wie hoog zit kan laag.....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Jankeke

Re: wie hoog zit kan laag.....

Bericht door Jankeke » wo 05 aug 2009, 07:04

lientje schreef: ik lag er toen onder water onder, gelukkig stond ie heel snel op en had ik toen wel een cappie op.
Maar was wel koud! Midden in de winter zeiknat 5 km naar huis moeten rijden brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Wat een enge val partij. Viel hij bovenop je in het water of had je alle vrijheid van opstaan. Mijn leasedochter had dat ook een keer met haar paardje in de IJzerenMan (een grote zwemplas). Toen ik dat van haar hoorde werd ik aardig boos. Maar dat was van de schrik. Zij is ook zo'n durfal.
Maar wat moet dat koud zijn geweest en wat is 5 km dan lang!!!! Ik denk niet dat jij nog ooit in de winter door het water galoppeert. (of heb ik het mis?)
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
lientje

Bericht door lientje » wo 05 aug 2009, 07:04

Sorry, maar oms deze bovenstaande post moet ik toch even heel hard lachen :D Zie het helemaal voor me hahaha
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Megan

Bericht door Megan » wo 05 aug 2009, 09:13

lientje schreef:Sorry, maar oms deze bovenstaande post moet ik toch even heel hard lachen :D Zie het helemaal voor me hahaha
hihihi, ik ook hoor. Ik zie Vlin al helemaal het weiland induiken en Jankeke als in een tekenfilm nog in de lucht hangen hahaha (sorry Jankeke).

Reya is een keer zoooo geschrokken, mijn zus reed op haar en kwam langs een hoge heg. Daar bleek een hond achter te zitten :o .
Reya draaide zich zo snel (op één achterhoef) om dat mijn zusje helemaal scheef in haar kleren zat. Die gingen nog rechtdoor. Zelfs haar bh zat helemaal verdraaid := Wel knap dat ze bleef zitten!
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » wo 05 aug 2009, 09:27

Ben in mijn hele paardrijcarierre 4x gevallen,
reed van mijn 6e tot 13e 2x gevallen..
daarna gestopt en op mijn 21e weer begonnen met rijden en ook 2x gevallen,
1x haflinger in het bos bokkend van een heuveltje af ja dan val je snel en ook lief dat de rest even lekker over me heen galopeerde tssss

2e x van een pony in de les geen idee waarom

daarna weer van een haflinger in de bak een heerlijke rodeo gehad en alles wat ik kon kneuzen was ook gekneusd

en nog een x buiten van een bejaarde 19 jarige die vond t nodig om gek te doen gelukkig viel de meneer met wie ik daarna geruild had er na 10 minuten ook af die vond zichzelf iets te goed haha
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 05 aug 2009, 09:27

@ jankeke, ik was in de bak op 20 december 2007
kwam uit mijn werk, moest eigenlijk al heel nodig plassen, samen met oude verzorgster danielle even uniek en arie laten rennen in de binnenbak op de manege... even de benen strekken, want het vroor toen heel hard dus ze konden geen kant op

toen dachten we even zonder zadel (netjes cap gehaald!) uit te stappen...
en ik dacht ook wel even leuk een stukje te draven, maar arie was nogal bang aangelegd en ik had een bos sleutels in mijn jaszak en die beginnen te schudden en ze raakt in paniek, kwam een paar keer omhoog dat ging nog goed en toen draaide ze heel raar in één ruk om en schoof ik ernaast, recht op mijn kont waardoor mijn ruggengraat krak zei halverwege :+

het is nog steeds een zwakke plek, merk het nu weer heel erg omdat ik vanwege mijn operatie alleen maar op mijn rug mag liggen, word soms 's nachts wakker en dan heb ik echt op die plek pijn en weet ik niet meer waar ik het zoeken moet....

maar verder geen last meer van....
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Jankeke

Bericht door Jankeke » wo 05 aug 2009, 09:49

Megan@ en Lientje@; Nadat ik alle schaamte vanme af had geveegd en de boosheid naast me neer had gelegd moest ik er ook wel om lachen. Ik kreeg ook zo'n tekenfilmpje voor mijn ogen.
Grappig megan@ dat de kleren van je zusje kleren verdraaid zaten. Kun je zien hoe snel dat het gaat.
All that we see
All that we seem
Jankeke

