Drie paarden een achter laten ja of nee...?
Re: Drie paarden een achter laten ja of nee...?
Zeker gaan oefenen en voor de veiligheid misschien idd eerst in het weiland. Komen ze je dan achterna dan heb je ze niet gelijk op straat.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

zeker gaan oefenen, maar ook dat geeft geen garanties hoor.
Toen ik Exel kreeg ging Vera regelmatig mee en bleef hij achter, hij ging dan gillen en dat doet ie nu nog, andersom trouwens ook. Die twee van mij blijven dat doen, alleen breken ze gelukkig niet uit
Toen ik Exel kreeg ging Vera regelmatig mee en bleef hij achter, hij ging dan gillen en dat doet ie nu nog, andersom trouwens ook. Die twee van mij blijven dat doen, alleen breken ze gelukkig niet uit
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Het is nu al belangrijk om het te oefenen. Fugo haal ik ook regelmatig alleen uit het land, Tasja vind het niet leuk maar wordt wel rustig. Het komt ook wel eens voor dat Zanouk, Wodan en Tasja uit het land worden gehaald en ja dan staat Fugo alleen, hij zoekt ze dan wel en hinnekt, maar hij raakt niet in paniek.
- nancy imka
Dat ze zouden gaan gillen maakt ons niet uit als ze maar geen gevaarlijke actie's gaan uithalen zoals ontsnappen en over hekken heen springen enz
Hier had ik hetzelfde probleem.
Sinds Ciara in het land staat samen met haar grote vriendin,kon Ciara niet alleen achter blijven. Terwijl er nog 5 andere paarden in dat land stonden..
Veel stroom erop gezet en laten voelen,even zielig,maar toch. En het andere paard eruit halen. 1 iemand blijft staan bij het hek met longeerzweep en iedere keer als ze een poging deed met de zweep dreigen of gebruiken.En steeds verder weg gaan staan met de zweep,net zolang dat ze geen pogingen meer doen. Even heel streng zijn,maar bij Ciara helpt het en is ze niet meer door het draad gegaan.
Zeker gaan oefenen en tijd erin steken.
Sinds Ciara in het land staat samen met haar grote vriendin,kon Ciara niet alleen achter blijven. Terwijl er nog 5 andere paarden in dat land stonden..
Veel stroom erop gezet en laten voelen,even zielig,maar toch. En het andere paard eruit halen. 1 iemand blijft staan bij het hek met longeerzweep en iedere keer als ze een poging deed met de zweep dreigen of gebruiken.En steeds verder weg gaan staan met de zweep,net zolang dat ze geen pogingen meer doen. Even heel streng zijn,maar bij Ciara helpt het en is ze niet meer door het draad gegaan.
Zeker gaan oefenen en tijd erin steken.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
http://ciarafjord.web-log.nl/