Blij dat ik weer buiten rij (men)

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Sjolvir

Blij dat ik weer buiten rij (men)

Bericht door Sjolvir » zo 05 jul 2009, 16:40

Even bijpraten, voor zover jullie het niet weten.
In januari ongeluk gehad met de wagen, groom daarbij rug gebroken, gevolg,
niet meer op de openbare weg gereden.
(wel gewoon gelesd en menkamp etc gedaan, maar zonder groom de weg op, gaat niet)

Belt vorige week vrijdag stalgenootje of ik mee ga op lange buitenrit, baal baal, Sjol singelwondje ging dus niet.
Dat heet onder het zadel mee ging niet......
Dus alternatief plan kwam al snel, ik zou meegaan mennen, broodjes mee, drinken mee, je kent dat wel, het grote genieten.

Dus vorige week zaterdag, leengroom!
En ja, ze wist wat ik met de vorige had gedaan, is vriendin van haar.
Maar goed, blijkbaar ben ik niet zo'n gevaar op de weg, dat ze niet meedurfde en ook haar dochter wou mee.
Groom heeft shet gehad waar zij en de kinderen mee menden en ze kent mijn pony.
(ze staan met paard op stal waar ik ook sta)

Om 1/2 10 zouden we vertrekken, er werd slecht weer voorspeld, maar wij gingen onze pret niet laten bederven.
Sjol ingespannen en iedereen en alles op de kar of te paard.
En zo vertrokken we de paden op de lanen in.
Gewapend met een opperbest humeur, goede zin en een stralende lach. (en picknick spullen!)

Afbeelding
Hier begint Sjol eindelijk te bedenken dat je niet alles goed hoeft te bekijken onderweg.
En loopt nu niet meer af en toe zo ongeveer achterom te kijken, malle pony. (ach, neem het haar niet kwalijk, wij keken ook rond)
Sjol kan heerlijk de tourist uit hangen (onder het zadel ook) en uitgebreid de omgeving in haar opnemen,
geloof me, haar ontgaat niets! (hier ontdekt madam midden op de hei een fotograaf, haar intentie,
dat even van dichtbij gaan bekijken, helaas voor haar, moest ze het pad vervolgen.)
Afbeelding

Het was lang geleden dat Els gemend had, maar hier was het zeer rustig, dus werd ik groom en Els menner.
Afbeelding

Jullie zien het goed, we vinden het allemaal een straf om te moeten genieten van ons uitje.
Afbeelding

Ik heb een heel eind gelopen naast Sjol, aangezien ik 3 man op de kar ook wel weer wat veel vond.
En mijn conditie ook wel om wat beweging vraagt. :D
Afbeelding

Je hebt altijd baas, boven baas.
Afbeelding

Door sommige bewoners van de Alblasserwaard werden we met argwaan bekeken.
Afbeelding
Onderweg de boel uitgespannen en onze picknick ingelast, helaas werd een half broodje kaas dat ik op de kar had
gelegd om de hond water te geven (emmer stond tussen de pony's dat durft hij niet),
meteen geroofd, door ons trekdier, niet voor niets ook smuldier genaamd!

Weer anderen gaven geen krimp toen we voorbij reden.
Afbeelding

Na gedane arbeid is het goed rusten.
Afbeelding
We zijn 4 uur weg geweest en nieuwsgierig als ik was (moet toch ergens soort van trainen) moest er ook
http://www.afstandmeten.nl aan te pas komen. Was een km of 27. Achteraf goede training, wel in slakkentempo, maar ach.
Af en toe recreeren kan ook geen kwaad.

Dag later brak de hemel open, gevolg, baasje zwaait naar pony en besluit in al haar wijsheid om niet!
te gaan rijden. (vreemd, toch?)
Afbeelding

Vandaag ondanks het warme weer toch maar serieus rondje rijden ingelast (hoewel 20 km erg kort is)
Dus weer rondje door de polder, nu onder het zadel, met mijn kleine tourist.
Werd spelletje, hoe ontloop ik de dazen!???
Wederom tourist onder het zadel, na 18 km, hier uitstappen, we zijn bijna thuis.
Afbeelding
Vervolgens pony afgespoten en weer in de wei geparkeerd.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
roos

Re: Blij dat ik weer buiten rij (men)