Bericht door Jankeke » wo 05 aug 2009, 10:01

nadinefjorden schreef:en nog een x buiten van een bejaarde 19 jarige die vond t nodig om gek te doen gelukkig viel de meneer met wie ik daarna geruild had er na 10 minuten ook af die vond zichzelf iets te goed haha
Hoe ouder hoe gekker maar daarna gerechtigheid!
Trouwens, toen de rest van de groep gewoon over je heen liep.......Misschien allemaal wat onervaren en niet instaat geweest hun paard te keren of te stoppen. heb je je toen erg bezeerd? Maar over het algemeen ben jij niet zo vaak gevallen. Ik trouwens ook niet hoor. Op de manege een keer of 3, van de Grote Vos ook 1 keer.
Dat alles in ongeveer 15 jaar. Maar nu in anderhalf jaar 3x!!!!!! "t moet niet gekker worden!
All that we see
All that we seem
Jankeke

Bericht door Jankeke » wo 05 aug 2009, 10:07

Cindy+Uniek@ wat een naar verhaal. Ik ben toch al zo voorzichtig met ruggen. (Van dieren en kinderen) Waarschijnlijk omdat mijn rug ook een oplapbeurt heeft gehad (aangeboren afwijking) en daardoor kwetsbaar. Dus als ik zoiets lees dan word ik altijd een beetje naar. Even een rare vraag....hoorde je die "krak" ook?
Vervelend is het dat je daar dan vooral 's nachts last van hebt, als je niets geen afleiding hebt en je hele lijf zo graag wil slapen. Dan duurt zo'n nacht lang. Sterkte ermee.
All that we see
All that we seem
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 05 aug 2009, 10:16

even afkloppen; van haakon ben ik nog niet af gevallen, van ubie wel eerste winter dat ik m had, in de binnebak, weet nog niet wat r is gebeurd, maar ik kwam bij al liggend op de grond, mega deuk in t zijschot van de bakrand en iederen maar vargen waar de stal van mijn paard was, geeeeen idee, blijkt dat ie ineens op n lopen heeft gezet en ik er in de bocht vanaf ben gevlogen, weet nog dat ik bakgenootje voreg of ze even met r paard wou stappen omdat ik ubie niet rustig klreeg en die bleef draven, ze zei ja en toen ging t licht uit, lang leev de cap.

ben met meerdree paarden wel al gevallen, soms met paard, soms door komische actie (in duinen galopperen we n pad omhoog, paardje stopt ineens om te eten en ik vloog alleen verder haha)

je bent echt niet de enige, denk dat iedereen wel s zand heeft gehapt en t kan iedereen ook zo weer gebeuren, risico van de hobby zal ik maar zeggen
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » wo 05 aug 2009, 10:27

Ik ben van Piet nog nooit gevallen, van Shadow wel 1x. Die kon Bas niet bijhouden en gaf een bok uit ongenoegen, maar ze had nog niet zoveel evenwichts gevoel en sprong hierbij in het pas geploegde land en ze wilde hier weer uitspringen. Ik lag in het land en Shadow stond op de weg naar me te kijken zo van "Wat doe jij nou op de grond??"
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 05 aug 2009, 10:28

nou horen niet echt
ik viel en draaide me in een fractie van een seconde op mijn rug met mijn benen opgetrokken en wist gelijk dat het mis was... heb gelijk de ambulance laten bellen ging kapot van de pijn, mijn onderug en stuitje, ik zei gelijk 'een van die 2 is gebroken' gloeiend heet voelde het en ik heb liggen krijsen..... ambulance was er snel gelukkig

dan moet je natuurlijk helemaal stil blijven liggen tot ze zeker weten dat het een stabiele breuk is anders verlam je jezelf dus kreeg een katheter in omdat ik al zo nodig moest, daardoor heb ik daar erg veel pijn aan gehad
toen door de scan enzo was dus stabiel, zat op het randje wel of niet opereren, omdat 1 wervel dus ingedeukt is gebleven, maar sommigen komen daar slechter uit dan ervoor dus ik ben niet geopereerd... anders hadden ze die wervel weer op normale grootte gespoten oid

