Verveling of toch zomerexceem??
Verveling of toch zomerexceem??
Sinds een paar weken schuurt Alex zijn staart en manen kapot(er blijft ons geloof ik niks bespaart).
Kan het zijn dat hij dit uit verveling doet(i.v.m. zijn verplichte "stalrust")of zal hij toch last hebben van zomer exceem??
Zijn manen zijn al de helft dunner en zijn staart is soms net coupe ontploft.
Ik baal hier echt van als een stekker,hij had zulke mooie manen.
Het lijkt wel of we alleen maar tegenslagen hebben met hem ik wordt er af en toe moedeloos van.
ik ga hem in het weekend maar eens wassen, kijken of hij dan minder gaat schuren.
Heeft iemand ervaring met pony's die uit verveling gaan schuren??
Kan het zijn dat hij dit uit verveling doet(i.v.m. zijn verplichte "stalrust")of zal hij toch last hebben van zomer exceem??
Zijn manen zijn al de helft dunner en zijn staart is soms net coupe ontploft.
Ik baal hier echt van als een stekker,hij had zulke mooie manen.
Het lijkt wel of we alleen maar tegenslagen hebben met hem ik wordt er af en toe moedeloos van.
ik ga hem in het weekend maar eens wassen, kijken of hij dan minder gaat schuren.
Heeft iemand ervaring met pony's die uit verveling gaan schuren??
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Re: Verveling of toch zomerexceem??
Moet je eens voelen aan zijn manenkam. Als die hard en geribbeld is kan je gaan denken aan zomereczeem. Maar ik zou het raar vinden als er helemaal niks is veranderd aan omgeving of voeding? (al is de mijne ook op een dag in september beginnen schuren in de wei waar hij al maanden stond...)
Schuren uit verveling kan misschien wel, maar of hij dan echt zijn halve bos manen eraf zou schuren? Lijkt me toch echt jeuk dan...
Schuren uit verveling kan misschien wel, maar of hij dan echt zijn halve bos manen eraf zou schuren? Lijkt me toch echt jeuk dan...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Wilco schuurt ook aan zijn manen en staart als hij de kans krijgt (heeft geen eczeem)
Smeer het in met TKC lotion is tegen zomer schuren, en hij schuurt niet meer!
Smeer het in met TKC lotion is tegen zomer schuren, en hij schuurt niet meer!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

Jilly;
Hij heeft niet in 1 keer die halve bos manen erafgeschuurd maar en de loop der weken.
Anne en Wendy: wat is tkc lotion?kan ik dat gewoon bij de ruitersportzaak halen?
Hij heeft niet in 1 keer die halve bos manen erafgeschuurd maar en de loop der weken.
Anne en Wendy: wat is tkc lotion?kan ik dat gewoon bij de ruitersportzaak halen?
- Anne&Wendie
- Contacteer:
TKC 97 is een lotion die vermijdt dat paarden en pony's zich schuren, vooral in de zomer.
de lotion houdt ook vliegende insecten uit hun omgeving.
Zeer doeltreffend bij zomerschuren van manen en staart.
Getest en aanbevolen door dierenartsen.
Ik zweer er bij, Bij Bas hielp het en nu bij Wilco ook!
Je kunt het kopen bij een ruitersportzaak.
Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

Kan ook komen door de warmte, broeit natuurlijk lekker in die manen en staart. Lekker vaak afspoelen met koud water en idd beetje lotion erin tegen het schuren. Ik heb equidoux en dat werkt ook goed.
Die van mij doen het ook Sylvy die had me toch een staart en nu maar een plukje.
Vind vaak in je topics nogal negatieve gedachten niet alles is perse meteen mis. Ik heb er twee staan die schuren nu de warmte broeit en er zijn extreem veel muggen!
Kop op meis lotion kopen, hopen op meer geluk want am ging vanmorgen naar de winkel en alles is uitverkocht
. Ik denk dat ik eens ga kijken voor het middel van anne en wendie helpt denk ik beter want ze krijgen ook wat schilvers in de staart!
Vind vaak in je topics nogal negatieve gedachten niet alles is perse meteen mis. Ik heb er twee staan die schuren nu de warmte broeit en er zijn extreem veel muggen!
Kop op meis lotion kopen, hopen op meer geluk want am ging vanmorgen naar de winkel en alles is uitverkocht

