Ik had iets opgevangen dat we nu even niet met de paarden van Anja samen mogen rijden, omdat Dora iets heeft wat jeukt en dan zouden Vera en ik ook besmet zijn. Nou ikke heb helemaal geen jeuk en Vera heeft altijd al jeuk, maarja ik was allang blij dacht lekker vakantie te hebben

Maar vandaag kwam Clau de wei in en ik wist gewoon dat er iets ging gebeuren dat anders was als anders. Vera kreeg hooi en ze kwam met het halster naar mij toe, ik werd er gewoon een beetje zenuwachtig van (niet zeggen hoor tegen Clau) en toen ging ik ook nog op haar hiel staan, oeps

Eerst was alles toch vrij normaal, poetsen, zadel op me rug, hoofdstel aan en ik werd weer ingespoten met dat stinkspul. Getver je stinkt een uur in de wind, maarja volgens Clau blijven dan de steekvliegen weg......... nouja dan maar stinken, toch?
Stapt ze op en ik wil al richting de wei van Pjaf en Qweenie lopen, gaat dat gekke mens bij ons het weggetje naar beneden. Ehh Clau ik ga dit niet leuk vinden, maar ze bleef praten dat ik zo braaf was en dat ik het best kon. Onderaan het bergje heb je een weggetje naar links en dat heb ik gisteren met Vera ook gedaan, dus daar wilde ik in, stuurt ze me weer een andere kant op. Hellup dit gaat niet goed hoor

Jeetje ik vond het zo spannend, ik was wel eens meer met Clau alleen op pad geweest, maar dat was verleden jaar en toen heb ik de hele weg om mama Vera lopen roepen, dat doe ik nu niet meer hoor. Ben nou toch een grote jongen? Dat zegt Clau altijd.
We kwamen langs van die witte beesten en die stonden me stom aan te kijken joh, gingen ze ook nog lopen bleren ook bbbrrrr gelukkig stonden ze achter een draadje.
Aan het einde van het pad kan je naar links een berg op, dat weet ik, want die wil ik altijd heel hard op galopperen, dus ik dacht dat we daarheen gingen. Ja hoor ik had het kunnen weten, madam wilde een andere kant op

Gingen we een heuveltje op galopperen, heb ik gauw stiekem een bokje gegeven, maar ze was niet onder de indruk, ging alleen maar lachen. Hoe vind je die nou? Bovenaan het bergje lag toch iets engs joh, ik ben echt gestopt en wilde omdraaien, maarja volgens Clau was het gewoon gedroogd gras en hoefde ik niet bang te zijn en zij zou me beschermen. Dat is toch weer lief he?
Toen kwamen we langs zo'n blikken geval, nou ben ik die van Clau wel gewend, heb er zelfs nog eens een hoeftekening op gegeven, maar die is rood en deze was gemeen blauw, deed zeer aan me ogen joh! Ik wilde gauw terugrennen, maar ook nou zei Clau dat het niet eng was en dat zij me zou beschermen, pfieuw als ik haar toch niet bij me had gehad.
En ineens zag ik dat we op de terugweg waren, ik weet de weg best wel een beetje hier hoor, dus ik ging gelijk ietsje harder lopen. En toen mocht ik wel me favo bergje op galopperen, heb er maar weer een bokje tegenaan gegooid.
Zijn we bijna bij de wei van Pjaf en Qweenie, stuurt ze me weer 1 of ander paadje in, neeeeeeeeeeeeeeee dat wil ik niet

Ik heb onderweg ook nog lekker maïsbladeren mogen eten en grasjes, dus ze is best wel lief voor me hoor. En thuis kreeg ik lekker muesli en hooi en heel veel knuffels, Clau zei dat ze heel trots op mij was.
En nou ga ik lekker slapie doen, ff bijkomen van alle spannende dingen die ik heb beleefd vandaag