Het was de eerste rit van Pauline met haar eigen trailer. Best spannend dus, maar het ging prima en Polle was heel rustig toen ze aankwam. Lex was met Pauline mee gegaan omdat het de eerste keer met deze trailer was.
Eerst Polle uitgeladen en de pony’s elkaar laten begroeten. Ze waren heel braaf en gingen samen hooi eten. Polle heeft nog wel eens wat voernijd, maar met Orlinde stond hij heel braaf te knabbelen op het hooi.
Hooi van een ander lijkt altijd wel lekkerder… En ze gingen ook (tijdens het opzadelen) elkaar staan poetsen, echt schattig.

Polle zijn mooie koppie

Opgezadeld en klaar voor de start! Lex kon op mijn fiets de duinen in en heeft ook een tochtje gemaakt.

Onderweg niet veel foto’s gemaakt, veel te druk met rijden en kletsen. We zijn beide vlinder-gek dus we keken ook veel in het gras en de struiken naar zandoogjes, koevinkjes, witjes enzo. Polle en Orlinde liepen heerlijk hetzelfde tempo, hoefden we geen van beiden wat voor te doen. We konden lekker genieten van de omgeving, de vlinders en het landschap. Na elk duintje en elk bochtje weer anders. Ook al ken ik het op mijn duimpje, het blijft mooi!
Op 2/3 kwamen we langs een meertje, even gekeken of de paardjes wilden drinken. Niet echt dus, wel wilden ze rondstampen in het water en vooral NIET stilstaan voor een foto natuurlijk.

Nou ja, dan maar een snelle foto (we zitten er inderdaad niet netjes op, maar zo’n rondstampende en telkens een neus in het waterstekende fjord werkt niet zo goed voor je nette houding) en weer verder.
Een zeldzaam moment dat Polle stilstond in het water

Verder ging het zo

Orlinde stond ook in het water (en ja, die ragebol moet nooooodig geknipt worden

En ook Orlinde kon ongeveer een kwart seconde stilstaan

Onderweg kwamen we langs het Vogelmeer, waar een grote groep aalscholvers zat en een aantal Schotse hooglanders aan het pootje baden was.
De foto’s zijn wat scheef, maar dat is omdat ze zijn genomen terwijl Orlinde zo hard mogelijk doorstapte, ze wilde eigenlijk draven maar ja dat mocht even niet van de baas want die wilde een foto maken (lang leve de sportstand van de camera

Onderweg een nachtegaal zien vliegen en een kleine parelmoervlinder. Onze dag was goed!
We kwamen mooi getimed weer terug, waar Lex ook net weer terug was. Afgezadeld, paardjes nog wat afgedouched en nog wat hooi knabbelen.

Polle liep weer braaf de trailer op, alsof het zijn stalletje is waar eten klaar staat! Echt, zo braaf zie ik ze zelden. Tot een volgende keer!