zijn er meer western fjorden hier?
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
zijn er meer western fjorden hier?
Wie rijd er ook western met zijn/haar fjord?
Mag puur buitenritten met een western optoming zijn, recreatief lessen, of zelfs wedstrijden.
Vertel wat je allemaal zo'n beetje doet.
En misschien heb je foto's?
Ik ben wel nieuwsgierig!
Mag puur buitenritten met een western optoming zijn, recreatief lessen, of zelfs wedstrijden.
Vertel wat je allemaal zo'n beetje doet.
En misschien heb je foto's?
Ik ben wel nieuwsgierig!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
- cowgirlwillie
- Contacteer:
Re: zijn er meer western fjorden hier?
Begin ik:
Lynda is nu een fjord van 18 jaar oud.
hiervoor reed ze op een manege de beginnerslessen mee.
Latrer deed ze dienst als gezinspony.
Ze ging naar ponyclub, zat in het ponyvoetbal team, reed endurance! en voor de wagen.
Maar bij mij wordt ze sinds een jaar omgeschoold tot westernfjord.
We doen pleasure, horsemanship, trail. Ook doen we lekker veel buitenritten, grondwerk (freestyle loswerken a la Monty Roberts en Voest)
En voor de grap doen we soms aan barrel racen!
Ze pakt het allemaal leuk op. Ze is lekker relaxed. En de afwisseling lijtk ze erg fijn te vinden.
Ze werkt graag mee.
We ridjen af en toe een clinic en hebben een trailride gedaan.
Verder doen we (nog) geen wedstrijden)

En een filmpje van het barrelracen
http://www.youtube.com/watch?v=5wh6HH702B8
En een jaaroverzichts filmpje! (zie je meteen wat wij zoal doen!)
http://www.youtube.com/watch?v=eLiTOp6vy5w
Lynda is nu een fjord van 18 jaar oud.
hiervoor reed ze op een manege de beginnerslessen mee.
Latrer deed ze dienst als gezinspony.
Ze ging naar ponyclub, zat in het ponyvoetbal team, reed endurance! en voor de wagen.
Maar bij mij wordt ze sinds een jaar omgeschoold tot westernfjord.
We doen pleasure, horsemanship, trail. Ook doen we lekker veel buitenritten, grondwerk (freestyle loswerken a la Monty Roberts en Voest)
En voor de grap doen we soms aan barrel racen!
Ze pakt het allemaal leuk op. Ze is lekker relaxed. En de afwisseling lijtk ze erg fijn te vinden.
Ze werkt graag mee.
We ridjen af en toe een clinic en hebben een trailride gedaan.
Verder doen we (nog) geen wedstrijden)

En een filmpje van het barrelracen
http://www.youtube.com/watch?v=5wh6HH702B8
En een jaaroverzichts filmpje! (zie je meteen wat wij zoal doen!)
http://www.youtube.com/watch?v=eLiTOp6vy5w
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Met Tjody reed ik westernwedstrijden: pleasure, trail, HMS, barrelrace en reining. Foto's moet ik even zoeken voor je.
Mijn vriendin is helemaal voor de westernoutfit. Ze heeft nu een zadel en sinds kort ook een hoofdstel.
Echt westernrijden doet ze niet. Denk dat ze het vooral een stoere optoming vindt en relaxed voor het buitenrijden
Foto's zoek ik vanavond even!
Echt westernrijden doet ze niet. Denk dat ze het vooral een stoere optoming vindt en relaxed voor het buitenrijden

Foto's zoek ik vanavond even!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- cowgirlwillie
- Contacteer:
leuk!
ik ben zeer benieuwd naar foto's dames!
ik ben zeer benieuwd naar foto's dames!
Tjootje in hagestijn paar jaar geleden

brug

cutting clinic

Wedstrijd in bergschenhoek

wedstrijd in Dirksland

Wie weet ligt er voor Kdies ook een toekomst in die richting, we zien wel.

