knoflook snippers
knoflook snippers
heeft iemand er ervaring mee, helpt het nou wat tegen dazen of helemaal niks?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Re: knoflook snippers
Bij paarden kan het geven van knoflook leiden tot bloedarmoede (dat schreef Machteld ook al in een topic van Jankeke), al zal dat ook wel weer te maken hebben met de hoeveelheden die je geeft. Soms krijgen paarden er zelfs jeuk van als je het ze geeft. Mijn ervaring is dat het bij die van mij niet werkt tegen de dazen maar het is ook jaren geleden dat ik knoflook gegeven heb aan mijn paarden (ik gaf het in poedervorm). Die van mij krijgen het vanwege de kans op bloedarmoede, het verergeren van jeuk en vanwege het niet voldoende werken niet meer
.

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

duidelijk marijke! bij ons op stal hadden ze het er over, maar ik wilde eerst wat ervaringen horen. Appelazijn schijnt ook goed tegen vliegen te werken?
Of appelazijn ook werkt tegen de vliegen durf ik je niet te zeggen. Hier krijgen ze het als ze te lang in te vet gras hebben gestaan om bevangenheid tegen te gaan. Maar dan krijgen ze gewoon een scheutje over het voer. Tegen de vliegen en dazen maak ik een eigen spraytje die ik op doe voor het rijden. In het land werkt een dazenval volgens mij het best, de meeste vliegenspray's zijn maar een uurtje of drie werkzaam dan kan ik mijn baan op zeggen want ik kan niet om de drie uur sprayen
.

Morgan!! 

Tja, dat spul wat je in een paard moet stoppen om de vliegen weg te jagen geloof ik vaak niet zo in.. Dan ga ik liever voor een dekentje of een goede spray.
Waar je ook om moet denken is dat een spray, als hij uitgewerkt raakt, hij soms juist vliegen e.d. aan kan trekken..
Ik gebruik zelf atex daasspray tegen de dazen, Tea heeft een kap op tegen de vliegjes bij haar ogen, daar heeft ze veel last van, en verder spuit ik wel eens wat veerust..
Het is ook oneerlijk dat het ene paard er meer last heeft dan de andere, Tea is erg gevoelig voor ongedierte, dazen moeten ook steevast Tea hebben. Jeskim heeft er nauwelijks last van..
Nu moet ik ook toevoegen dat ze op een wat open wei staan, vrij winderig en weinig bomen, maar aan één kant, dat scheelt ook al een stuk!!
Waar je ook om moet denken is dat een spray, als hij uitgewerkt raakt, hij soms juist vliegen e.d. aan kan trekken..
Ik gebruik zelf atex daasspray tegen de dazen, Tea heeft een kap op tegen de vliegjes bij haar ogen, daar heeft ze veel last van, en verder spuit ik wel eens wat veerust..
Het is ook oneerlijk dat het ene paard er meer last heeft dan de andere, Tea is erg gevoelig voor ongedierte, dazen moeten ook steevast Tea hebben. Jeskim heeft er nauwelijks last van..
Nu moet ik ook toevoegen dat ze op een wat open wei staan, vrij winderig en weinig bomen, maar aan één kant, dat scheelt ook al een stuk!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
knoflook helpt niks is mijn ervaring.
Vriendin van me had een haflinger met zomereczeem. Zij voerde echt abnormaal veel knoflook, ik vond het gewoon sneu voor het beestej, hij lustte zijn eten er haast niet van. Maar hij had net zoveel last van dazen als Jackie en Diègo. Ik heb gister maar weer vliegenspul met hertshoornolie erin gekocht. Duur, maar bevalt mij het beste
Vriendin van me had een haflinger met zomereczeem. Zij voerde echt abnormaal veel knoflook, ik vond het gewoon sneu voor het beestej, hij lustte zijn eten er haast niet van. Maar hij had net zoveel last van dazen als Jackie en Diègo. Ik heb gister maar weer vliegenspul met hertshoornolie erin gekocht. Duur, maar bevalt mij het beste
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
- Cindy+Uniek
@ esther, nou ja op zich is het natuurlijk niet gek, paarden nemen het op en zweten de lucht uit....
maar of het idd zo werkt is een 2e
ik gebruik helemaal niks! en ze hebben minimaal last...
ja echt tijdens die schermeruren dan zie ik ze wel wat stampvoeten soms, maar daar heb ik zelf ook last van! ze steken mij iedere avond op mn hoofd hahaha
maar of het idd zo werkt is een 2e

ik gebruik helemaal niks! en ze hebben minimaal last...
ja echt tijdens die schermeruren dan zie ik ze wel wat stampvoeten soms, maar daar heb ik zelf ook last van! ze steken mij iedere avond op mn hoofd hahaha
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Voor de bloedarmoede moeten ze wel volgens de onderzoekstuk(ken) wel flink wat binnen krijgen. Maar Rian kreeg er ook lichte bloedarmoede van.
En ze schuurde ook. Na het stoppen met de knoflook stopte ze practichs met schuren.
Tegen dazen in de wei is zo'n dazenval en een vliegendeken het meest practische denk ik.
Als ik naar het bos ga, spray ik haar in met Daasspray.
En ze schuurde ook. Na het stoppen met de knoflook stopte ze practichs met schuren.
Tegen dazen in de wei is zo'n dazenval en een vliegendeken het meest practische denk ik.
Als ik naar het bos ga, spray ik haar in met Daasspray.
Atex daasparay zeker? Ik heb het ook en werkt aardig, net als Bremsen Bremse. Dit zijn wat mij betreft de beste 2. Knoflook heb ik mensen ook wel eens zien proberen maar hielp niets tot heeeeeeeeeel weinig.Lovemischa schreef:knoflook helpt niks is mijn ervaring.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
geloof het wel, bij Welkoop gehaald. Marga gaat nu als een panter door het leven, zit onder de bruine vlekken. Mijn handen stinken ernaar....
Baranna 13-5-2006
Die vlekken zijn akelig ja, Heb het 1 keer met wedstrijd in een wit dekje gekregen, helaas was er niet weer uit te krijgen in de wasLovemischa schreef:geloof het wel, bij Welkoop gehaald. Marga gaat nu als een panter door het leven, zit onder de bruine vlekken. Mijn handen stinken ernaar....

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
- nadinefjorden
Knoflooksnippers daar gaan de vliegen gewoon op zitten als het in de voerbak ligt dus heeft weinig effect denk, appelazijn over het voer heen kan wel helpen en het beste is denk een dekentje en sprayen als je bijv een buitenritje gaat maken of iets dergelijks
Wij maken op stal ons eigen vliegenspray. Er zit dethol, azijn, teatree olie en water in.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Wat moet ik mij voorstellen bij een dazenval?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Anita45 schreef:Wat moet ik mij voorstellen bij een dazenval?
http://h-trap-dazenval.nl/
Werkt goed.

Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Dank je wel Claudia voor de link. Vernuftig apparaat maar wel prijzig moet ik eerlijk zeggen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

wat is het bereik van zo'n dazenval?
Alies heb ik jaren geleden ook knoflook gevoerd. Och wat was mevrouw boos. Echt niet dat ze het at. Ze liet zelfs haar brokken ervoor staan. Ik ben er dus maar snel vanaf gestapt.
Liefst gebruik ik gewoon een goede sterke vliegendeken en spray.
Liefst gebruik ik gewoon een goede sterke vliegendeken en spray.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Volgens mij moet je paard wel flink gaan zweten voordat hij net zo stinkt als wanneer je er Atex op spuit, hihi...
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- nancy imka
Ik geef Imka iedere dag een vers teentje knoflook maar niet echt voor de vliegen hoor. Meer voor de weerstand aangezien ze wat dampig is wil ik dr weerstand wat omhoog houden zodat ze niet ook nog eens verkouden enz erbij word. Ze krijgt ook vaak vers fruit en af en toe wat groente en andere vitamine's