mag ik vragen wat voor afwijking jij had?
Jankeke

Bericht door Jankeke » wo 05 aug 2009, 11:01

Carolinef schreef:ben met meerdree paarden wel al gevallen, soms met paard, soms door komische actie (in duinen galopperen we n pad omhoog, paardje stopt ineens om te eten en ik vloog alleen verder haha)

je bent echt niet de enige, denk dat iedereen wel s zand heeft gehapt en t kan iedereen ook zo weer gebeuren, risico van de hobby zal ik maar zeggen
Die aktie is lachen!!!!! fjordjes hebben er toch wel patent op om hun mens te lanceren.

Ik denk ook dat het iedereen wel weer een keer kan overkomen, dat is een waarheid als een koe (uh pardon...fjord)
All that we see
All that we seem
Jankeke

Bericht door Jankeke » wo 05 aug 2009, 11:05

Daphne_65 schreef:Ik ben van Piet nog nooit gevallen, van Shadow wel 1x. Die kon Bas niet bijhouden en gaf een bok uit ongenoegen, maar ze had nog niet zoveel evenwichts gevoel en sprong hierbij in het pas geploegde land en ze wilde hier weer uitspringen. Ik lag in het land en Shadow stond op de weg naar me te kijken zo van "Wat doe jij nou op de grond??"
Gelukkig viel je in pas omgeploegd land, dat lijkt mij minder pijnlijk. En Shadow bleef tenminste nog staan. Ik zou er al heel wat voor geven als Vlin dat ook zou doen. Voor mijn part heel hard lachend maar als hij maar bij me blijft. Ik loop er altijd als een idioot achteraan te rennen. Het is net een slapstick.
All that we see
All that we seem
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 05 aug 2009, 11:08

dik een jaar geleden, ik had les, in de manege, zonder adel. Ik wilde aangalloperen, karev ging heul hard draven. Ik ging aan de glij, en toen ze eenmaal aangallopeerde viel ik eraf... mijn instructr. moest heel hard lachen, omdat ik op d'r nek zat...

laatst was ik wel een beetje trots op mijzelf. Ik heb een tijd zonder zadel gereden, en daardoor best een onafhankelijke zit gekweekt. We waren aan het buitenrijden, toen er in eens een hond uit het maisveld vloog. We reden op een zandpad van 3 meter breed, en de paarden konden óf heelhard vooruit, of ineens omdraaien en van het gevaar af. Dat deden ze dus. Ik reed met lange teugel, en zonder zadel, zag em niet aankomen, maar bleef keurig zitten terwijl ze een 180 graden omdraaien deden. Stalgenoot die met zadel reed kukelde er bijna af,die hing al..
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Jankeke

Bericht door Jankeke » wo 05 aug 2009, 11:11

Cindy+Uniek schreef:nou horen niet echt
Wat moet jij een pijn hebben gehad. Gelukkig dat ze je niet hebben hoeven opereren.
Ik heb te weinig kraakbeen tussen de wervels en daardoor begon de boel te verschuiven met allerlei uitstralingspijn en altijd oververmoeidheid.
Toen zijn de onderste 3 ruggewervels vastgezet met bot uit mijn heup. (spondylodese) De pijn in mijn benen is weg maar mijn rug is altijd super moe, chagerijnig en altijd aanwezig.
All that we see
All that we seem
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 05 aug 2009, 11:12

Jankeke schreef:
Cindy+Uniek schreef:nou horen niet echt
Wat moet jij een pijn hebben gehad. Gelukkig dat ze je niet hebben hoeven opereren.
Ik heb te weinig kraakbeen tussen de wervels en daardoor begon de boel te verschuiven met allerlei uitstralingspijn en altijd oververmoeidheid.
Toen zijn de onderste 3 ruggewervels vastgezet met bot uit mijn heup. (spondylodese) De pijn in mijn benen is weg maar mijn rug is altijd super moe, chagerijnig en altijd aanwezig.
brrr lekker dan.... daar heb je dus als kind ook bar veel last van gehad?
Jankeke

Bericht door Jankeke » wo 05 aug 2009, 11:14

Tamara schreef:laatst was ik wel een beetje trots op mijzelf. Ik heb een tijd zonder zadel gereden, en daardoor best een onafhankelijke zit gekweekt. We waren aan het buitenrijden, toen er in eens een hond uit het maisveld vloog. We reden op een zandpad van 3 meter breed, en de paarden konden óf heelhard vooruit, of ineens omdraaien en van het gevaar af. Dat deden ze dus. Ik reed met lange teugel, en zonder zadel, zag em niet aankomen, maar bleef keurig zitten terwijl ze een 180 graden omdraaien deden. Stalgenoot die met zadel reed kukelde er bijna af,die hing al..
Wauw Tamara, jij kunt met recht trots zijn op jezelf. Dan heb je pas echt een goede zit. Knap!! Ik wou dat ik dat ook kon, maar ik kan absoluut niet rijden zonder zadel.
All that we see
All that we seem
Jankeke

Bericht door Jankeke » wo 05 aug 2009, 11:16

Cindy+Uniek schreef: brrr lekker dan.... daar heb je dus als kind ook bar veel last van gehad?
Ja, ik had altijd veel pijn in mijn benen....Groeipijn noemden ze dat toen. Bleek later mijn rug dus te zijn.
All that we see
All that we seem
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » wo 05 aug 2009, 11:29

Troost je met de gedachte dat juist de beste amazone zeer hard kan vallen. (anky avontuur met gebroken ledematen). Dus prijs je juist gelukkig dat je bij die categorie valt.

Zeven jaar geleden is het voor het laatst dat ik van een paard gevallen ben. Ik rijd vier keer in de week- de sec.lijm doet zijn werk :D zoal met Ernie als Fee. Kansen genoeg om er eens van af te vallen. Tot nu nul keer van Fee gevallen (meteen afkloppen).

Die laatste keer dat ik gevallen was was met Ernie. Heerlijk zonder zadel tot er een tractor langs de bak reed die even te snel optrok. Waardoor Ernie de gein in zag om er met een spurt er vandoor te gaan. Echter ik bleef hangen op het moment dat Ernie een versnelling hoger ging. Met een harde klap belandde ik op mijn stuit. Sinds de dag van vandaag mag ik er een pijnelijke herinnering aan over houden want de stuit is nu een heel gevoelige plek geworden.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
chanel84

Bericht door chanel84 » wo 05 aug 2009, 12:17

Uhm, ik ben ontelbaar vaak gevallen. :=
Vooral van Joop, tijdens springwedstrijden, want dan ging hij 'showen' (lees: groot maken en een rodeoshow weggeven tijdens het applaus/aan de kletter gaan in het parcours/net niet uitkomen op een sprong en er dan een mega wapper van maken).

Offeh, die keer dat ik en Jet met Joop en erna naar buiten gingen en ik het einde van het pad niet eens haalde.
Witje was uitgebroken en kwam ff langsdenderen en Joop deed mee, springt het weiland in waardoor ik eraf viel en hij er met Witje vandoor ging richting de snelweg.
Jet kwam mij nog helpen, waardoor Erna nog over me heen denderde (had overal blauwe plekken waar ze me had aangetikt in haar pogingen me te ontwijken).
Die buitenrit zal ik iig nooit vergeten. :n

En ik ben zelfs een keer van Uni afgevallen.
Tijdens het afstijgen bleef ik aan de lepel(?) hangen met m'n knieholte en ik kon geen kant meer op.
Terwijl ik daar hing zag Uni een heel aanlokkelijk grassprietje en die moest ze natuurlijk opeten.
Toen ze eenmaal stilstond ben ik met een plof op de grond gevallen en keek ze me echt zo aan van "huh, wat doe jij daar nou?" :?

De blessures die ik heb opgelopen in m'n rijcarriere:
gekneusde pols
gekneusde neus
verrekte nekspieren
verrotte rug
veel blauwe plekken
veel spierpijn
verzwikte enkels (allebei tegelijk)
-xxx- Loraine

Kijk hier voor een leuk, gezellig (discussie)forum: http://www.sweetlovetalk.eu
Plaats reactie