brug

cutting clinic

Wedstrijd in bergschenhoek

wedstrijd in Dirksland

Wie weet ligt er voor Kdies ook een toekomst in die richting, we zien wel.
- cowgirlwillie
- Contacteer:
oooh toffe foto's om te zien!
Ik wil ook nog eens een koeienclinic doen.
(Stiekem hebben we al eens achter "wilde" koeien aan gezeten hier in het nationaal park Drents Friesche wold.)
Lynda vind ze in ieder geval niet eng!
Ik wil ook nog eens een koeienclinic doen.
(Stiekem hebben we al eens achter "wilde" koeien aan gezeten hier in het nationaal park Drents Friesche wold.)
Lynda vind ze in ieder geval niet eng!
Ja ik heb een westernfjordje ze heet Krista en is nu 19 jaar en ze is met pensioen.
Deze foto's zijn van een paar jaar geleden onze laatste wedstrijd.
Ik weet niet of ik Bente western ga omscholen want ze is nogal klein en er is geen passend zadel te vinden voor haar.

Deze foto's zijn van een paar jaar geleden onze laatste wedstrijd.
Ik weet niet of ik Bente western ga omscholen want ze is nogal klein en er is geen passend zadel te vinden voor haar.

Agilitydogs get over it
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
- cowgirlwillie
- Contacteer:
hee Lolly gave foto's!
Waarom is ze met pensioen? wilde ze niet meer? kon ze niet meer?
Jammer dat je nog geen passend zadel kan vinden!
Ik hoop voor je dat het toch nog lukt. zou toch moeten???
@Skreia: een fjord met westernoptoming ziet er toch altijd stoer uit vind ik!
en fjorden zijn ook stoer dus dat past perfect! haha
Waarom is ze met pensioen? wilde ze niet meer? kon ze niet meer?
Jammer dat je nog geen passend zadel kan vinden!
Ik hoop voor je dat het toch nog lukt. zou toch moeten???
@Skreia: een fjord met westernoptoming ziet er toch altijd stoer uit vind ik!
en fjorden zijn ook stoer dus dat past perfect! haha
Dank je voor het compliment.
Ik heb ook nog jonge paarden en met Kris heb ik voor haar doen alles bereikt wat ze kon, dus ben ik bezig met mijn jonge Quarter en Bente is ook lichtjes ingereden maar staat nu met een veulen dus die heeft even pauze.
Bente is vrij klein en ielig en een zadel voor haar is niet te vinden dus die mag gewoon Engels blijven rijden maar met een heleboel Westerntucjes erbij, zoals het trailgebeuren en leren aan een lang teugeltje laag te lopen en nog meer van die dingen.
Een Fjord met alleen maar een Westernoptoming is in mijn ogen niet een Westernfjord, ik kan mijn Kris ook een dressuurzadel opgooien maar daarom is het nog geen dressuurfjord.
Ik heb ook nog jonge paarden en met Kris heb ik voor haar doen alles bereikt wat ze kon, dus ben ik bezig met mijn jonge Quarter en Bente is ook lichtjes ingereden maar staat nu met een veulen dus die heeft even pauze.
Bente is vrij klein en ielig en een zadel voor haar is niet te vinden dus die mag gewoon Engels blijven rijden maar met een heleboel Westerntucjes erbij, zoals het trailgebeuren en leren aan een lang teugeltje laag te lopen en nog meer van die dingen.
Een Fjord met alleen maar een Westernoptoming is in mijn ogen niet een Westernfjord, ik kan mijn Kris ook een dressuurzadel opgooien maar daarom is het nog geen dressuurfjord.

Agilitydogs get over it
Ik help het je hopen, ik heb alles nieuw kunnen kopenskreia schreef:Spulletjes heb ik bewaard dus als Casje uitgegroeid is dan gaat het zadel er zeker wel op met de bosritjes
]

- cowgirlwillie
- Contacteer:
ach sooo.Lolly schreef: .....Bente is vrij klein en ielig en een zadel voor haar is niet te vinden dus die mag gewoon Engels blijven rijden maar met een heleboel Westerntucjes erbij, zoals het trailgebeuren en leren aan een lang teugeltje laag te lopen en nog meer van die dingen.

Ik ben het wel met je eens dat een fjord met westernoptoming niet meteen een westernfjord is hoor.
En een fjord met engels zadel maar die aan een lange teugel kan lopen en een trail netjes doorkomt is dat dan tóch ondanks dat engelse zadel!

Het zit hem in de manier waarop je rijdt natuurlijk.
Maar goed, ik wilde de drempel laag houden. Had het idee dat er hier vooral dressuur en menfjorden zitten.
Maar het valt mee!

