wie hoog zit kan laag.....
Re: wie hoog zit kan laag.....
van mijn eigen paarden ben ik nog nooit afgevallen, ondanks de gekke capriolen die weleens kunnen maken. Laatst wel bijna van Exel toen hij ineens oog in oog stond met een ezel.
Ik ben wel 2 keer met paard gevallen, de eerste keer met Vera toen ze vanuit volle galop ineens dacht een sliding te kunnen maken (er kwam een jongetje achter een boom vandaan), maarja ze is geen westernpaard, dus daar lagen we samen.
En een tijdje terug met Exel, die had ineens geen grip meer met een bergje op gaan en die viel op zijn knieën, overigens zat ik toen nog steeds in het zadel
Ik ben wel 2 keer met paard gevallen, de eerste keer met Vera toen ze vanuit volle galop ineens dacht een sliding te kunnen maken (er kwam een jongetje achter een boom vandaan), maarja ze is geen westernpaard, dus daar lagen we samen.
En een tijdje terug met Exel, die had ineens geen grip meer met een bergje op gaan en die viel op zijn knieën, overigens zat ik toen nog steeds in het zadel
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Ik ben er ontelbaar vaak afgevallen, maar vaak op een lullige manier. Ben zelfs een keer tijdens de zadelproef (BALEN!) er afgevallen.. naja afgevallen, ik gleed er af.. Was gelukkig tijdens het eerste inspring oefeningetje, toen Iwan besloot om toch niet te springen en een slidingstop maakte. Ik zat toen op zijn hals, maarja je wilt niet smerig worden met je nette pakkie, en dus lekker blijven zitten. Iwan deed zijn hoofd steeds lager, steeds lager en toen kon ik zo afstappen met zijn hoofd tussen mijn benen. Dus Nicolletje lekker nog schoon!
Daarna sprong hij als een zonnetje met een AA als resultaat
Dit bovenste moet ook op film bij iemand in Nederland zijn, want het is toen gefilmd
Afgelopen voorjaar ben ik ook nog in aanraking met de grond gekomen, toen Iwan struikelde en wij samen op de grond belanden, maar wij hadden gelukkig allebei niets.
Verder is het al een hele tijd geleden, maarja het zou ook wel een prestatie zijn om van een 21 jarige af te vallen..
Daarna sprong hij als een zonnetje met een AA als resultaat

Dit bovenste moet ook op film bij iemand in Nederland zijn, want het is toen gefilmd

Afgelopen voorjaar ben ik ook nog in aanraking met de grond gekomen, toen Iwan struikelde en wij samen op de grond belanden, maar wij hadden gelukkig allebei niets.
Verder is het al een hele tijd geleden, maarja het zou ook wel een prestatie zijn om van een 21 jarige af te vallen..
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Jackie is tot zijn 3e schrikkerig gebleven. Maar hoe ouder hij werd, hoe minder ver hij opzij sprong, en abrupt omdraaien deed hij ook niet meer. Pest was alleen dat hij wel eens viel als hij schrok, op latere leeftijd.Jankeke schreef:Vroeger (toen ik nog jong was hihi), deed ik alles met de paarden en was ik nergens bang voor. Nu je ouder bent heb je toch wat meer scenario's in je hoofd en wordt je voorzichtiger. (Lees: niet bang, maar voorzichtig). En met die voorzichtigheid heb ik ook plezier hoor.Lovemischa schreef:Dat heb ik nou ook Janneke, dat je je van alles in je hoofd haalt als je rijdt. Ik denk altijd als ik galoppeer: als hij maar niet struikelt, ik zie me dan al over de kop gan, het hele scenario komt langs.
Jackie was heel schrikkerig en keerde zich voor het minste of geringste ineens loeisnel om. Maar gelukkig kon ik meestal redelijk blijven zitten.
Is jackie altijd schrikkerig gebleven of was dat alleen dat ene ongelukkige moment. En dat er dan maar één persoon is die aan je vraagt of het wel gaat.....ongelofelijk! Wat moet jij een pijn hebben gehad.
Ik durfde vroeger ook alles, ging me niet gauw te hoog, of te gek. Ik ging op mijn verzorgpony, welshje van 1.35 in galop door de berm, schuin de sloot in en aan de andere kant er weer uit, alles in galop. Totdat ik een keer een koprol maakt met pony en al. Springen zonder zadel. Met 2 man erop zonder zadel, touw aan het halster en dan in galop over de slingerpaadjes in het bos. Ach, je zag geen gevaar. Maar ik ben nu absoluut geen held meer.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
[quote="Jet&Erna"]Troost je met de gedachte dat juist de beste amazone zeer hard kan vallen. (anky avontuur met gebroken ledematen). Dus prijs je juist gelukkig dat je bij die categorie valt.[quote]
Da's nou een opbeurende gedachte. Die houd ik erin. Toch knap dat jij zelden of nooit valt. (klop het idd maar af want ik heb het ook laatst gezegd en zie nu de gevolgen). Ik geloof dat er met paardrijden verhoudingsgewijs niet meer ongelukken gebeuren als met een andere sport, alleen de impact van de ongelukken is meeestal groter. Zoals jij nu ook met veel last van je stuitje.
Da's nou een opbeurende gedachte. Die houd ik erin. Toch knap dat jij zelden of nooit valt. (klop het idd maar af want ik heb het ook laatst gezegd en zie nu de gevolgen). Ik geloof dat er met paardrijden verhoudingsgewijs niet meer ongelukken gebeuren als met een andere sport, alleen de impact van de ongelukken is meeestal groter. Zoals jij nu ook met veel last van je stuitje.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Ziggy schreef:van mijn eigen paarden ben ik nog nooit afgevallen, ondanks de gekke capriolen die weleens kunnen maken. Laatst wel bijna van Exel toen hij ineens oog in oog stond met een ezel.
Ezels zijn ook eng als je bedenkt dat je ook zulke grote oren zou kunnen hebben.
Jij ook al mét je paard gevallen. Dat lees ik veel.
Maar ook jij bent er nog niet vaak van af gestuiterd. Gelukkig maar. Ik hoop dat mijn gestuiter laatst ook de laatste keer was. Ik heb er genoeg van. Nog één keer en IK lap hem pootje!!!!!!
All that we see
All that we seem
All that we seem
[quote="Nicole"]Ik ben er ontelbaar vaak afgevallen, maar vaak op een lullige manier. Ben zelfs een keer tijdens de zadelproef (BALEN!) er afgevallen..[quote]
