Hoefschoenen
Hoefschoenen
Ik ben voor Ukie aan het zoeken naar hoefschoenen.
Wie heeft er ervaring mee en kan me iets over de verschillende merken vertellen?
Deze van Cavallo lijken me wel wat.
http://www.cavallo-inc.com/hoofboots/index.html
Volgens mij zijn ze heel makkelijk aan en uit te doen en dat leer lijkt me fijn zitten voor 't paard.
Ik wil ze gebruiken voor buitenritjes op straat (ongeveer van 1 à 2 uur)
Wie heeft er ervaring mee en kan me iets over de verschillende merken vertellen?
Deze van Cavallo lijken me wel wat.
http://www.cavallo-inc.com/hoofboots/index.html
Volgens mij zijn ze heel makkelijk aan en uit te doen en dat leer lijkt me fijn zitten voor 't paard.
Ik wil ze gebruiken voor buitenritjes op straat (ongeveer van 1 à 2 uur)
- Machteld&Falco
Re: Hoefschoenen
Afhankelijk van waarvoor je ze wil gebruiken lijken ze me wel fijn. Zou ze niet gebruiken als je door modder en zand wil gaan banjeren, dan gaat die velcro het snel begeven denk ik... Als je ze enkel op straat wil gaan gebruiken lijken ze me inderdaad wel fijn.
Ik heb zelf alleen maar ervaring met easyboots (epic) en die vind ik heel erg fijn. Ze zijn wel wat lastig om aan en uit te doen, maar verder super. Kan ze alleen achter niet aandoen omdat Falco aantikt en de sluitingen naar de vaantjes zou helpen. De man die ze kwam passen zei dat het moeilijk zou zijn om achteraan ook schoenen te vinden. Hij gaat eind deze week dan ook weer op ijzers omdat zijn achterhoeven te kort worden en ik vanaf volgende week weer langere ritten ga maken.
Ik heb zelf alleen maar ervaring met easyboots (epic) en die vind ik heel erg fijn. Ze zijn wel wat lastig om aan en uit te doen, maar verder super. Kan ze alleen achter niet aandoen omdat Falco aantikt en de sluitingen naar de vaantjes zou helpen. De man die ze kwam passen zei dat het moeilijk zou zijn om achteraan ook schoenen te vinden. Hij gaat eind deze week dan ook weer op ijzers omdat zijn achterhoeven te kort worden en ik vanaf volgende week weer langere ritten ga maken.
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Dat klittenband lijkt mij niet zo handiog. Als je echt alleen op straat ermee loopt kan het misschien wel, maar ik zou ze niet nemen omdat ik niet zo'n vertrouwen heb in klittenband. Gaat toch stof, haren, vuil tussen zitten waardoor het minder stevig sluit op den duur.
Ik heb zelf nu Easyboot's Bare, voor en achter. Ik gebruik ze alleen voor mennen, meest op de weg maar soms ook op zandpaden. Ik ben bjina aan nieuwe toe. Misschien weer dezelfde, of de nieuwe Easyboot Glove, maar ik ga eerst deze week Renegade's van een kennis lenen om te proberen. Die schijnen erg goed te zijn. Zij rijdt er ook lange buitenritten in NL en buitenland mee, over alle soorten ondergrond.
Op bokt zijn meerdere topics over hoefschoenen trouwens (o.a. een over Easyboot en een over Renegade), misschien heb je daar ook wat aan.
Ik heb zelf nu Easyboot's Bare, voor en achter. Ik gebruik ze alleen voor mennen, meest op de weg maar soms ook op zandpaden. Ik ben bjina aan nieuwe toe. Misschien weer dezelfde, of de nieuwe Easyboot Glove, maar ik ga eerst deze week Renegade's van een kennis lenen om te proberen. Die schijnen erg goed te zijn. Zij rijdt er ook lange buitenritten in NL en buitenland mee, over alle soorten ondergrond.
Op bokt zijn meerdere topics over hoefschoenen trouwens (o.a. een over Easyboot en een over Renegade), misschien heb je daar ook wat aan.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Die easyboots hoor je veel postieve dingen over idd. Maar die sluiting lijkt me echt heel onhandig 
Ik zie me zelf daar al 2 uur staan prutsen
Edit: Bokt heb ik ook al gekeken, maar ik wilde hier ook nog even vragen.

Ik zie me zelf daar al 2 uur staan prutsen

Edit: Bokt heb ik ook al gekeken, maar ik wilde hier ook nog even vragen.
Ook ik heb altijd easyboots gebruikt (voor de achterhoeven) Het is jammer dat ze die voor RB's voorhoeven niet in zijn maat hebben anders zou ik ze wel weer willen. Nu rijd ik sinds twee jaar helemaal blootvoets.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

ik heb ze ook ooit eens gebruikt,van Harry's Horse.
wikke heeft megaronde voeten,net zo breed,als "lang" zeg maar.
ze leken best goed te zitten,totdat ik ging galoperen,dag schoentjes
gelijk terug gebracht,en verder nooit emer aan begonnen.
wikke heeft megaronde voeten,net zo breed,als "lang" zeg maar.
ze leken best goed te zitten,totdat ik ging galoperen,dag schoentjes

gelijk terug gebracht,en verder nooit emer aan begonnen.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Die van Harry's Horse zijn easyboots geloof ik. HH is iig de leverancier van Easyboots.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift