wat moet ik doen?? lastige keuse..
wat moet ik doen?? lastige keuse..
ik zit een beetje met een dilema.
arin staat op een hele leuke stal met nog 7 andere paardjes, in de winter heeft hij een uitloopstal en in de zomer staan ze in een kudde op het land (1 hectare) zelf loop ik er al 10 jaar rond, en we eten er een aantal keer per week. het was altijd heel gezellig, maar het laatste jaar komen er niet veel mensen meer naar hun paardje, dus ben vaak alleen op stal.
ook ligt de stal in het midden in de polder met alleen asfalt en geen berm.
arin mag dus niet op het asfalt ivm zijn atrose, ik kan dus alleen in het land wat met hem doen, de bak is te zwaar.
nu wou ik deze winter nog even aankijken of het weer wat gezellig wordt. en dan misschien ergens een ander plekje zoeken.
nu vond ik dus een advertentie op marktplaats van een stal te huur net zo ver weg van me huis, ook op de route naar me werk. ook half pension. maar wel met brede bermen lang de weg, en bij het naardermeer dus kan dan weer lekker grote stukken met hem wandelen buiten. maargoed, daar hebben ze waarschijnlijk geen uitloop stal. en je weet niet of je op de mensen daar kan rekenen en of het daar wel gezellig is.
ik weet dus echt niet wat ik moet doen. nog even wachten en op deze stal blijven staan wat meer mijn huis is dan dat van arin.. of die andere stal mailen of ik kan komen kijken.
even kort samengevat:
pluspunten stal nu:
- arin heeft veel vrienden, leuke kudde
- loop er al 10 jaar en vindt het er vertrouwd
- lekker eten op stal
- vriendin staat daar ook al 10 jaar
- uitloopstal
- mensen op wie je kan rekenen, we helpen elkaar.
minpunten:
- te zware bak
- alleen asfalt
pluspunten andere stal:
- mooie omgeving waar we kunnen rijden / wandellen
- lichte bak
- goedkoper
minpunten:
- ken de mensen niet
- geen uitloopstal
- paarden vormen geen kudde (ze vormen dan een kudde van 3)
- niet eten op stal
- beetje ieder voor zich
als je de lijstjes ziet zou je zeggen blijf lekker waar je bent maar dat betekent wel dat arin het erf nooit afkan.. maar een inloopstal heeft hij wel hard nodig.
pff.. wat zouden jullie doen?
arin staat op een hele leuke stal met nog 7 andere paardjes, in de winter heeft hij een uitloopstal en in de zomer staan ze in een kudde op het land (1 hectare) zelf loop ik er al 10 jaar rond, en we eten er een aantal keer per week. het was altijd heel gezellig, maar het laatste jaar komen er niet veel mensen meer naar hun paardje, dus ben vaak alleen op stal.
ook ligt de stal in het midden in de polder met alleen asfalt en geen berm.
arin mag dus niet op het asfalt ivm zijn atrose, ik kan dus alleen in het land wat met hem doen, de bak is te zwaar.
nu wou ik deze winter nog even aankijken of het weer wat gezellig wordt. en dan misschien ergens een ander plekje zoeken.
nu vond ik dus een advertentie op marktplaats van een stal te huur net zo ver weg van me huis, ook op de route naar me werk. ook half pension. maar wel met brede bermen lang de weg, en bij het naardermeer dus kan dan weer lekker grote stukken met hem wandelen buiten. maargoed, daar hebben ze waarschijnlijk geen uitloop stal. en je weet niet of je op de mensen daar kan rekenen en of het daar wel gezellig is.
ik weet dus echt niet wat ik moet doen. nog even wachten en op deze stal blijven staan wat meer mijn huis is dan dat van arin.. of die andere stal mailen of ik kan komen kijken.
even kort samengevat:
pluspunten stal nu:
- arin heeft veel vrienden, leuke kudde
- loop er al 10 jaar en vindt het er vertrouwd
- lekker eten op stal
- vriendin staat daar ook al 10 jaar
- uitloopstal
- mensen op wie je kan rekenen, we helpen elkaar.
minpunten:
- te zware bak
- alleen asfalt
pluspunten andere stal:
- mooie omgeving waar we kunnen rijden / wandellen
- lichte bak
- goedkoper
minpunten:
- ken de mensen niet
- geen uitloopstal
- paarden vormen geen kudde (ze vormen dan een kudde van 3)
- niet eten op stal
- beetje ieder voor zich
als je de lijstjes ziet zou je zeggen blijf lekker waar je bent maar dat betekent wel dat arin het erf nooit afkan.. maar een inloopstal heeft hij wel hard nodig.
pff.. wat zouden jullie doen?
Re: wat moet ik doen?? lastige keuse..
Moeilijk hoor!!
Ik begrijp uit je verhaal dat je nog niet bij die nadere stal bent wezen kijken?
Dat kan je natuurlijk altijd even doen.
Misschien zie je als je gaat kijken dingen waarvan je gelijk zegt ik doe het niet en misschien ook andersom.
Misschien heerst daar op stal ook wel een hele leuke sfeer.
Waarom moet Arin een uitloopstel?
Heb je bij die andere stal helemaal geen stal waar je hem in kan zetten??.
Ik vind het toch ook wel belangrijk dat ik lekker met mijn paardje kan rijdenen in de wei rijden ben ik helaas achter gekomen dat dat niet altijd even veilig is.
Kunnen ze bij allebei de stallen even veel naar buiten?? en moet je evenveel zelf doen(of juist niet)?
Hoe groot is het verschil in reisafstand van huis naar stal?
Ik vind het wel moeilijk hoor,ga je voor het voordeel dat je op de ene stal kan eten(zit daar een kantine bij ofzo?) of ga je voor de stal waar je beter kan rijden?
Ik denk dat alleen jijzelf die keus kan maken.
Maar ik zou in ieder geval eens bij die andere stal gaan kijken,evt. met vriendin.
Succes met je keuze!!
Ik begrijp uit je verhaal dat je nog niet bij die nadere stal bent wezen kijken?
Dat kan je natuurlijk altijd even doen.
Misschien zie je als je gaat kijken dingen waarvan je gelijk zegt ik doe het niet en misschien ook andersom.
Misschien heerst daar op stal ook wel een hele leuke sfeer.
Waarom moet Arin een uitloopstel?
Heb je bij die andere stal helemaal geen stal waar je hem in kan zetten??.
Ik vind het toch ook wel belangrijk dat ik lekker met mijn paardje kan rijdenen in de wei rijden ben ik helaas achter gekomen dat dat niet altijd even veilig is.
Kunnen ze bij allebei de stallen even veel naar buiten?? en moet je evenveel zelf doen(of juist niet)?
Hoe groot is het verschil in reisafstand van huis naar stal?
Ik vind het wel moeilijk hoor,ga je voor het voordeel dat je op de ene stal kan eten(zit daar een kantine bij ofzo?) of ga je voor de stal waar je beter kan rijden?
Ik denk dat alleen jijzelf die keus kan maken.
Maar ik zou in ieder geval eens bij die andere stal gaan kijken,evt. met vriendin.
Succes met je keuze!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Ik zou gewoon gaan kijken of het daar leuk is. Misschien even van tevoren een afspraak maken of dat kan en dan maar zien wat het voor stal is, of het aardige eigenaren zijn, wat voor mensen daar hun paard hebben en wat de mogelijkheden voor jou en Arin daar zijn. Op zich heb je geen hoge nood om bij je huidige stal weg te gaan toch? Misschien is die nieuwe stal wel een heel leuk plekje maar misschien ook niet. Daar kom je pas achter als je er geweest bent en dan kun je altijd "terugvallen" op je huidige stal.
Succes met je beslissing!
Succes met je beslissing!
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Je kunt altijd kijken of het daar leuk is. Het lijkt me erg leuke afwisseling als je ook de weg op kan en in de bak kan rijden omdat deze beter is voor Arin.
Gezellige mensen zijn er bijna altijd wel.
Bij ons op stal staan de paarden ook in kuddes van 2 of 3 paarden en dat gaat prima hoor. Ze zien de andere paarden ook en zijn bevriend met het paard wat bij hun staat.
Gezellige mensen zijn er bijna altijd wel.
Bij ons op stal staan de paarden ook in kuddes van 2 of 3 paarden en dat gaat prima hoor. Ze zien de andere paarden ook en zijn bevriend met het paard wat bij hun staat.
culonder: ik rij vaak langs die stal als ik naar me werk ga, ben er ook al een keer geweest om te hooien.dus ik weet wel hoe het er uitziet.
arin moet in een uitloopstal voor zijn artrose, in een gewone box loopt hij alleen maar rondjes en dat is niet goed hij moet dus onbeperkt kunnen bewegen. wat op deze stal kan. bij die andere stal hadden ze alleen gewone stallen.
nu betaal ik 170,- incl. hooi verder moet je zelf uitmesten en vlas, krachtvoer halen. ook betaal ik 100,- voor me shet die bij arin in de box staat.
bij de andere stal is het 145,- incl hooi vlas is aanwezig maar moet je apart voor betalen. wat ze voor een shet vragen weet ik niet.
megan: ik heb absoluut geen haast om daar weg te gaan, liever wil ik helemaal niet weg, maar ik heb nu gewoon veel beperkingen met arin.
waar ik nu sta moeten we allemaal over ene paar jaar weg omdat de A1 wordt verbreed maar wanneer we precies weg moeten weet ik nog niet.
ik ga zoiezo even bellen of ik kan komen kijken. ik kijk nu waarschijnlijk anders dan toen ik ana het hooien was.
arin moet in een uitloopstal voor zijn artrose, in een gewone box loopt hij alleen maar rondjes en dat is niet goed hij moet dus onbeperkt kunnen bewegen. wat op deze stal kan. bij die andere stal hadden ze alleen gewone stallen.
nu betaal ik 170,- incl. hooi verder moet je zelf uitmesten en vlas, krachtvoer halen. ook betaal ik 100,- voor me shet die bij arin in de box staat.
bij de andere stal is het 145,- incl hooi vlas is aanwezig maar moet je apart voor betalen. wat ze voor een shet vragen weet ik niet.
megan: ik heb absoluut geen haast om daar weg te gaan, liever wil ik helemaal niet weg, maar ik heb nu gewoon veel beperkingen met arin.
waar ik nu sta moeten we allemaal over ene paar jaar weg omdat de A1 wordt verbreed maar wanneer we precies weg moeten weet ik nog niet.
ik ga zoiezo even bellen of ik kan komen kijken. ik kijk nu waarschijnlijk anders dan toen ik ana het hooien was.
Ik zou denk ik blijven, maar dat is gebaseert op hoe stijf Jeskim uit de box kan komen. Zij heeft ook artrose, is ook al wat ouder natuurlijk..
Als ze dan wat warm is gedraaid gaat het verder wel prima, maar vind het zo zielig als ze uit de stal komt. Ze staat nu 24/7 op het land en dat is voor haar eigenlijk ideaal..
Als ze dan wat warm is gedraaid gaat het verder wel prima, maar vind het zo zielig als ze uit de stal komt. Ze staat nu 24/7 op het land en dat is voor haar eigenlijk ideaal..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Als ik het zo hoor en lees heb je je keus al gemaakt 
Lekker blijven staan dus.
Anderzijds vind ik je minpunten van die andere stal niet echt fair:
-Mensen niet kennen, tsja dat heb je altijd op een nieuwe stal.
- uitloopstal, tsja die heb je nu eenmaal niet overal.
- Paarden kunnen ook gerust met 2/3 een kudde vormen als ze maar niet alleen staan.
-niet eten op stal?? bedoel je in de kantie met zn allen? Dat heb je verder nergens hoor
Dus daar hoef je ook niet op te rekenen bij andere stallen.
- ieder voorzich, ach dat is ook maar net hoe je er zelf tegenover staat.

Lekker blijven staan dus.
Anderzijds vind ik je minpunten van die andere stal niet echt fair:
-Mensen niet kennen, tsja dat heb je altijd op een nieuwe stal.
- uitloopstal, tsja die heb je nu eenmaal niet overal.
- Paarden kunnen ook gerust met 2/3 een kudde vormen als ze maar niet alleen staan.
-niet eten op stal?? bedoel je in de kantie met zn allen? Dat heb je verder nergens hoor

- ieder voorzich, ach dat is ook maar net hoe je er zelf tegenover staat.
ben net bij de andere stal wezen kijken.
ziet er erg goed uit, geen uitloopstal maar wel grote paddocks waar ze met drie tegelijk ingaan. dus arin, pim en de haf van me vriendin kunnen dan in de paddock, hoelaat je ze erin en eruit zet mag je zelf weten.
ook mogen ze daar veel eerder het land op en mogen ze er later af, ze staan dus maar 4 maanden op stal.
als me vriendin mee gaat ga ik daar heen. ze worden om 6 uur sóchtends gevoerd dus het wordt wekker zetten en hem vroeg naar buiten zetten, en s'avond laat weer naar binnen.
je kan er ook nog meer buitenrijden dan dat ik al dacht.
ik hoef daar voor de shet maar 30,- te betalen inplaats van 100,-
morgen gaan we nog een keer langs met de vader van me vriendin en als het hem ook bevalt verhuizen we volgende maand.
ik had niet verwacht dat ik zo enthousiast zou zijn.
