Jilly, in principe wel

Je moet wel het juiste type kussens hebben en uiteraard moet alles wel in de juiste matencombi zijn voor ruiter en paard.
Probleem bij zadels die alleen een verwisselbare boom hebben is dat de rest van de boom hetzelfde van vorm blijft of maar in zeer kleine mate mee
kan veranderen. Daarom vind ik het altijd jammer dat Wintec en dergelijke altijd worden aanbevolen als 'altijd passend'. Er zijn namelijk nog veel
meer factoren die meespelen bij het wel of niet passen van een zadel. Er zijn zelfs gevallen waarbij het WOW zadel niet past, of waarbij het paard
het Flair systeem niet fijn vindt. Maar over het algemeen gaan vrijwel alle paarden er beter onder lopen. Wat ik zelf heel fijn vind is de aanpasbaarheid.
Caylinn had eerst een headplate 2, maar doordat ze breder is geworden, heb ik er nu al een 3 in gedaan. Als ik een ander zadel had gehad (evt. zonder
verwisselbare boom) dan had mijn zadel nu al verbouwd moeten worden of ik had op zoek kunnen gaat naar een ander zadel. En dat dus na 6 keer
rijden/2,5 maand trainen (aan de longe ed)
Maar informatie over de verschillende typen kussens enz. staat op de website van Arie vermeld:
http://www.zadelmakerijboer.nl/index.html
Ik heb les gehad van Mike en Sue Norton en die hebben via WOW een zadel passend gekregen op deze rug