Beer moest vandaag naar de kapper (ben ik)... Ik zet 'm dan altijd even tussen de boxen met 2 touwen vast zodat ie wat minder kan draaien..hij doet wel verwoede pogingen maar na een minuut of 5 geeft ie 't op en blijft hij meestal vrij rustig staan... Het regende de hele middag keihard en ook nog eens onweer en Beer was achter zijn weidegenootjes aan het jagen (klieren dus) dus toen de zon even doorbrak heb ik meneer gauw uit de wei gevist..z'n manen groeiden al in de 'vreetstand'..naar beneden dus en al dat water hielp ook niet dus hij zag er NIET uit!
Eindelijk was ie een beetje rustig dus ik met mijn hand(je) het hoogste punt van zijn manen bepalen en de schaar er in...ging best goed..totdat meneer heel onschuldig een stapje opzij deed...OP MIJN TENEN! Op alle 5 wel te verstaan...en ook moooooi niet achteruit of aan de kant gaan..aaaaltijd wil meneer heel gewillig wijken voor druk (ik prik een vinger ergens en hij gaat opzij) en soms hoef ik alleen maar te wijzen.. Stond ie daar sullig te kijken met een hangende onderlip..ik zou toch zweren dat hij het expres deed!! Vorige keer met knippen deed hij dat namelijk precies zo..sja, domme ik..moet ik er maar beter op bedacht zijn

Eindelijk ging ie er af..voelde voor mij wel als een volle minuut en hij tilde niet eerst de voet op die op mijn voet was geparkeerd maar eerst even het andere been verzetten zodat zijn hele gewicht fijn op mijn teen rustte.. Ik heb wat af gekermd en gehinkeld maar ik moest ook lachen want dat hoofd van Beer!!! Niet te filmen! Een stalgenoot die ooit de kappersopleiding heeft gedaan heeft Beers manen superstrak en kort geknipt...ik had 'm toch al wel een beetje verknipt door alle onrust dus nu kan 't weer even groeien en over een week of 2 weer een randje eraf..
Nou, dit was mijn avontuur voor vandaag haha..niet heel spectaculair maar t was wel gezellig zo op stal met de regen kletterend buiten en lieve, lollige meneer Beer lekker bij me!