Les 2 met Beer

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
kristelhans

Les 2 met Beer

Bericht door kristelhans » ma 27 jul 2009, 16:05

Haaa, net zaaaaalig les gehad met Beer!! Ik ben zooo trots op hem! Hij blijkt ook een Houdini te zijn!

Ik kwam aan en zag een gele vlek in een groen veld...noujaa zeg..Heeft meneer zich gewoon (meerder malen vandaag) onder 3 draden door weten te werken. Op z'n knietjes!!! Das toch te idioot! De andere paarden bleven wel gewoon in de wei..die zag je denken..ik ga toch niet onder dat draad door tijgeren?? Vanmorgen heeft ie het 2 keer gedaan en na het rijden ook twee keer..tot ik het zag en hem even in een paddock heb gezet terwijl de stalbaas het draad aanpaste en de stroome r weer op deed (bleek er dus even af te zijn geweest, duh!)

Anyway; de les ging fantastisch..ik heb een stijve nek dus was bang dat ik niet helemaal lekker kon rijden maar op iets stijfheid in de schouderpartij na, ging het prima. We hebben het sturen geoefend en mijn lesgeefmens zei meteen; zooohee die is soepeler geworden! Ik kan zien dat jullie flink geoefend hebben! Dat vond ik natuurlijk heel leuk om te horen want Beer en ik hebben ook echt goed ons best gedaan! Vandaag hebben we veel geslalomd tussen feloranje pionnen en hindernissen en wel 5 rondjes in draf geweest met ondertussen na ieder (half) rondje van hand veranderen..zo lang waren we nog nooit in draf geweest! Beer vond het ook best lastig en heb hem ook een paar keer flink moeten aansporen..maarja, leerproces he..

Ook hebben we schouderbuitenwaarts geofend omdat ik dan zo op zijn makkelijke kant zijn moeilijke spieren ook kan trainen..meneer is rechtsom echt een plank dus daar gaan we mee aan de slag..ook hebben we een langzame draf geoefend en overgangen naar halt en wegstappen (actief). Ook moeten we oefenen met het op de hoefslag blijven..dat hij as mag afwenden als ik het zeg haha..lastig!! Superveel geleerd weer en op 6 augustus hebben we we weer les..alleen zit ik me net te bedenken dat dan de fjordenkeuring in Hardenberg is waar ik graag heen wil als toeschouwer...oeps..nouja, kan het vast combineren..pas om half 4 les..

Na de les nog even in het groooote weiland gereden..ging ook makkelijk..wel heel zwalkend haha maar net raar ofzo.. Donderdagavond gaan we ons eerste buitenritje maken met iemand anders..klein stukje maar..gewoon om eens te proberen..spannend!!

Nou, dat was onze dag.. Ik zeg het gewoon nog een keer; wat is Beer toch gaaf!!
Jilly

Re: Les 2 met Beer

Bericht door Jilly » ma 27 jul 2009, 16:57

Klinkt als een leerzame les :D

En dat houdini klinkt heel erg bekened hoor! Stroom moet er maar even af zijn en mijne was ook weg 8)7 sinds we verhuisd zijn blijft hij er wonder boven wonder wel tussen!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Daphne

Bericht door Daphne » ma 27 jul 2009, 17:08

Wat ben jij toch blij met Beer! :D Super dat het zo fijn gaat, houden zo!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 27 jul 2009, 18:21

Fijn dat het weer zo goed ging.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 27 jul 2009, 18:23

Haha ja en het leuke was dat wanneer ik hem riep in de graswei dat ie wel meteen naar me toe kwam..met een heel sullig, blij hoofd..zo van; KIJK eens hoe knap van mij?! En idd, iedere dag ben ik weer blijer met Beer!
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » ma 27 jul 2009, 19:16

whaaa dat doet yara ook altijd zodra het kan staat ze ineens ergens anders te grazen maar ach het is wel hilarisch altijd..

Je les klinkt erg leerzaam, leuk!
Viv

Bericht door Viv » di 28 jul 2009, 04:35

Grinnik.... GO BEER!!!!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Gerritje

Bericht door Gerritje » di 28 jul 2009, 07:44

hihihi, gras bij 'de buren' is altijd GROENER. en dus lekkerder ;-)
---
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 28 jul 2009, 09:51

Ja inderdaad..ben benieuwd of de nieuwe draad-opzet heeft gewerkt..ga er vanavond pas weer heen..nu aan het klussen thuis...bleeehh niks aan maar het wordt wel mooi!
Marloes

Bericht door Marloes » di 28 jul 2009, 10:08

Leuk dat de les zo goed ging! :)

Ullwinn ontsnapte op zijn vorige stal ook regelmatig naar groene weiden, aangezien daar amper stroom op de draden stond. Ik heb nooit gezien hoe hij het deed, maar gezien de sporen die hij achterliet (geen :D) deed hij het waarschijnlijk op ongeveer een zelfde manier als Beer. :D
Plaats reactie