Ja ik houd wel van laagdrempelig en ben normaal ook niet zo van reageren met een ietsie kritiek, maar moest het toch even zeggen sorry.
Ik rijd al jaren western en mensen denken vaak klap een westernzadel op die fjord en voila we rijden western, zo werkt het bij dressuur niet en dus bij western ook niet.
Ik heb vroeger heel veel vooroordelen van het westernrijden tegen mijn kop geslingerd gekregen en dan helemaal westernrijden met een fjord die knollen konden niet lopen laat staan iets presteren onder het zadel.
Vandaar dat ik toch de westernsport verdedig en ik vind dat een westernoptoming niet inhoud dat je dan meteen een westernfjord hebt, kijk laat de mensen dan zeggen ik rijd met westernoptoming omdat ik dat zelf prettiger vind rijden, daar is helemaal niets mis mee.
Ja en dat onze Bente met een engels zadeltje {omdat dat haar beter past} moet rijden, wel ik zie dat maar als hunteren ook een western onderdeel, lekker lang en laag met engelse optoming.
Ik rijd al jaren western en mensen denken vaak klap een westernzadel op die fjord en voila we rijden western, zo werkt het bij dressuur niet en dus bij western ook niet.
Ik heb vroeger heel veel vooroordelen van het westernrijden tegen mijn kop geslingerd gekregen en dan helemaal westernrijden met een fjord die knollen konden niet lopen laat staan iets presteren onder het zadel.
Vandaar dat ik toch de westernsport verdedig en ik vind dat een westernoptoming niet inhoud dat je dan meteen een westernfjord hebt, kijk laat de mensen dan zeggen ik rijd met westernoptoming omdat ik dat zelf prettiger vind rijden, daar is helemaal niets mis mee.
Ja en dat onze Bente met een engels zadeltje {omdat dat haar beter past} moet rijden, wel ik zie dat maar als hunteren ook een western onderdeel, lekker lang en laag met engelse optoming.

Agilitydogs get over it
Ik zeg ook niet dat ik western reed met Skreia, maar in het begin van het topic staat dat je ook mag reageren als je alleen buitenritten maakt met westernoptomingLolly schreef:

Ik heb daar ook helemaal geen problemen mee als jij het beter vind rijden dan een engels zadel moet je het vooral blijven doen
Maar is wel een groot verschil tussen een westernoptoming en een westernfjord dat punt wilde ik even aangeven
Omdat ik daar zo vaak mee geconfronteerd ben, en om de naam van de fjord hoog te houden verdedig ik dit nog steeds
So no hard feelings......

Maar is wel een groot verschil tussen een westernoptoming en een westernfjord dat punt wilde ik even aangeven

Omdat ik daar zo vaak mee geconfronteerd ben, en om de naam van de fjord hoog te houden verdedig ik dit nog steeds

So no hard feelings......
Agilitydogs get over it
Misschien off topic.....maar rijdt een western zadel nu echt fijner als je, zoals ik, altijd door bos en zand rijdt?
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Ligt er ook een beetje aan watvoor zadel je nu misschien hebt.Jankeke schreef:Misschien off topic.....maar rijdt een western zadel nu echt fijner als je, zoals ik, altijd door bos en zand rijdt?
In het begin moet je wel heel erg wennen aan de zit van een westernzadel en de beugels maar als je dat eenmaal gewend bent zit het echt heerlijk

Ik heb in mijn westernzadel veel meer grip dan dat ik had in mijn dressuurzadel
Verder vindt ik het bij de Fjord ook wel erg stoer staan

Ligt eraan, vind het voor een rustig hobbelritje heerlijk maar voor een stevige endurancerit zit die knop echt hopeloos in de wegJankeke schreef:Misschien off topic.....maar rijdt een western zadel nu echt fijner als je, zoals ik, altijd door bos en zand rijdt?

ik rijd (nog steeds) op een oud dressuurzadel van Stubben. (Maar ik rij geen dressuur). Dat zit best fijn maar ik heb weinig vergelijkingsmateriaal (op een merkloos Wintec-achtig zadel na). Ik vind het ook zo stoer staan. Maar die knop lijkt mij ook wel lastig.
All that we see
All that we seem
All that we seem