Iza in Lisse

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
yvette

Iza in Lisse

Bericht door yvette » zo 16 aug 2009, 09:27

Het begon vrijdagavond natuurlijk al. Ik kwam te laat voor de hier inmiddels bekende wasstraat-methode in huize Boeder, maar er moesten nog wat puntjes op de i en alle spullen moesten nog ingepakt.
Alles schoon en wel op stal gezet (naar wat ik begreep hadden we ze beter buiten kunnen laten staan, want de was-procedure kon de volgende ochtend weer van voren af aan beginnen :o )
Ik kon gelukkig rechtstreeks naar Lisse rijden, dus mocht een beetje uitslapen.

Eerst met kleine Frumela de ring in. Wat een lekker diertje is dat toch. Als je een veulen hebt wat zo fijn kan bewegen is het jammer dat ze niet mogen draven...dressuurtoppertje in de dop :P
Nog even over de dame met de hoge hakkenl: toen we stonden te wachten, werd haar net uitgelegd door een man hoe ze moest voorbrengen. Ik herinner me nog dat ze daar een beetje geirriteerd op reageerde: "ik weet heus wel hoe ik een paard moet voorbrengen..." Uhu :D :+

Toen Iza zadelen voor de fjordsport L2-dressuur. In de losrijbak bleek dat mevrouw nauwelijks last van de warmte had...ze ging als een soort ongeleid projectiel bokkend door de baan, sorry nog Dominique... :o
Maar tijdens de proeven liep ze best lekker (behalve dan dat ze aan een stuk door liep te gillen), heb mijn punten nog niet gezien, maar het was weer een goede oefening voor de komende KNHS-wedstrijden.

Toen had ik een zeiknat paard en moest ik bijna de ring in...beetje jammer, maar mevrouw liet zich wel super zien. Ik was dan ook super-verbaasd dat ik meteen achter Odin mocht aansluiten.

De pushball-demonstratie was ook erg geslaagd, leuke groep meiden, sportief potje...doen we nog een keer :j

Toen de kampioenskeuring. Odin werd kampioen predikaatmerries, en weer mocht ik achter haar aansluiten *o/*
Het was nog even spannend met het dagkampioenschap (want daar liep o.a. Vedelsten ook nog voor mee), maar weer dezelfde nummer 1 en 2! Ik had echt nooit gedacht dat ik een kampioen in huis had, liep alleen maar mee in de ring, omdat we er toch waren voor de proefjes, wilde haar zelfs niet eens opgeven eerst...

Tussendoor nog even springen...foutloos parcours, wel jammer dat de andere deelnemers niet meer gestart zijn (want er stonden er minstens 4 op de lijst toen ik me 's ochtends ging aanmelden).
Bij L-bestgaand was het echt afzien. Was het nou echt nodig om de paarden zo lang te laten draven? Het kwartje van Iza raakte op, maar toch nog een nette 2e plaats achter Sjolvir en Tasja (niets om je voor te schamen). We hebben ons maar teruggetrokken van het bestgaand aangespannen, want het was wel mooi geweest.

En nu staat mijn vriendinnetje lekker weer op stal...kan ik weer dagelijks van haar genieten...

Sandrien, Inge, Martin, Kelly, Roos, super bedankt voor de fijne dag weer! :wave:
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Vera

Re: Iza in Lisse

Bericht door Vera » zo 16 aug 2009, 09:36

yvette schreef:Het begon vrijdagavond natuurlijk al. Ik kwam te laat voor de hier inmiddels bekende wasstraat-methode in huize Boeder, maar er moesten nog wat puntjes op de i en alle spullen moesten nog ingepakt.
Alles schoon en wel op stal gezet (naar wat ik begreep hadden we ze beter buiten kunnen laten staan, want de was-procedure kon de volgende ochtend weer van voren af aan beginnen :o )
:
volgende keer blijven ze bij mooi weer toch maar buiten. dat veulen heb ik 4 keer schoongemaakt (maar uiteindelijk toch best verzordgde fjordenpaard)

yvette schreef:
Nog even over de dame met de hoge hakkenl: toen we stonden te wachten, werd haar net uitgelegd door een man hoe ze moest voorbrengen. Ik herinner me nog dat ze daar een beetje geirriteerd op reageerde: "ik weet heus wel hoe ik een paard moet voorbrengen..." Uhu :D :+
Ha was zij dat!

yvette schreef:
Toen de kampioenskeuring. Odin werd kampioen predikaatmerries, en weer mocht ik achter haar aansluiten *o/*
Het was nog even spannend met het dagkampioenschap (want daar liep o.a. Vedelsten ook nog voor mee), maar weer dezelfde nummer 1 en 2! Ik had echt nooit gedacht dat ik een kampioen in huis had, liep alleen maar mee in de ring, omdat we er toch waren voor de proefjes, wilde haar zelfs niet eens opgeven eerst...