Oooooh wat ben ik blij met het begin van je eerste zin. Ik ben gelukkig niet de enige die vaak valt. Maar dat je dat nu net moet overkomen tijdens de zadelproef.......dat is dubbel zo erg. Gelukkig maar dat het reultaat toch nog goed was. Zegt veel over je kwaliteiten. Nu maar hopen dat iemand dit leest en dat filmpje toevallig heeft. Dan wil ik het ook zien!!!
En jij bent óók al samen met je knollie gevallen. Ik zal toch wel wat beter op moeten passen denk ik. En mijn gedachten meer meer bij moeten houden. maar ja...loopt je knollie lekker, je hebt het zonnetje in je rug...tja dan droom je weg en zitten er plots MONSTERS in de mais!!!!!
Oooooh wat ben ik blij met het begin van je eerste zin. Ik ben gelukkig niet de enige die vaak valt. Maar dat je dat nu net moet overkomen tijdens de zadelproef.......dat is dubbel zo erg. Gelukkig maar dat het reultaat toch nog goed was. Zegt veel over je kwaliteiten. Nu maar hopen dat iemand dit leest en dat filmpje toevallig heeft. Dan wil ik het ook zien!!!
En jij bent óók al samen met je knollie gevallen. Ik zal toch wel wat beter op moeten passen denk ik. En mijn gedachten meer meer bij moeten houden. maar ja...loopt je knollie lekker, je hebt het zonnetje in je rug...tja dan droom je weg en zitten er plots MONSTERS in de mais!!!!!
All that we see
All that we seem
All that we seem
@Lovemischa: Ging hij dan gewoon door de knieën van de schrik??
Ik hoop dat Vlin toch een keer ALLE vertrouwen in mij krijgt zodat hij er niet meer vandoor spurt.
Ik hoop dat Vlin toch een keer ALLE vertrouwen in mij krijgt zodat hij er niet meer vandoor spurt.
All that we see
All that we seem
All that we seem
nee, dan sprong hij opzij als hij schrok (hij schrok van de belachelijkste dingen hoor) en dan verloor hij zijn evenwich. Dat is de reden dat ik op zijn 32e gestopt ben met rijden. Hij struikelde teveel.
Ezels waren hier ook een drama....Marga vindt ze trouwens ook niet leuk. Maar 2 van onze buren hebben ezels, dus ze went er al aan.
Ezels waren hier ook een drama....Marga vindt ze trouwens ook niet leuk. Maar 2 van onze buren hebben ezels, dus ze went er al aan.
Baranna 13-5-2006
Op zijn 32ste stoppen met rijden.......geweldig dat zo'n ouwetje nog zo lang onder het zadel kon. Alleen nog maar stap en draf. Of ook galopje erbij?
All that we see
All that we seem
All that we seem
alleen stappen hoor, klein rondje en de laatste jaren altijd zonder zadel. Hij bleef het geweldig vinden, maar ik moest stoppen omdat hij of struikelde omdat hij schrok, of hij struikelde omdat hij té graag wou, hij liep altijd te overhaast, had er nog zo´n lol aan.
Baranna 13-5-2006
Jankeke ik zal het bij deze idd nog even afkloppen. Op een manege was er een leuke regel gesteld. Namelijk als je van het paard afviel kreeg je een zilveren speldje zo één die je op het jasje of cap speld. Je kan wel raden dat menig kind hoopte op een val!
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
@ jet&erna: En iedereen maar z'n best doen om er af te vallen met het gevolg dat er juist niemand viel. Ze zaten er allemaal te losjes (lees: ontspannen) op!
All that we see
All that we seem
All that we seem
Wat een leuk idee Jet ....... alleen was mijn manege van vroeger dan al na een week failliet geweestJet&Erna schreef:Jankeke ik zal het bij deze idd nog even afkloppen. Op een manege was er een leuke regel gesteld. Namelijk als je van het paard afviel kreeg je een zilveren speldje zo één die je op het jasje of cap speld. Je kan wel raden dat menig kind hoopte op een val!

Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Het is echt al een hele tijd terug. Pamba kan dan wel erg eigenwijs zijn, maar ze steigert, bokt of struikelt eigenlijk nooit.
Laatste keer was denk ik 2 jaar terug, toen brak mijn bit. Hoe dat heeft kunnen gebeuren was me een raadsel maar Pamba schrok er toen zelf van en nam van schrik een sprintje
was ik even blij dat ik in de bak reed op dat moment..
Laatste keer was denk ik 2 jaar terug, toen brak mijn bit. Hoe dat heeft kunnen gebeuren was me een raadsel maar Pamba schrok er toen zelf van en nam van schrik een sprintje

haha Megan
het is natuurlijk een hele investering in die speldjes. Maar wel een stimulans om kinderen te leren dat vallen van een paard er net zo bijhoort als het poetsen etc. om er niet bang van te worden.
Telt het vallen uit een sulky ook?
dan kan die er nog bij geschreven worden sinds tig jaar terug van Erna gevallen bent. Vorig jaar ben ik in een te snelle gang met Sophietje in een bocht in het bos uit de sulky gevlogen
..ik weer.

Telt het vallen uit een sulky ook?

'Je ziet pas wat je hebt,
De laatste keer dat ik van Pasja afviel was vorig jaar mei. En wel onder het toeziend oog van de zadelmaker en de vorige baas van Pasja, toen ik bij de zadelmaker in de bak een proefrondje ging rijden op m'n nieuwe zadel. Balen!
Gelukkig nooit ernstige valpartijen gehad. Wel eens in de berm vlak naast een sloot beland. Het eerste wat ik toen deed, was gauw opstaan en rondkijken of niemand 't gezien had, hihi!

Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Uhmm voor het laatst is denk ik in Oktober ongeveer een jaar geleden.xD
Toen ging ik springen en Prizly had er niet zo'n super zin in
dus ik zat al in de verlichte zit ze deed haar voor benen om hoog en toen alweer
heel gauw voetjes maar weer op de grond en heel snel blijven staan.
Dus bof op de balken en moest de paal tegen houden anders had ik die ook nog op m'n
hoofd gehad.xD En ze bleef ik heel mooi staan van nou waarom lig je nou zo dom op de grond.xD
Toen ging ik springen en Prizly had er niet zo'n super zin in
dus ik zat al in de verlichte zit ze deed haar voor benen om hoog en toen alweer
heel gauw voetjes maar weer op de grond en heel snel blijven staan.
Dus bof op de balken en moest de paal tegen houden anders had ik die ook nog op m'n
hoofd gehad.xD En ze bleef ik heel mooi staan van nou waarom lig je nou zo dom op de grond.xD
Prizly(briggen×myrstein): L1+5 (l)verkocht
Kora(wobke×remmelt): Nog niet gestart(l)
Kora(wobke×remmelt): Nog niet gestart(l)
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
ik val praktisch nooit omdat ik heeel bang ben om te vallen. ik klamp mij dan ook echt vast mocht er iets gebeuren haha
Maaarrrr van lynda ben ik wel half afgevallen vorig jaar. Ik had haar net en ik ben gek op western trail dus daar moest lyn ook aan geloven... Eerst had ik inhand al van alles geprobeerd. En nu maar eens bvanuit het zadel dacht ik. 1 onderdeel is de pick up. dan pak je iets op van een ton ofzo neemt het mee en legt het ergens anders, andere ton weer weg. Ik had een emmer. dus hup emmer pakken geen probleem maar rijden met een klepperende emmer tegen haar hals vond ze echt niet leuk!ik voelde haar al wat gespannen lopen en ineens was ze er klaar mee. Lynda begon hele kleine, maar wel duidelijke bokjes te geven. Het hield niet op! het was net een boze shetlander hahah
Ik reed vanwege de emmer op 1 hand.ik kwam naast het zadel terecht en vervolgens achter het zadel toen lukte het mij niet meer om er terug in te komen.. dus na weer een bok heb ik mij eraf laten glijden.
Lynda stond echt te kijken naar mij van he??? maar dat hoefde nou ook weer niet...
Maaarrrr van lynda ben ik wel half afgevallen vorig jaar. Ik had haar net en ik ben gek op western trail dus daar moest lyn ook aan geloven... Eerst had ik inhand al van alles geprobeerd. En nu maar eens bvanuit het zadel dacht ik. 1 onderdeel is de pick up. dan pak je iets op van een ton ofzo neemt het mee en legt het ergens anders, andere ton weer weg. Ik had een emmer. dus hup emmer pakken geen probleem maar rijden met een klepperende emmer tegen haar hals vond ze echt niet leuk!ik voelde haar al wat gespannen lopen en ineens was ze er klaar mee. Lynda begon hele kleine, maar wel duidelijke bokjes te geven. Het hield niet op! het was net een boze shetlander hahah
Ik reed vanwege de emmer op 1 hand.ik kwam naast het zadel terecht en vervolgens achter het zadel toen lukte het mij niet meer om er terug in te komen.. dus na weer een bok heb ik mij eraf laten glijden.
Lynda stond echt te kijken naar mij van he??? maar dat hoefde nou ook weer niet...
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!