hahahaha de recordtijd van een fjord ligt ongeveer 1 hele minuut hoger dan die van een draver of een renpaard

daar zou ik Bit niet voor bellen
de recordtijd van een draver en renpaard ligt zo uit mn hoofd rond de 1 minuut en 7 seconden over de kilometer. En dan is het ook nog afhankelijk van de afstand van de koers die is afgelegd. In de VS wordt over 1200 m gekoerst, hier over 1609 of 2000 of 2100 of 2500/2600 meter bijvoorbeeld, en hoe langer de koers hoe meer de kilometertijd naar beneden gaat.
Dus Viv dat verhaal over die Drageset nakomeling moet wel een broodje aap verhaal zijn.
Bij mijn weten heeft de fjord een kilometertijd van 2.12 of 2.20 ongeveer. En dat is ook logisch ook, ze hebben kortere benen, geen atletisch lijf en nog geen fractie van de longinhoud van een volbloed. Op de korte sprintafstanden zal het verschil het kleinste zijn.
Overigens worden er in Zweden wel officiele koudbloeddraverijen gehouden als onderdeel van de normale draverijen. Op gewone koersbanen. Die zijn alleen opengesteld voor het Zweeds koudbloed, een paard wat ook mede voor dit doel gefokt is. Ze zijn zwaarder dan de gewone dravers en ik vind ze erg mooi. Er is 1 hele goede en beroemde draver: Jarvsofaks. De drafsport is in Zweden ontzettend populair en deze draver is echt een volksheld

Zijn record ligt overigens ook rond de 1.19.
Maar veel plezier Ullah

mn de bochten vallen niet mee met een ongetraind paard om ze in de loop te houden. Ik heb met Oos ook wel eens op t baantje gereden. Leverde altijd gezeur op over dat er extra gesleept moest worden als "die bolle er met zn schepijzers had rondgelopen"
Hier dit is mijn racefjordje: