dronken een paard besturen
Re: dronken een paard besturen
en niet alleen voor personen, maar je betrekt het paard er ook nog eens bij...
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
#fulltimedreamchaser + M2+6
Ummm tja, wat zal ik daar over zeggen... Ik was niet eens echt dronken meer, had alleen nog te veel alcohol in mijn bloed van de vorige avond..Bella schreef:haha geen succes..al moet je dan zeggen: Dronken te paard mag...als je er tenminste nog op kunt komen
![]()

MMMM naar Woodstock op Iwan.....Lindy schreef: Er staan dus geen ruiters of officieel gezegd, geleiders van een rij- of trekdier bij vermeld. Wij ruiters, vallen echter wel onder de categorie bestuurders, (alle weggebruikers behalve voetgangers) maar niet de bestuurders van motorrijtuigen (alle gemotoriseerde motorvoertuigen die anders dan langs rails worden voortbewogen). Met andere woorden wij staan dus niet in bovenstaand rijtje en kunnen dus niet bekeurd/aangehouden worden voor het rijden onder invloed.

Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Dat zal een lastige worden, openbaar dronkenschap moet je toch overduidelijk kunnen zien dat iemand teveel gezopen heeft. Blazen zal hem niet worden, maar een aanhouding ter ontnuchtering mogelijk. Vaak zijn dit lui die over straat zwalken en er of heel ziek van zijn, dat ze niet of bijna niet bij kennis zijn. Of het is het geval dat ze vervelend zijn, maar dat het niet tot baldadigheid kan komen. Gelukkig ben ik nog geen dronken lui met paard tegen gekomen.Anita45 schreef:Maar het lijkt me dat jullie die persoon dan wel op openbare dronkenschap bekeuren want dat kan natuurlijk echt niet, levensgevaarlijk.
Mochten ze gevaar en/of hinder (kunnen) veroorzaken door het gedrag dat ze vertonen. Dus ook zichzelf en het verkeer in gevaar brengen als men dronken op het paard, of er achter zit en zich niet "normaal" gedragen, dan hebben we nog een kapstok artikel, artikel 5 en daarvan betaald de officier van justitie de boete. Deze zijn dan over het algemeen ook niet mis

Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!