harig vraagje
Re: harig vraagje
hier lopen de paardenmet een nul grams regendeken op in de winter. Moet ik heel eerlijk bekennen dat dat voor groot deel eigen belang is, anders kan ik nooit niet rijden met die natte bemodderde ruggen. Een stal heb ik niet, alleen een inloop stal, waar ze alleen in gaan staan om de muggen te ontlopen, maar nergens anders voor.
! deken is een weatherbeta en die zit prima, andere deken weet ik zo het merk niet meer van.
! deken is een weatherbeta en die zit prima, andere deken weet ik zo het merk niet meer van.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ik heb Red Bull ook niet thuis staan. Ik ga in de winter altijd 's morgens rijden en haal de deken bij de voerbeurt 's avonds er af.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

- kristelhans
Ha kijk, die van mij staat op volpension.. Voeren, uitmesten, buiten en binnen zetten...alles wordt gedaan..superfijn! Morgen heb ik afgesproken met de eigenaresse van de andere fjord dus ik zal haar eens even vragen hoe en wat.
Vlin is in de winter echt een pantoffel. Bij hem had ik vorig jaar precies dezelfde vragen als jij en zag ik door de dekens de juiste niet meer. Ik heb hem toen gewoon 24/7 buiten laten staan zonder deken of wat dan ook. In de herfst had ik toen wel een te warm paardje na het rijden maar van lieverlee went zo'n dier daar ook aan en werd hij weer aktiever. Na het rijden deed ik hem een zweetdeken op die ik na één of twee uur er weer af deed. Dan nog een uurtje op stal en dan weer de wei in. (niet toen er zoveel sneeuw lag en het zo koud was afgelopen winter, toen ging hij 's nachts naar binnen). Het nadeel vond ik wel dat er aan de zweet deken geen hals zat en ik nergens een hals kon vinden die Vlin pastte. Daarom bond ik er maar een wollen deken omheen.
Maar het kost wel meer tijd omdat je terug moet komen voor al die handelingen. Dus hoe ik het dit jaar doe weet ik ook nog niet en volg dus met interesse jouw topic.
Maar het kost wel meer tijd omdat je terug moet komen voor al die handelingen. Dus hoe ik het dit jaar doe weet ik ook nog niet en volg dus met interesse jouw topic.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
- Yfke-lover
Ik heb Yfke ook onder dek staan in de winter anders is het met rijden niet te doen ik heb ze thuis staan dus voor mij is het makkelijk zodra de r in de maand zit doe ik ze s'nachts een deken op ze hebben allebei maar een winterdeken die van Yf is niet zo dik en als we gaan lessen en ze zweet heel hard doe ik tot thuis een onderdeken erbij en die doe ik thuis weer af en dan kan daar mooi de zweet intrekken en blijf de deken droog die er altijd op ligt. Ik vind fjorden in de wintervacht ontzettende poeppies maar handig is het niet 

- kristelhans
Ja ik vind het ook zo mooi staan, als dat haar maar ik heb Beer om lekker op te rijden dus voor hem moet het ook leuk blijven.
Ik heb een deken van Divoza gepast net van de andere fjord op stal en die zat als gegoten!! Een ongevoerde regendeken die heel licht was van 175..Bij de nek past het ook makkelijk dus ik daar hoef ik me ook niet druk om te maken..ga morgen even het merk opschrijven want ik ben het nu al weer vergeten... Baasje van de fjord had ook een goede tip; al haar fjordjes zijn deken-slopers dus begin met een goedkope (wel een goede maar niet een van 300 euri) want dat is een beetje jammer van je centjes..
Ik denk dat we er wel uitkomen..ik weet nu iig al de maat en de richting waar ik in ga zoeken...kies wel voor een deken dit jaar en niet voor scheren.
Ik heb een deken van Divoza gepast net van de andere fjord op stal en die zat als gegoten!! Een ongevoerde regendeken die heel licht was van 175..Bij de nek past het ook makkelijk dus ik daar hoef ik me ook niet druk om te maken..ga morgen even het merk opschrijven want ik ben het nu al weer vergeten... Baasje van de fjord had ook een goede tip; al haar fjordjes zijn deken-slopers dus begin met een goedkope (wel een goede maar niet een van 300 euri) want dat is een beetje jammer van je centjes..
Ik denk dat we er wel uitkomen..ik weet nu iig al de maat en de richting waar ik in ga zoeken...kies wel voor een deken dit jaar en niet voor scheren.
- Yfke-lover
Tipje doe een schoenveter aan de stuitingen die om de buik zitten kan dit nooit los gaan en kan Beer er niet in verstrikt raken 

Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
- kristelhans
het kan best zijn dat beer minder haar gaat ontwikkelen in de loop van de jaren omdat je hem 's nachts op stal gaat zetten.
ik heb bij mijn arabier het omgekeerde gezien. die kwam vanuit de training (veel op stal) met een zijdevachtje bij mij. Hier lopen de paarden zoveel mogelijk buiten en ik zie elk jaar zijn vacht dikker / wolliger worden. de paarden vacht past zich goed aan aan de omstandigheden zoals jij hem houdt.
ik heb bij mijn arabier het omgekeerde gezien. die kwam vanuit de training (veel op stal) met een zijdevachtje bij mij. Hier lopen de paarden zoveel mogelijk buiten en ik zie elk jaar zijn vacht dikker / wolliger worden. de paarden vacht past zich goed aan aan de omstandigheden zoals jij hem houdt.
---
Mijn wedstrijdfjorden scheer ik helemaal om fatsoenlijk door te kunnen blijven rijden. Jamie heb ik enkele jaren helemaal harig gehad, maar als ze af en toe werkt scheer ik het onderste derde deel van de hals en de borst, tussen de benen door tot en met de singel. Ideaal want zo zweet ze bijna niet, is snel weer droog als ze toch nat was en het mooiste: ze hoeft geen deken op!
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !