Gister begon de voorbereiding. Eerst het knippen. Oh wat was ik blij dat ik de boog er 2 weken geleden als zo goed in had geknipt, want Damaris heeft een chronisch gebrek aan geduld. Gelukkig heb ik dat (soms) wel...dus een uurtje verder en het zag er allemaal vrij strak uit. Later op de avond kwam Douwina me helpen met wassen, en dat ging eigenlijk heel makkelijk.
Vanochtend om half 9 al op pad, zodat we op tijd aanwezig waren. Damaris had onderweg flink wat praatjes in de trailer, wat met een losgeraakte voorstang te maken had, bleek later... Gelukkig kwam ze er onbeschadigd en lekker wakker af, dus op naar de ring. De jeugdrubrieken waren samengevoegd, want er waren slechts 2 merries per rubriek. Mooie oplossing zo. We kregen gelijk al positieve reacties uit het publiek, dat ze zo mooi geknipt was en zo mooi ontwikkeld

Al tijdens het wachten werd Damaris geplaagd door een wesp, die ons natúúrlijk gevolgd had naar het opstellen, dus dat was niet zo'n enorm succes... Gelukkig gedroeg ze zich verder tijdens het voorbrengen als een engeltje

Na een enorme plensbui van een half uur, was het eerst tijd voor best getoilletteerd. Het leek er even op dat we de enige deelnemer zouden zijn, dus fam. van Bon grapte al even dat we gewonnen hadden. Bleek later geen grap, want uiteindelijk liepen er 8 deelnemers in de ring, waarvan wij inderdaad als eerste mochten opstellen

Dat was na 1 rondje al beslist: Damaris kreeg het kampioenslint om gehangen. En nee, dat moment begint nog steeds niet te wennen hoor

Ik plaats de rest van de foto's pas over een paar dagen, maar hier vast een voorproefje van onze kampioen:

Het vermelden waard: inmiddels zijn alle 4 dochters van Reitze uit Karlien een keer kampioen geworden. Ylirjana meerdere keren, met zelfs een keer 40 punten. Annelisa vorig jaar met 39 punten en Cajra als jaarling met 38 punten. Hoezo een goede combinatie