Het D-tjes topic!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ziggy

Re: Het D-tjes topic!

Bericht door Ziggy » za 01 aug 2009, 18:20

ik meld me ook eens tijdelijk in dit topic, want ik heb op dit moment ook een Dtje erbij staan. Madammeke Dora die dus heel erg van het Limburgse goeie leven aan het genieten is en die ik vanaf morgen maar eens wat meer ga laten lopen. Paul wordt gek als ie haar grasbuik ziet :=

Het is wel een enorme knuffel, maar ook een dame met pit, zo sta je met haar te knuffelen en zo bijt ze gewoon in je been -:(- Heb haar maar even laten weten dat ik dat dus niet tolereer, zo vond madam het verleden week ook heel leuk om mij gewoon omver te lopen.

Ik kijk bij die van mij nooit over me schouder als ze achter me aanlopen, dus deed ik dat bij Dora ook niet en ineens werd me adem eruit geperst en lag ik op de grond, ze was gewoon tegen me aan gelopen. Dus een cursusje respect is ook niet verkeerd voor haar :n

Ik had gezegt dat ik haar eens mee zou nemen naast Exel of Vera, zoals ik met Vera en Exel ook zo vaak heb gedaan toen Ex nog niet onder het zadel was. Maar helaas kan ik dat niet nakomen, Vera staat met die bevangenheid en Exel is op dit moment nou niet echt het ideale leiderspaardje _-:(

Dus dat zal wandelen worden met Dora om dat grasbuikje te laten slinken, heb haar al een stuk minder gras gegeven, maar ik zie nog niet zoveel verschil. Ze staat bij Paul toch ook 24 uur op het gras, zou het Limburgse gras dan toch voedzamer zijn? 8)7
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » za 01 aug 2009, 18:59

hahahhaa is dat dora van vjostar?
herken het gedrag wel een beetje hoor, heel erg knuffelig, maar héél overheersend.....
HIJ wil alle aandacht
alleen dj bijt niet (en hoeft ie ook niet te proberen) en heeft me nog nooit omver gelopen :D
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 01 aug 2009, 19:07

Cindy+Uniek schreef:hahahhaa is dat dora van vjostar?
herken het gedrag wel een beetje hoor, heel erg knuffelig, maar héél overheersend.....
HIJ wil alle aandacht
alleen dj bijt niet (en hoeft ie ook niet te proberen) en heeft me nog nooit omver gelopen :D
ja is idd Dora van Vjostar, ze laat je echt geen moment met rust en idd ZIJ is wil alle aandacht, maar ondertussen wel ineens tijdens een knuffelmoment in me been buiten grrrr -:(-

Ik probeer haar nu te leren dat als ik poep aan het scheppen ben dat ze me met rust laat, anders mist ze vandaag of morgen nog eens een oog........... ben je aan het scheppen en dan staat zij tegen de stok van je riek aan := En als ik nou met poep scheppen klaar ben dan is het Dora knuffeltijd, alleen dat wachten tot het Dora knuffeltijd is duurt haar toch wel errug lang :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » za 01 aug 2009, 19:33

hahahaha ja echt heeeeel herkenbaar
Vera

Bericht door Vera » zo 02 aug 2009, 06:46

Dreeke schreef:
Vera schreef:toch snap je er soms niks van: Dewi is net zo vierkant als Dakoot en die vonden ze er prima uitzien. Ik had het speciaal nog gevraagd of ze haar niet te vet vonden.
Vorig jaar was ze lang zo dik niet en toen kregen we er wel een opmerking over dat ze te vet was.
Ik vind Dakota er best goed uit zien zo hoor. Vergeet niet dat ie ook best groot is en dat afvallen slecht is als ze in de groei zijn.
Ze zeiden op de keuring dat ik moest op passen voor hoefbevangenheid, maar ja als hij dan echt zo vet is (vind het zelf wel meevallen) dan zou hij door zijn gewicht door zn hoeven kunnen zakken dus ik moet wat. Hij staat nu gewoon 24/7 op een schrale weide, en krijgt daar wat hooi bijgevoerd meer niet.
Ik was zelf nogal een enthousiaste wortel, appel en brood voerder dat krijgt hij nu niet meer en dat scheelt al een hoop.
zo staat Dewi nu ook.
En inderdaad die appeltjes, broodjes ed. die krijgt ze niet. (natuurlijk krijgt ze wel af en toe iets, maar dan maar 1 appeltje of worteltje of 1 sneetje (oud) brood. Op het moment krijgt ze ook geen brok meer bij. (kreeg al heel weinig) ik heb nog wel vitamine brokken voor haar. (zelfde als de pavo koeken, maar dan in brokvorm)
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » zo 02 aug 2009, 07:49

Die Pavo koeken zou ik ook nog bij kunnen voeren want hij krijgt nu niks nada aan vitamines binnen. Hij doet wel bijna een moord voor een stukje vers gras hoor haha.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » ma 03 aug 2009, 09:51

Omdat Dakota zo ziek was van het weekend en weinig dronk had ik hem lekkere natte slobber gegeven, nou ik ben er nu achter dat mijn paard geen slobber lust. Hij tros echt zn neus er voor op, een handje brokjes ging er wel in.

Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 03 aug 2009, 18:39

Dreeke schreef:Omdat Dakota zo ziek was van het weekend en weinig dronk had ik hem lekkere natte slobber gegeven, nou ik ben er nu achter dat mijn paard geen slobber lust. Hij tros echt zn neus er voor op, een handje brokjes ging er wel in.
hahaha, stom is dat he? Een fjord die iets niet eet? :D

Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 03 aug 2009, 18:42

uniek is ook heel kieskeurig hoor :j
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » ma 03 aug 2009, 19:19

Dakota is dus ook niet te foppen met medicijnen (poedervorm) door zn eten. Dat eet hij dus pertinent niet. De antibiotica gaat er gemengd met water via de spuit in. Vinga was op dat gebied dan weer makkelijker. Knoflooksnippers bijvoorbeeld eet Dakota ook niet :n

Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 06 aug 2009, 13:43

Iemand nog op zoek naar een leuk D-tje? :D http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=34539
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » do 06 aug 2009, 13:45

Het is dat ik geen tijd, geld, en plaats heb anders had ze best richting het Zeeuwse mogen komen :D

brendaatjuh

Bericht door brendaatjuh » do 06 aug 2009, 15:08

sorry reinou geld is op 8)7

is ze iets voor annette??
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » do 06 aug 2009, 18:19

Ooooh, wat jammer dat jullie Damaris weg moeten doen zeg.
Maar je kan jammer genoeg niet alles houden... wij hebben dat probleem ook vaak :D
Ik hoop dat jullie een goed huisje voor haar vinden!
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » vr 07 aug 2009, 13:41

Ja het is helaas niet anders. Vind het ook jammer, maar anders heb je volgend jaar weer eentje onder het zadel en dan hou je geen tijd meer over. En sowieso vinden Anne en Liesbeth het 's winters een stuk fijner met minder paarden, dus vandaar. Ach ze is nog jong en gewoon een goed paard, dus we kunnen vast wel een goed plekje voor haar vinden!
brendaatjuh

Bericht door brendaatjuh » vr 07 aug 2009, 13:50

dat komt toch wel goed reinou,het is even zuur maar damaris is een mooi fijn paard om te zien :)) die krijgt vast een mooi tehuis.

wij hebben voor de winter ook teveel. waarschijnlijk gaat djoerd na de keuring in oktober in de opfok of hij wordt verkocht, het is maar net wat voor premie hij haalt op de keuring en de pensionklant die we hebben moet naar alle waarschijnlijkheid ook een andere stal zoeken.

we hebben 3 stallen met 6 paarden. harrie wilde er straks 3 stallen bij maken, maar voor mij word het te moeilijk om van de winter stallen te mesten dan ben ik 30 weken zwanger!! dus heb gezegd dat hij er maar is heel goed moet over nadenken met al die knollies bij huis :=
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 08 aug 2009, 16:50

Oh dat klinkt ook lekker Brenda, mag ie zelf mooi al die stallen gaan mesten :D

Damaris haar hak is echt een stuk opgeknapt door de behandeling. Het is nog een beetje dik, maar dat had de DA al voorspeld. Heb d'r manen ook geknipt, blijft een gepriegel, maar het gaat me steeds beter af :)

Foto's ter illustratie...

Zo was het dus
Afbeelding

En zo is het nu *o/*
Afbeelding

De manen :D kan nog wel iets strakker allemaal, maar ze staat zo moeilijk stil...
Afbeelding

(laatste 2 foto's heb ik met m'n telefoon gemaakt, vandaar de slechte kwaliteit)
brendaatjuh

Bericht door brendaatjuh » za 08 aug 2009, 17:17

Ik denk ik jaloers, ik wou dat ik zo netjes kon knippen!!! damaris ziet er goed uit. haar hak is echt opgeknapt *o/* denk je dat de dikte afneemt voor de keuring?

en stilstaan kan dean ook niet, erg irritant soms, die pubers :=
Vera

Bericht door Vera » zo 09 aug 2009, 08:02

@ Yoline: jammer van Damaris dat ze wegmoet, maar ja het is niet anders, Dewi gaat uiteindelijk ook weg. Je kan ze tenslotte niet allemaal houden.

@ Andrea: Je kan medicijnen ook in appelmoes in een spuit doen (dat plakt wat beter dan water en ze vinden het vaak ook lekkerder.
Als ik het wel door het voer doe zorg ik ervoor dat ze wel hongerig zijn (dus smorgens voor ze wat anders hebben gehad en doe ik er zemelen, appelmoes en muslie met water erdoor bij de medicijnen en dan lukt het hier meestal wel.
Claudia had ook een goeie: ze deed een appel door de helft en dan met een meloenbolletjesleppel haalde ze er een bolletje uit, deed daar het poeder in en gaf dan de appel dat ging ook heel goed.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » zo 09 aug 2009, 09:44

Ik ken alle foefjes, Vinga kreeg het altijd door de appelmoes, of tussen een broodje met siroop er op gesmeerd, of een uitgeholde appel.
De antibiotica heeft Dakota via een spuit gehad, wat mengen met water in zn bekkie spuiten en klaar is kees :D

Gesloten