:

gelukkig dat je toch naar me had geluisterd O:)
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » zo 16 aug 2009, 09:39

Wat een topknol is die Iza toch! Ze heeft gewoon de hele dag door aan één stuk gepresteerd. Echt een paard om trots op te zijn! +:)+
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » zo 16 aug 2009, 09:43

Iza heeft het super gedaan!!

En leuk he? zo'n drijfnatte pony voor de keuring, had de mijne net krapaan weer gefatsoeneerd.

En ik sorry, dat ik en Sjollie van onbesuisde ererondjes houden..
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
yvette

Bericht door yvette » zo 16 aug 2009, 09:46

Sjolvir schreef:En ik sorry, dat ik en Sjollie van onbesuisde ererondjes houden..
Iza vond het heerlijk, moest er echt even uit... 8-)
roos

Bericht door roos » zo 16 aug 2009, 09:47

Gefeliciteerd, super gedaan!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » zo 16 aug 2009, 09:58

Gefeliciteerd!
Was een lange dag voor jullie zo te lezen,
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 16 aug 2009, 10:19

yvette schreef:
Sjolvir schreef:En ik sorry, dat ik en Sjollie van onbesuisde ererondjes houden..
Iza vond het heerlijk, moest er echt even uit... 8-)
Was misschien wel het meest leuke aan het bestgaand. hihi. Vooral toen ik tasja vol gas zag gaan. Dacht heee daar hebben we anton!

Maar Yvet niet zo twijfelen over de keuring met Iza, is een goed paard. En verdient best een reservekampioenschap! +:)+
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 16 aug 2009, 11:20

Gefeliciteerd Yvette met je toppertje, geniet er nou maar gewoon van dat je zo'n goed paard hebt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 16 aug 2009, 11:25

Wauw Yvette, Gefeliciteerd met je resultaten :))
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 16 aug 2009, 12:04

Gefeliciteerd met je toppaard!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » zo 16 aug 2009, 13:55

Iza heeft haar beste beentjes gisteren weer voor gezet. De hele dag in de weer geweest. En toch weer wat prijzen mee naar huis genomen.
Wodan en ik M1+10
Mir

Bericht door Mir » zo 16 aug 2009, 18:06

Gefeliciteerd Yvette, wat een mooie dag zo met je toppertje! En had jij nog last van de warmte :D met zo'n razende Iza?
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 16 aug 2009, 18:07

ook jij van harte gefeliciteerd met je super knollie
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anna

Bericht door Anna » zo 16 aug 2009, 19:54

Jullie hebben best gepresteerd gefeliciteerd
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Lotte

Bericht door Lotte » zo 16 aug 2009, 20:04

Gefeliciteerd met je goede resultaten!!
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
Amreen

Bericht door Amreen » di 18 aug 2009, 12:55

yvette schreef:Toen Iza zadelen voor de fjordsport L2-dressuur. In de losrijbak bleek dat mevrouw nauwelijks last van de warmte had...ze ging als een soort ongeleid projectiel bokkend door de baan, sorry nog Dominique... :o
Hey Yvette, Iza zag dr echt super uit, en persoonlijk vond ik dat ze niet onderdeed voor Odin. Verder waren die uitbarstingen van dr in de binnenbak, voor mij, (omgedoopt tot voorlezer van Do, en dus ook ik heb zo'n 2 uur daar binnen gestaan) nog wel vermakelijk. Voor jou iets minder want wat was het warm daarbinnen. Maar tussen dr uitbarstingen door, liet ze wel even zien hoe je hoort te lopen. Gefeliciteerd met jullie reservekampioenschap(pen)!
Kelly

Bericht door Kelly » di 18 aug 2009, 12:59

Ahhhh dus jouw koppie schuilt achter die naam :D
Nou dan hebben wij nog even staan kletsen bij de bak :j

Ik zei het al Yvet.. als Iza 10cm korter in de rug was geweest stond ze voor Odin. Vond haar qua conditie en beweging dit jaar de betere.
Maar ja... ik ben nou eenmaal Iza fan..

Wat een lijst van verdienst heeft dat paard!
L2 fjordsport
L2 mennen
L springen
AA trekproef
AA menproef
A zadelproef..
Ga er maar eens aan!
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
yvette

Bericht door yvette » di 18 aug 2009, 13:40

Bedankt Kel!
Je vindt je eigen paard natuurlijk altijd de mooiste, maar het is toch leuk als de juryleden (en andere kenners) het met je eens zijn :D

Helaas moet ik je wel corrigeren:
Ze heeft maar een B voor de zadelproef, maar dat zullen we in de toekomst nog wel eens goedmaken ;)
Enne je vergat nog L2-dressuur bij de KNHS :P
Kelly

Bericht door Kelly » di 18 aug 2009, 13:53

Compenseert toch mooi O:)
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Plaats reactie