ik hou jullie op de hoogte
ziet er erg goed uit, geen uitloopstal maar wel grote paddocks waar ze met drie tegelijk ingaan. dus arin, pim en de haf van me vriendin kunnen dan in de paddock, hoelaat je ze erin en eruit zet mag je zelf weten.
ook mogen ze daar veel eerder het land op en mogen ze er later af, ze staan dus maar 4 maanden op stal.
als me vriendin mee gaat ga ik daar heen. ze worden om 6 uur sóchtends gevoerd dus het wordt wekker zetten en hem vroeg naar buiten zetten, en s'avond laat weer naar binnen.
je kan er ook nog meer buitenrijden dan dat ik al dacht.
ik hoef daar voor de shet maar 30,- te betalen inplaats van 100,-
morgen gaan we nog een keer langs met de vader van me vriendin en als het hem ook bevalt verhuizen we volgende maand.
ik had niet verwacht dat ik zo enthousiast zou zijn.
ik hou jullie op de hoogte
Wow das ff een ommekeer 

Ha, ik zat al klaar met een berichtje, maar je bent wezen kijken en helemaal enthousiast. Goed zeg 
En dan kun je straks lekker met hem naar buiten. Heerlijk. Dat zou ik niet willen missen hoor. Ik moet er niet aan denken het erf niet af te kunnen met Aran

En dan kun je straks lekker met hem naar buiten. Heerlijk. Dat zou ik niet willen missen hoor. Ik moet er niet aan denken het erf niet af te kunnen met Aran

Fjordenservies: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=30805
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Dat klinkt toch helemaal niet verkeerd 

vandaag nog een keer wezen kijken.
we twijfelen nog wel, morgen nog even naar een andere stal langs bij een groot bos. en dan moeten we een keuze gaan maken want die mensen willen het graag donderdag weten.
we twijfelen nog wel, morgen nog even naar een andere stal langs bij een groot bos. en dan moeten we een keuze gaan maken want die mensen willen het graag donderdag weten.
Groot bos klinkt ook niet verkeerd.
Fjordenservies: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=30805
Ik snap je twijfel helemaal!!
nancy en ik stonden vorig jaar ook voor een erg lastige keuze.Wij hadden het totaal niet meer naar ons zin op onze vorige stal maar voor de paarden was het er super,beetje omgekeerd als bij jou eigenlijk.Maar we waren wezen kijken op het stalletje waar we nu alweer een jaar staan en we waren verkocht.Zo zie je maar soms zijn veranderingen gewoon nodig en alles went wel weer.Voordat ik op mijn tweede stal kwam liep ik ook 10jaar bij de eigenaar over de vloer van mijn toemalige stal,tuurlijk zul je het missen maar nieuwe omgeving opent weer nieuwe deuren!Die stap zetten is alleen zo verdomde moeilijk.Spijt krijgen is zo erg,maar je eigen inzet moet natuurlijk ook een beetje van de partij zijn bij zo'n verandering.
Wel belangrijk dat de mensen beetje leuke indruk op je achter laten vind ik op een nieuwe stal dat je echt denkt ja hier voel ik me welkom.Voor je paadrje lijkt het me best leuk.Al zou hij het oude ook niet verkeerd vinden.maar als dat betekent dat je dan weer weinig kunt doen,tja dan zou ik voor de nieuwe stal gaan.
nancy en ik stonden vorig jaar ook voor een erg lastige keuze.Wij hadden het totaal niet meer naar ons zin op onze vorige stal maar voor de paarden was het er super,beetje omgekeerd als bij jou eigenlijk.Maar we waren wezen kijken op het stalletje waar we nu alweer een jaar staan en we waren verkocht.Zo zie je maar soms zijn veranderingen gewoon nodig en alles went wel weer.Voordat ik op mijn tweede stal kwam liep ik ook 10jaar bij de eigenaar over de vloer van mijn toemalige stal,tuurlijk zul je het missen maar nieuwe omgeving opent weer nieuwe deuren!Die stap zetten is alleen zo verdomde moeilijk.Spijt krijgen is zo erg,maar je eigen inzet moet natuurlijk ook een beetje van de partij zijn bij zo'n verandering.
Wel belangrijk dat de mensen beetje leuke indruk op je achter laten vind ik op een nieuwe stal dat je echt denkt ja hier voel ik me welkom.Voor je paadrje lijkt het me best leuk.Al zou hij het oude ook niet verkeerd vinden.maar als dat betekent dat je dan weer weinig kunt doen,tja dan zou ik voor de nieuwe stal gaan.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart