dazen en muggen
dazen en muggen
Wie heeft het uitgevonden.....de manier om deze krengen bij ons fjordje weg te houden????
Als ik ga rijden met Vlin wrijf ik hem helemaal in met Bremsebremse, daarna krijgt hij zijn muggendeken over. Maar we worden gek van de dazen. Ga ik 's avonds laat, dan worden we niet lek gestoken door de dazen maar wel door de muggen. Dan zit Vlin zijn hoofd en buik en mijn benen eronder.
Vlin wordt daar super vervelend van en de hele tijd blijven draven is ook geen optie dus gaan we maar weer naar huis. Zo is het rijden buiten één grote vervelende aktie aan het worden.
Ik kan me ook niet herinneren daar vorig jaar zo'n verveel van te hebben gehad. Ze waren er wel maar Vlin leek er geen last van te hebben.
Hoe doen jullie dit????
Als ik ga rijden met Vlin wrijf ik hem helemaal in met Bremsebremse, daarna krijgt hij zijn muggendeken over. Maar we worden gek van de dazen. Ga ik 's avonds laat, dan worden we niet lek gestoken door de dazen maar wel door de muggen. Dan zit Vlin zijn hoofd en buik en mijn benen eronder.
Vlin wordt daar super vervelend van en de hele tijd blijven draven is ook geen optie dus gaan we maar weer naar huis. Zo is het rijden buiten één grote vervelende aktie aan het worden.
Ik kan me ook niet herinneren daar vorig jaar zo'n verveel van te hebben gehad. Ze waren er wel maar Vlin leek er geen last van te hebben.
Hoe doen jullie dit????
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Re: dazen en muggen
's morgens heel vroeg gaan buitenrijden, tussen 6 en 7 zijn er de minste insecten!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Ik snap je frustratie helemaal.Mijn vorige paard Hosta zweette altijd behoorlijk erg en snel en ze was dan ook het ideale paard om lekker op te gaan zitten.Ze werd er echt gek van.Ik spoot er voor het rijden in met Veerust(bij sommige niet meer te verkrijgen)Dat hielp een half uurtje maar door het zweten was het zo weer weg.
Imka was blij als Hosta mee ging die had dan nergens geen last van
Ik zie je dat je al een behoorlijk sterk middel(kwa geur) gebruikt en ik denk dat er verder niet echt een wondermiddel voor is.Maar misschien dat veerust wel langer werkt bij een niet al te zweterig paard.Het staat beter bekent als vliegenmiddel bij koeien maar paarden mogen er ook mee ingespoten worden.
Imka was blij als Hosta mee ging die had dan nergens geen last van

Ik zie je dat je al een behoorlijk sterk middel(kwa geur) gebruikt en ik denk dat er verder niet echt een wondermiddel voor is.Maar misschien dat veerust wel langer werkt bij een niet al te zweterig paard.Het staat beter bekent als vliegenmiddel bij koeien maar paarden mogen er ook mee ingespoten worden.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

wij kunnen hier ´s zomers ook amper rijden door die rotbeesten. We zitten hier bij een natuurgebied met veel water, veel vliegen dus. Ik heb er geen oplossing voor. Ik vind hertshoornolie vaak het beste werken, maar 100% werkt niks volgens mij. En je moet zelf ook wel tegen de geur van hertshornolie kunnen, is een aparte geur.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Vroeg rijden is denk de enige oplossing...succes!
gaan rijden met iemand met een Fries, die krengen gaan namelijk naar het donkerste paard
Nee ik zou het ook niet weten, als iemand wat weet dan neem ik die tip gelijk over, wij worden er hier ook helemaal kriegel van 

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Elvis@ Veerust heb ik idd vorig jaar veel gebruikt. En ik moet zeggen dat ik het idee heb dat hij er vorig jaar moinder last van had. Maar toen waren we ook altijd met z'n tweetjes en misschien dat die Grote Rode Vos de dazen naar zich toe trok.
All that we see
All that we seem
All that we seem
En iets met Deet erin..?
vliegenspray op basis van citronella maken kan helpen. Maar wat voor het ene paard een supermiddel is betekent nog geen effect voor het andere paard. Het middel tegen alles wat we liever kwijt dan rijk zijn bestaan (nog) niet.
Vliegendeken en jezelf ook inspuiten met citronella en open vlaktes opzoeken is iets om de stekende beesjes zo goed als te vermijden.
Het hele jaar door geef ik de paarden knoflook te eten (vd paardendrogist) het schijnt te helpen.. zegt men.
Vliegendeken en jezelf ook inspuiten met citronella en open vlaktes opzoeken is iets om de stekende beesjes zo goed als te vermijden.
Het hele jaar door geef ik de paarden knoflook te eten (vd paardendrogist) het schijnt te helpen.. zegt men.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
als je het verloren bent...'
Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
-
Ja ik wou ook zeggen knoflook te eten geven, maar daar moet je wel tegen kunnen om daar de stallen dan van uit te mesten.... Poeh wat een geur.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- Machteld&Falco
heb onlangs gehoord dat ze van knoflook bloedarmoede kunnen krijgen..
Zelf zorg ik dat ik iets met lange mouwen aan heb. Spuit mezelf in met Deet en de paarden met spray. Heb ook een vliegendeken die ik gebruik. Werkt behoorlijk hier. Het bos stikt hier op sommige plaatsen echt van de dazen.
Zelf zorg ik dat ik iets met lange mouwen aan heb. Spuit mezelf in met Deet en de paarden met spray. Heb ook een vliegendeken die ik gebruik. Werkt behoorlijk hier. Het bos stikt hier op sommige plaatsen echt van de dazen.
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Vandaag toch een rit gemaakt van 2 uur. Dankzij de harde wind en de open plekken weinig last gehad. Vlin Bremsebremse op en zijn deken en ik lange mouwen. Maar die paar die we hadden staken toch nog dwars overal doorheen. K*t beesten!!!! ze verpesten hier het hele buitengebeuren.
Roos en machteldFalco@ Ik dacht dat in Nederland geen produkten met daarin Deet verwerkt verkocht mogen worden. Of heb ik het mis??
Roos en machteldFalco@ Ik dacht dat in Nederland geen produkten met daarin Deet verwerkt verkocht mogen worden. Of heb ik het mis??
All that we see
All that we seem
All that we seem
Oja wel hoor...bij de ANWB heb je ook spul met Deet erin..heb ik zelf gekocht toen ik jaren geleden naar Afrika ging..ook speciaal tegen malariamuggen 

Meen je dat? Ik geef die van mij ook knoflookMachteld&Falco schreef:heb onlangs gehoord dat ze van knoflook bloedarmoede kunnen krijgen..
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

ja, vreselijke beesten die dazen. Vooral als het een beetje warm vochtig weer is komen ze weer. Ik heb er dit jaar nog niet veel last van gehad. Vorig jaar was het echt bar en boos. Zero ging graag 's middags al op stal om die beesten te ontvluchten. Zelfs het shetlandertje van de buren ging uit eigen beweging in z'n stalletje staan. Ik heb ook een middel waar DEET in zit. Het werkt wel maar na een kwartiertje is dat ook uitgewerkt. Als je op de gebruiksaanwijzing kijkt, durf je het trouwens bijna niet meer te gebruiken
Rijden midden op de dag is dan gewoon niet leuk meer. Je bent alleen maar bezig die beesten van je paard en jezelf te meppen. Ze beginnen ook, zodra ze op iets landen, direct te bijten. Brrrr. Vooral langs bosranden.. dan heb je echt de neiging om te weg te galopperen. Dan zie je zo'n hele zwerm vliegen de achtervolging inzetten.
Ik wacht ook nogsteeds op een wondermiddel!!!

Rijden midden op de dag is dan gewoon niet leuk meer. Je bent alleen maar bezig die beesten van je paard en jezelf te meppen. Ze beginnen ook, zodra ze op iets landen, direct te bijten. Brrrr. Vooral langs bosranden.. dan heb je echt de neiging om te weg te galopperen. Dan zie je zo'n hele zwerm vliegen de achtervolging inzetten.

Ik wacht ook nogsteeds op een wondermiddel!!!
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
- Machteld&Falco
ik zoek het even voor je op!Ziggy schreef:Meen je dat? Ik geef die van mij ook knoflookMachteld&Falco schreef:heb onlangs gehoord dat ze van knoflook bloedarmoede kunnen krijgen..

@Janneke: zit er dan iets in Deet dat schadelijk is ofzo? Hoop voor jullie dat je het wel kan krijgen, want Deet is goed spul! Bij mijn vriend is het dat of elke dag een bezoek aan de dokter... Hier (Belgica) is het zowat overal te verkrijgen.
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
- Machteld&Falco
Het is niet veel, maar dit haalde ik uit een uiteenzetting van Erik Laarakker over de behandeling van zomereczeem:
"Knoflook is slecht voor paarden. Het breekt rode bloedcellen af (alleen bij paardachtigen, niet bij mensen of andere dieren). Grote hoeveelheden knoflook geven risico op bloedarmoede, en het zal zeker niet helpen tegen SME."
Er is zoveel te doen om dat knoflook.. ik geef het liever niet. Baadt het niet, dan schaadt het niet gaat namelijk niet altijd op.
"Knoflook is slecht voor paarden. Het breekt rode bloedcellen af (alleen bij paardachtigen, niet bij mensen of andere dieren). Grote hoeveelheden knoflook geven risico op bloedarmoede, en het zal zeker niet helpen tegen SME."
Er is zoveel te doen om dat knoflook.. ik geef het liever niet. Baadt het niet, dan schaadt het niet gaat namelijk niet altijd op.
- kristelhans
Ik gebruik ook Veerust..werkt prima...ze zwermen dan nog wel om je heen maar gaan niet zitten.. kheb mn eigen kleren er ook wel eens mee ingespoten haha maar dan meur je wel knetterhard..(werkte wel overigens)
Dat weet ik niet maar ik meen dat ooit een gelezen te hebben maar vlgns Roos@ klopt dat niet en is het gewoon verkrijgbaar. Ik zal er toch eens naar informeren bij de Boerenbond.Machteld&Falco schreef:@Janneke: zit er dan iets in Deet dat schadelijk is ofzo? Hoop voor jullie dat je het wel kan krijgen, want Deet is goed spul! Bij mijn vriend is het dat of elke dag een bezoek aan de dokter... Hier (Belgica) is het zowat overal te verkrijgen.
Deze week wordt het erg warm......dus berg je maar voor het ongedierte!!
All that we see
All that we seem
All that we seem
Deet kan je ook halen bij het kruidvat. Het is juist de citronella die ze niet meer mogen verkopen. Het zit nog in dezelfde verpakking maar het heet nu Deet
.
Ik maak zelf een mengsel van eucalyptus badolie (action), potje Deet (kruidvat), scheutje azijn en dan aanlengen met water. Een oplossing die bij mij tegen de dazen werkt en vele euro's scheelt in de portemonnee.
Even gegoogled op verbod Citronella en ik kwam onderstaand bericht tegen:
Citronella wordt verboden!
Alle producten met Citronella waaronder insectenwerende sprays, mogen per 1 september 2006 niet meer verkocht worden. Dit heeft de Europese Unie al jaren geleden vastgelegd in de Bio Products Directive, een richtlijn voor biociden. Wij adviseren dan ook uw plank met insectenwerende sprays na te kijken. Atex producten bevatten GEEN Citronella. De aanleiding tot het verbod van Citronella komt voort uit het feit dat op procedurele gronden geen dossier is ingediend waaruit blijkt dat de werking en de veiligheid van Citronella wordt gewaarborgd.

Ik maak zelf een mengsel van eucalyptus badolie (action), potje Deet (kruidvat), scheutje azijn en dan aanlengen met water. Een oplossing die bij mij tegen de dazen werkt en vele euro's scheelt in de portemonnee.
Even gegoogled op verbod Citronella en ik kwam onderstaand bericht tegen:
Citronella wordt verboden!
Alle producten met Citronella waaronder insectenwerende sprays, mogen per 1 september 2006 niet meer verkocht worden. Dit heeft de Europese Unie al jaren geleden vastgelegd in de Bio Products Directive, een richtlijn voor biociden. Wij adviseren dan ook uw plank met insectenwerende sprays na te kijken. Atex producten bevatten GEEN Citronella. De aanleiding tot het verbod van Citronella komt voort uit het feit dat op procedurele gronden geen dossier is ingediend waaruit blijkt dat de werking en de veiligheid van Citronella wordt gewaarborgd.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010