Bericht door roos » zo 05 jul 2009, 16:55

Dat ziet er gezellig uit zeg. En zeer verstanding om een cap op te doen als je gaat mennen..groot gelijk!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Wiesje

Bericht door Wiesje » zo 05 jul 2009, 19:33

Lekker Dominique dat je zo ook weer gewoon je vertrouwen gaat opbouwen. Ik vind het super wat je met sjol doet en dat je haar ook gewoon weer zo blind vertrouwd en weer lekker de weg opgaan! Ziet er uit als een geslaagd rondje!
Elvis

Bericht door Elvis » zo 05 jul 2009, 19:53

Dat zijn nog eens leuke recreatie dagen!
Als je dat allemaal zo ziet mis ik toch wel het rijden en mennen,maar wie weet kunnen we met het iets minder zonnige weer een beroep doen op imka.

Die bok ook,die kunnen zo stom kijken :+
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Gerritje

Bericht door Gerritje » ma 06 jul 2009, 07:42

dat ziet er goed uit zeg! en fijn dat je wel iemand bereidt hebt gevonden om groom te zijn op de kar.
---
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 06 jul 2009, 08:15

wat leuk man!
dat mennen heeft me toch ook altijd wel getrokken.... misschien uniek ooit nog eens inspannen en anders krijgt bertus de kans hihi
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 06 jul 2009, 09:11

Idd als ik het zo zie dan trekt het zeker Dees! t ziet er heerlijk uit daar. Maar volgens mij wonen hun dan ook wel in een mooiere buurt als wij!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 06 jul 2009, 09:13

Heerlijk zo'n dagtocht, de paden op de lanen in. Genieten.
Heeft Sjol tegenwoordig een eczeemdeken om?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » ma 06 jul 2009, 14:12

Echt heerlijk zo'n uitje, kan het iedereen aanraden!
Dit was ook mijn bedoeling toen ik ging mennen en een wagen kocht.

inderdaad mooie omgeving, echter alleen asfalt en hier niet zulke diepe en steile slootkanten, maar op veel
plaatsen verval van m of 2 a 3 en dan steil, dat vind ik nou net weer iets minder. Zeker als je bedenkt dat je
op deze wegjes gewoon de rest van het verkeer tegen komt. Incl. reuze trekkers, taxi's, sluip verkeer etc.
Inderdaad goeie buurt om te recreeren, Kinderdijk ligt in de Alblasserwaard. Unesco wereld erfgoed :))
http://www.picturethisalblasserwaard.come2me.nl voor diegenen die niet weten wat Kinderdijk is.

exceem deken vorig jaar 1 maandje, toen daar hele zwermen muggen zaten, daarna niet meer.
Maar daar geen dazen en steekvliegen, hier drama!!
(we zitten bij loofbomen mini bosje :( leuk, maar niet heus)

Sjol zonder deken:
1.) chagerijnig en trapt naar alles waarvan ze denkt dat het kan vliegen. (dus ook tijdens het poetsen etc. )
2.) krijgt giga bulten die bij druk of wrijving snel stuk gaan, kan dus niet rijden als die op plek van harnachement zitten.
(en duurt ca 2 wkn voor ze weer weg zijn! heb de daders nog niet ontdekt, raar soort vlieg denk ik)

Sjol met deken:
1.) poeslief (oke, meestal :D ), lekker relaxt grazend, terwijl haar weidegenootjes pogingen doen te ontkomen aan vliegbeesten.
2.) nog wel wat steekplekken (vooral van die rot dazen die pakken je paard gewoon door deken heen!), maar veel
minder van die bulten. (ander soort beestje dat blijkbaar niets met dekens heeft)

Baasje vind het dus wel de moeite waard om jasje te regelen voor pony.
Stalgenootjes en ik hebben besloten dazen val te maken. Dit is namelijk geen doen.

Ik heb zelfs Sjol haar spray al geleend (tip, niet doen, als je nog naar je werk moet :D )als ik op stal bezig ben,
die krengen ook mij op willen eten.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Ilona

Bericht door Ilona » ma 06 jul 2009, 18:37

Is het dit jaar nou erger met die rot stekers dan vorig jaar??? Of hebben we er allemaal gewoon meer last van (lijkt t wel.. grr)

Maar even on-topic: ziet er zeker uit als een heerlijk ontspannen ritje!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Plaats reactie