helemaal voorstellen, ik had het al toen ik na 6 weken even een klein staprondje zonder zadel met Vera ging maken, jeetje wat had ik het rijden op haar gemist. Geniet er maar lekker van hoor, voor je het weet zit het volgende veulen weer in de weg en dan moet je weer pauzeren
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

lekker he, zo genieten van je paardje, en dan pas voel je ook wat je zo gemist hebt.
vaar nog maar ff lekker door op je roze wolk
vaar nog maar ff lekker door op je roze wolk
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Wat fijn om weer zo vertrouwd met je paard bezig te zijn! Geniet er met volle teugen van de komende tijd.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Als het even kan er weer voor gaan hoor, het geeft je zoveel positieve energie zo te lezen, roze wolk komt bijna door het scherm
. En hoe was de hereniging met moeder en kind?
Ben je trouwens van plan 1 van de jongens te beleren om verder te kunnen mennen als Meline verlof heeft?

Ben je trouwens van plan 1 van de jongens te beleren om verder te kunnen mennen als Meline verlof heeft?
Paardje weer lekker aan het werk!
Kan me voorstellen dat dat weer genieten was.
Tja, dracht is leuk, maar dan komt je rijden wel in het gedrang.
Geloof graag dat ze als plank door bochten ging.
Hopelijk laat ze je nu iets langer doorrijden!
Kan me voorstellen dat dat weer genieten was.
Tja, dracht is leuk, maar dan komt je rijden wel in het gedrang.
Geloof graag dat ze als plank door bochten ging.
Hopelijk laat ze je nu iets langer doorrijden!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Haha, de hereniging tussen moeder en kind was innig, hij ging natuurlijk gelijk aan de tit.
Celony gaat deze winter naar Bart toe om beleerd te worden voor de kar. Maar helaas durf ik er daarna nog niet zelf achter te gaan zitten. Ik wilde dat ik iemand kon vinden die hem dan 1 of 2 jaar voor mij verder reed voor de kar voordat ik er zelf mee aan de slag ga. We willen Celony in de herfst van 2010 een men- of trekproef laten doen, ook weer bij Bart.
Het liefst zou ik er een oudere, brave, makke en ervaren ruin bij hebben om zelf mee verder te gaan maar helaas ontbreken daar de centjes voor. Die gaan zitten in het nieuwe dak dat we deze herfst op ons huis krijgen.
Celony gaat deze winter naar Bart toe om beleerd te worden voor de kar. Maar helaas durf ik er daarna nog niet zelf achter te gaan zitten. Ik wilde dat ik iemand kon vinden die hem dan 1 of 2 jaar voor mij verder reed voor de kar voordat ik er zelf mee aan de slag ga. We willen Celony in de herfst van 2010 een men- of trekproef laten doen, ook weer bij Bart.
Het liefst zou ik er een oudere, brave, makke en ervaren ruin bij hebben om zelf mee verder te gaan maar helaas ontbreken daar de centjes voor. Die gaan zitten in het nieuwe dak dat we deze herfst op ons huis krijgen.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Tja, nieuw dak..
Lijkt me geen overbodige luxe een goed dak.
Lastig inderdaad als je zelf je paardje niet kan doorrijden, is er niet bij jullie in de buurt ervaren menner te vinden die paardloos is?
Dan hij mennen en doorrijden, jij mee, kan je toch nog meegenieten..
Lijkt me geen overbodige luxe een goed dak.
Lastig inderdaad als je zelf je paardje niet kan doorrijden, is er niet bij jullie in de buurt ervaren menner te vinden die paardloos is?
Dan hij mennen en doorrijden, jij mee, kan je toch nog meegenieten..
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011