Na een lange tijd van afspreken (dan konden hun weer niet en dan kon ik weer niet) ben ik gisteren afgereisd naar veldhoven. Om kwart over 6 ging mijn trein, want het zou een warme dag worden en dan kan je beter wat vroeger naar de paarden dus ik vroeg in de trein. Ging redelijk vlot en had zelfs met het overstappen in Utrecht mazzel, want ik had al een trein eerder dan ik eigenlijk zou hebben (die je normaal gesproken niet zou halen) dus in ongeveer 2 uur en een klein kwartiertje kwam ik aan in Eindhoven. NIkky had me opgewacht met de auto en toen zijn we eerst langs hun paardjes gereden en hebben we even snel vanuit de auto gezwaaid. Ik zag vera natuurlijk als eerste en mijn reactie was echt meteen: Wat ziet ze er goed uit!! echt top.

Vera kwam eigenlijk gelijk en stapte gewoon zo het landje uit en dan mocht ze in het voorstukje loslopen bij het stalletje en het wasplaatje buiten. Na een tijdje halster omgedaan (die stond haar mooi!! Leer met goudengespen en blauw onderlegd) en toen vast aan het wasplaatsje om eventjes de beentjes wat af te spoelen, want ze had hele groene achterbenen. Na het borstelen zadel erop en hoofdstel in. Was opzich best maf om haar niet met je eigen spulletjes op te zadelen enzo Maar toen ze klaar was naar de bak en erop. Dat was maf. Ze was zo smal geworden (zeker weten positief!!) en ik zat natuurlijk echt wel weer lager als op Alinde. Nou heb rijden. Het voelde niet echt meer vertrouwd aan. Wel dat ze zeg maar vertrouwd is, maar het gevoel dat je op een vreemd paard zit wat niet meer van jou is en dat ze anders liep en ja vond ik erg raar. Ik reed ook veel te voorzichtig, maar ik vond het gewoon een beetje eng. Je zit op een paard die niet van jou is en het voelde echt aan alsof je de eerste keer op haar zit echt zo raar. Na wat rondjes gestapt ook nog eventjes gedraaft (de korte pasjes waren nog wel hetzelfde, maar daar hebben ze al super aangewerkt!!) en toen nog een klein rondje stappen. Vera gewoon op haar brave manieren wist de weg eigenlijk zelf al dus hoefde vrij weinig te doen. Daarna mocht ze nog even in het voor stukje wat grasjes eten en toen weer de wei op ze ging lekker drinken en toen in de zon staan dutten. Maar wat hebben ze daar een mooi plekje. Leuk knus stalletje met ontzettend aardige meiden echt om jaloers op te worden!
Na vera en hilda natuurlijk (die kwam ook nog even knuffelen) te hebben uitgezwaaid zijn we eerst wat gaan eten en natuurlijk weer in de korte broek gegaan,want het was zo warm. En toen richting epple jack en nog een kleinere ruitersportzaak. Bij allebij lekker rondgekeken en uiteindelijk ging met mij een mooie donkerrode jas mee van ariat (50% korting) had eerst nog getwijfeld (ga ook nooit met mij winkelen!!!!) en toch maar meegenomen en een groter halstertje voor FInn en hele flitsende dus dat past goed bij Flitzende Finn!! (ik ga vandaag eens omdoen en foto maken) en een zweepje, maar die heb ik van nikky gekregen, want die gebruikte hun niet en ik had eigenlijk wel een nieuwe nodig. Daarna nog gezellig een ijsje gegeten en toen weer richting hun huis. Daar nog wat foto's gekeken en door de weersvoorspelling toch bedacht dat ik maar niet al te laat weer naar huis moest gaan dus zijn we nog eventjes langs de wei gereden (waar vera heel lief zat te kijken) en toen door naar de Mac waar we gezellig gegeten hebben (kom ik nooit dus dat was ook wel een keer lekker) en toen hebben ze me in eindhoven op het station afgezet.
En toen kwam het verhaal: ik wilde graag de trein van 18.14 dus ik mooi naar het goede spoor toe en daar stonden een heleboel conducteurs wat ik al raar vond. Op het bord stond een hele andere trein dus ik gevraagd en ja die trein van 14 over die reed niet, maar die trein later wel. Dus ik ging zitten wachten, hoorde ik een meneer met zijn vrouw en kleinkinderen zeggen dat ze naar Utrecht gingen, maar over Rotterdam moest, omdat de trein niet reed ivm een storing. Dus ik die meneer vragen van ja ik hoorde net dat alleen die trein ervoor niet reed, maar die van half wel. Wat bleek die reed ook wel, maar alleen tot den bosch, want tussen den bosch en Utrecht reden geen treinen!! Hallo!! Over Rotterdam dat is 1,5 uur om!! Nouja zat nog een meisje en die moest ook naar Utrecht en ik heb er maar een beetje een lolletje van gemaakt. Heerlijk zitten kletsen en ja in de trein gezeten en in rotterdam overstappen op een trein naar Utrecht en Amersfoort en in Amersfoort weer overstappen in de trein naar Leeuwarden en toen veranderede ze het spoor nog 2 keer dus dat was ook zoeken en het duurde maar en ik was het reizen al helemaal zat, want deze trein had ook nog kwartier vertraging. Al met al vertrok ik om half 7 uit eindhoven en kwam ik om half 11 in Steenwijk aan. Ik was op het laatst druk pff echt mijn energie niet kwijt gekund in de trein haha. Maarja dat was wel een hele reis van 4 uur!!

Vanochtend de foto's bekeken (op pics paza staan ze!!) en toen kreeg ik toch wel een beetje tranen in mijn ogen. Het is toch 4,5 jaar mijn meisje geweest en dat rare gevoel ben ik nog niet kwijt. Ze was zo anders, maar wel super gelukkig dus misschien is dit toch wel het juiste gevoel en nikky en helma zijn zo blij met haar!! Ik kom zeker weten nog een keer die kant op. Wanneer moeten we maar eens weer gaan bekijken.
Nikky, Helma bedankt voor de leuke dag!! En knuffel vera maar goed (maar dat komt ook wel goed