dazen of horzels?
Re: dazen of horzels?
Ik ga ook in Zeeland wonen denk ik!
Die horzels zijn ook wel venijnen, ze prikken niet maar ze maken een heel vervelend geluid en vliegen altijd aan de benen. Dan heb ik nog steeds het beeld in m'n hoofd dat Hay als veulen niet weet waar kruipen door zo'n beest. Benen slaan, rollen, lopen en terug...
Die horzels zijn ook wel venijnen, ze prikken niet maar ze maken een heel vervelend geluid en vliegen altijd aan de benen. Dan heb ik nog steeds het beeld in m'n hoofd dat Hay als veulen niet weet waar kruipen door zo'n beest. Benen slaan, rollen, lopen en terug...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Dazen steken ook niet zoals muggen of wespen, ze happen de huid open en zuigen dan bloed. Vandaar dat je ze ook gelijk voelt
Dazen heb je in verschillende groottes, en naarmate het warmer is, zijn hun aantallen ook groter

Dazen heb je in verschillende groottes, en naarmate het warmer is, zijn hun aantallen ook groter

Eh bah, dat wist ik helemaal niet! Ranzige beesten...Janine schreef:Dazen steken ook niet zoals muggen of wespen, ze happen de huid open en zuigen dan bloed. Vandaar dat je ze ook gelijk voelt![]()
Ik zit met een dikke voet. Stom beest was bijna in m'n schoen gekropen

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Bij ons valt het ook onwijs mee. Een enkele keer zie ik een horzel vliegen, en af en toe wat dazen.
Vorige week was ik in Schiedam en daar stikte het echt van de dazen. Niet normaal meer!! Ik wist niet wat ik zag haha
Vorige week was ik in Schiedam en daar stikte het echt van de dazen. Niet normaal meer!! Ik wist niet wat ik zag haha

Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Dazen en horzels lijken niks op elkaar. Dazen zijn platten grijze vliegen die gemeen prikken. Het schijnt niet eens prikken te zijn trouwens. Ze hebben 2 "mesjes" die ze in je steken en naar elkaar toe bewegen, zodat een snee ontstaat. Het doet ontzettend zeer en ik heb er wel 2 week een bult ter grote van een rijksdaalder van. Het lijkt trouwens wel of ik er steeds beter imuun voor word, krijg niet meer van elek prik (beet) een bult.

Horzels hebben de kleur van een bij, hebben een krom kontje en hangen idd altijd rond de benen. Alhoewel ik bij Jackie ook vaak horzeleitjes in de manen zag. Bij die boer waar ik werkte zijn de paarden doodsbang voor horzels, ook al prikken ze niet. Ze schijnen idd en soort gezoem te maken. Daar moeten de paarden echt op stal als er veel horzels zijn, ze rennen zo in paniek door de draad,

Horzels hebben de kleur van een bij, hebben een krom kontje en hangen idd altijd rond de benen. Alhoewel ik bij Jackie ook vaak horzeleitjes in de manen zag. Bij die boer waar ik werkte zijn de paarden doodsbang voor horzels, ook al prikken ze niet. Ze schijnen idd en soort gezoem te maken. Daar moeten de paarden echt op stal als er veel horzels zijn, ze rennen zo in paniek door de draad,

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
als ik zo die foto van die daas zie krijg ik zo ontzettend de neiging om er een keiharde klap op te geven 

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Ze steken ook gewoon door kleding heenJilly schreef:Ik zit met een dikke voet. Stom beest was bijna in m'n schoen gekropen

Ik krijg ook grote bulten als ze steken, echt geen leuke insectjes

Ik had gehoopt dat ze misschien doodgevroren waren met de strenge winter van afgelopen jaar... maar het tegendeel lijkt zo te zijn...
Hihi Ivonne, die jij als eerste dazen noemt, noemen wij hier horzels en de tweede die je horzels noemt, noemen wij hier kromkonten 

Ereplaatsje voor

Dazen die prikken.:s Ik wist eerst ook
niet wat het verschil was.xD Maar las in
de amazone of in het bit of hoefslag? het verschil
En Horzels leggen eitjes op het paard z'n benen en als ze die dus opslikken dan komen ze dus in de buik uit en dan hebben ze
dus horzels in de buik.:s
niet wat het verschil was.xD Maar las in
de amazone of in het bit of hoefslag? het verschil
En Horzels leggen eitjes op het paard z'n benen en als ze die dus opslikken dan komen ze dus in de buik uit en dan hebben ze
dus horzels in de buik.:s
Prizly(briggen×myrstein): L1+5 (l)verkocht
Kora(wobke×remmelt): Nog niet gestart(l)
Bwhahah ik ook wel.xDZiggy schreef:als ik zo die foto van die daas zie krijg ik zo ontzettend de neiging om er een keiharde klap op te geven
Gelukkig ben ik dit jaar nog maar 1 keer gestoken door
een daas.

Prizly(briggen×myrstein): L1+5 (l)verkocht
zo mazzelaar, je kan de plekken bij mij al niet meer tellen op me armen, rug, nek en benen 

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

overdag kan je niet rijden omdat de dazen je opvreten...en je paard erbij, die wordt wild. Savonds tegen half 10 zijn de dazen weg, maar komen de neefjes in grote getale om lekker bloed te drinken bij paardrijdende mensen. Gelukkig is er DEET. Bink liet zich van de week al redelijk inspuiten, dus dat viel ook mee. Zodra we in de zon liepen, er was nog een een laatste straal, waren er ook weer dazen.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.