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
- nancy imka
Imka schuurt ook aan haar manen, en Emy heel af en toe aan dr staart. Verder schuurt Elvis ook zn staart helemaal kapot aan de bovenkant heeft hij bijna niks meer... Imka schuurde vorig jaar dr hele staart kapot maar daar doet ze het gelukkig dit jaar niet (klopt nu af)
zoals Jilly al zegt voel eens aan zijn manenkam, als ie dik en geribbeld is kan je aan ZE denken
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Let wel op met TKC in de zon, paarden kunnen er brandwonden door krijgen...Anne&Wendie schreef:TKC 97 is een lotion die vermijdt dat paarden en pony's zich schuren, vooral in de zomer.
Nog meer symptoon wat op ZE kan wijzen; als ze in de avond uren heel 'loperig' zijn, continu blijven lopen om maar van die ellendige vliegen af te zijn.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
en ook zwarte vlekken in het gezicht, met name rond de ogen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Danc had ook wel eens plekken bij zijn neus
Hij heeft geen dikke geribbelde manenkam en loperig worden zal bij hem niet zo snel gebeuren want zo lekker loopt hij nog niet(hij staat ook op zo'n klein stukje dat er weinig te lopen valt.
Morgen ga ik hem eerst maar eens wassen,kijken of hij daar van opknapt.
Ik ga er dan maar van uit dat het geen zomer exceem is.
Morgen ga ik hem eerst maar eens wassen,kijken of hij daar van opknapt.
Ik ga er dan maar van uit dat het geen zomer exceem is.
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Dakota schuurt ook veel, soms is het dagen heftig, soms weer dagen rustig. Ik heb hem laten testen op ZE, en gelukkig heeft hij dat niet. Maar waar komt dan die jeuk vandaan? Heb hem 2 weken geleden gewassen met een shampoo voor huidmijt, maar nog schuurt hij. Ik ben vanplan uitgebreid onderzoek te laten doen, dan wordt zijn bloed opgestuurd naar Duitsland en kunnen ze ook onderzoeken op eventuele voedsel allergie.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
- nancy imka
Elvis schuurt ook erg en Imka ook, Emy schuurt zo af en toe haar staart. Waar het van komt weten we ook niet. We wassen ons gek met teershampoo iedere week. Tenminste Imka en Elvis dan, Emy af en toe maar net hoe onze bui is. Ik heb ook het idee dat het bij Emy meer af en toe een kriebel is.
Raar he waar toch die jeuk vandaan komt...?
Raar he waar toch die jeuk vandaan komt...?
Ekdal schuurt ook maar ik heb het idee dat hij meer schuurt als ie niks anders te doen heeft(spelen, eten etc...)
Zou best kunnen hoor dat het uit verveling is..Dat vermoede de dierenarts bij ons ook.Elvis had ook last van luizen en is daardoor gaan schuren,nu staat hij soms nog te doen aan ze staart waar het vandaan komt geen idee.Hoop dat hij het volgend jaar niet meer doet.Ze schuren hier niet tot bloedens toe ofzo.
Maar verveling zou dus heel goed kunnen denk ik in jou geval.
Maar verveling zou dus heel goed kunnen denk ik in jou geval.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

ALs Ekdal gewoon graast heeft ie nergens last van totdat ie bijv op stal moet gaat ie schuren anders staat ie gewoon rustig in het land
- nancy imka
De dierenarts had het vermoeden bij Imka dat ze het deed omdat het een fijn gevoel opleverde. Soort van verslaving. Ik weet niet of het zo is, hij zei dat ze zich niet zo fijn voelt dit omdat ze twee ontstoken ogen had . Toen die tijd is ze heel erg gaan schuren. Ik heb toen ook dr manen af moeten knippen dat zag er niet uit!
Maar ze doet het nu nog af en toe en dr oogjes zijn weer helemaal goed.
Het zou nu ook gewoon zo kunnen zijn dat het gewoon lekker is om ff lekker te schuren. En als je eenmaal gaat krabbelen...
Maar ze doet het nu nog af en toe en dr oogjes zijn weer helemaal goed.
Het zou nu ook gewoon zo kunnen zijn dat het gewoon lekker is om ff lekker te schuren. En als je eenmaal gaat krabbelen...
Ja ik denk dat het bij veel paarden ook gewoon een soort van tik is. Idd het lekkere gevoel hebben