Omver lopen...?

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nancy imka

Re: Omver lopen...?

Bericht door nancy imka » wo 12 aug 2009, 20:42

Vandaag heeft Emy weer een lesje geleerd. Ik heb een stukje van 11 bij 11 afgezet en ben met een touw in de weer gegaan. Ze deed het best goed al was het voor beide toch wel wennen! Wel leuk om te doen. Alleen liep ze na het oefenen ons nog steeds omver.... Nu maar hopen dat als we een paar keer geoefend hebben dat dat over is...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » do 13 aug 2009, 07:46

Ik denk dat het juist de kunst is om juist na he oefenen ook consequent te blijven(endat is lastig weet ik!)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » do 13 aug 2009, 08:30

Ook na het oefenen op die afstand blijven hameren hoor! Die oefeningen zijn er om je te helpen, ze gaan niet het ganse probleem oplossen als jij niet in de dagdagelijkse omgang even consequent blijft als tijdens de spelletjes. Dan geef je ook gemengde signalen af: enerzijds speel je wel de baas, maar anderzijds laat je buiten het bakje van 11 op 11 wel over je heen lopen. Als ze je echt helemaal ondersteboven loopt, dan treed je best gewoon één keer heel hard op. Dit wordt op termijn immers gevaarlijk!
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
roos

Bericht door roos » do 13 aug 2009, 12:43

Ik begin al met oefenen (en consequent zijn )als ik naar het land ga. Neem ik alleen Danc mee komt Ekdal meestal toch even koekeleren. Ik maak me dan groot en dan moet ie op gepaste afstand stoppen. Dat is nog best wel lastig, maar het gaat wel steeds beter. Pas ik het het juiste moment vind loop ik naar hem toe, in zijn ruimte. Als hij toch naar mij toe komt maak ik me groter, maar doe eerste een stap naar achter(mag je ook met de stem ondersteunen??)
Maar ik snap het best wel hoor Nancy, het is lastig om consequent te zijn. Dus schaam je niet!
Ik zie het altijd als...; ik werk in het onderwijs met kleuters en daar hebben we ook regels waar je je altijd aan moet houden. Het is niet zo omdat je toevallig geen zin hebt dat je geen jas hoeft op te hangen.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 13 aug 2009, 19:12

Het is meer dat die fjordjes dan achter je aan lopen in de paddock en dat ze dan ineens voorbij loopt en je echt in je rug passeerd. Of dan doet Imka bijv dr oren naar achter vliegt ze weg en dan sta ik er toevallig ook. Gister was er een hele ruimte naast me en moet ze ook echt raak langs me heen. Op dat moment ben ik niet met haar bezig maar loopt ze wel te draken in die paddock. We waren bezig met weggaan en ze kunnen altijd de paddock in om te schuilen in hun stalletje dus opsluiten in het weiland is ook geen optie. Ik geef op dat moment wel een pets maar goed geloof niet dat ze onder de indruk is...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Plaats reactie